جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
نوری:

نخلستان خوزستان درآتش سهل انگاری می‌سوزد

چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 529897
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: سهل انگاری کشاورزان و شدت گرمای هوا، آتش را به جان نخلستان‌های استان خوزستان انداخته است.
نخلستان خوزستان درآتش سهل انگاری می‌سوزد

به گزارش جهان نيوز، سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال جاری برخی از نخلستان ها و جنگل های استان خوزستان دچار آتش سوزی شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی استان، این آتش سوزی ها ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اغلب آتش سوزی نخلستان های شهرستان هایی مانند اهواز، شوش و اندیمشک در نتیجه سوزاندن بقایای کشت پس از برداشت محصول کشاورزی توسط کشاورزان این مناطق رخ داده است.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کشاورزان پس از برداشت محصول کشاورزی، به سوزاندن بقایای کشت و آماده ساختن زمین برای کشت بعدی اقدام می‌کنند و در نتیجه سهل انگاری در خاموش کردن آتش و با توجه به گرمای هوا و وزش بادهای گرم، آتش به سایر نخلستان ها و جنگل های این مناطق سرایت می‌کند.
نوری تاکید کرد: استقرار نیروهای آتش نشانی و عوامل مدیریت بحران در شرایطی که مناطق مختلف استان خوزستان سابقه آتش سوزی های متعدد را در این فصل از سال دارند امری ضروری است؛ زیرا احتمال وقوع آتش سوزی با توجه به استمرار وضعیت آب و هوای گرم این مناطق و سرایت آتش از نخلستان های آسیب دیده وجود دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *