شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت نوسازی بیمارستان‌های فرسوده رااجرایی کند

بیمارستان‌های فرسوده استاندارد درمانی ندارند
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 529907
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درطرح تحول سلامت بخش بزرگی از مشکلات مراکز درمانی حل شد، گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های منطقی نوسازی بیمارستان‌های فرسوده را اجرایی کند.
دولت نوسازی بیمارستان‌های فرسوده رااجرایی کند

به گزارش جهان نيوز، محمد وحدتی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از عمر مفید بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها سالیان بسیاری گذشته است، اظهار داشت: متاسفانه شرایط داخلی اکثر بیمارستان‌ها فرسوده بوده و نوسازی آنها ضرورتی انکارناپذیر است، ضمن اینکه این دست از مراکز درمانی از استانداردهای لازم ایمنی نیز برخوردار نیستند؛ بنابراین فرسودگی‌ها در داخل و نمای خارجی بیمارستان‌ها به هیچ عنوان زیبنده حوزه بهداشت و درمان نیست.
نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طول اجرای طرح تحول سلامت شرایط عمومی بیمارستان‌ها تغییرات قابل ملاحظه‌ای داشت، افزود: پس از 38 سال از پیروزی انقلاب و وجود کمبودهایی در بسیاری از بخش‌های درمانی کشور، با اجرای طرح تحول سلامت مشکلات و کمبودها در حد قابل قبولی مرتفع شد؛ به عنوان مثال در برخی شهرستان‌ها و شهرهای کوچک کشور شرایط بیمارستان‌ها در وضعیت خوبی نبود که با اجرای طرح تغییراتی ایجاد شد.
وی با تاکید بر اینکه قدم‌های بزرگی در رسیدگی به شرایط بیمارستان‌ها و رفع مشکلات آنها با هدف نوسازی درطی چند سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز برخی مراکز درمانی از قدمت بالایی برخوردار هستند و لازم است بیمارستان‌های قدیمی هرچه سریعتر در لیست نوسازی قرار گیرند؛ زیرا در زمان وقوع هرگونه بحران مراکز درمانی اولین مکان‌هایی هستند که افراد به آنها مراجعه می‌کنند.
وحدتی با اشاره به اینکه دولت باید با برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های منطقی نوسازی بیمارستان‌های فرسوده را اجرایی کند، گفت: البته برای ساخت بیمارستان‌های جدید باید به موارد بسیاری دقت کرد، به عنوان مثال بیمارستان در نقاطی ساخته می‌شود که تاثیری در حل مشکلات مردم ندارد؛ به طوری که در برخی شهرها بیمارستان‌های 100 تختخوابی ساخته می‌شود که 10 درصد ضریب اشغال تخت ندارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه برخی بیمارستان‌ها امکانات پزشکی و پزشک به میزان کافی ندارد، افزود: ساخت این بیمارستان‌ها سبب هدررفت منابع می‌شود، بنابراین باید در ساخت مراکز درمانی از هدررفت منابع و اعتبارات جلوگیری کرد، وزارت بهداشت باید نسبت به مراجعات مردمی و نیازهای افراد در مناطق بیمارستان احداث کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *