جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۵۴

زاکانی تشریح کرد: پنج نکته درباره حواشی روز عیدفطر

چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 529809
محتوی ارایه شده شعر ایشان در روز عید فطر کاملا درست بود و همه مضامین آن نیز به دقت و زیبایی انتخاب شده بود که از این جهت جای سپاس از سراینده گان آن را دارد.
زاکانی تشریح کرد: پنج نکته درباره حواشی روز عیدفطر
به گزارش جهان نيوز؛ علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت:
هوالحکیم
شعر خوانی مداح عزیز و خوش بیان  جناب آقای دکتر میثم مطیعی در روز عید فطر محل بحث و اظهار نظرهای مختلفی قرار گرفت که پیرامون آن بیان چند نکته خالی از لطف نیست.
۱. برادر عزیزم آقای دکتر مطیعی، فردی خالص، خوش ذوق، باصفا و باسواد است که به ظرایف شعری واقف بوده و مستمعین خود را همیشه بهره مند می سازد.
۲. محتوی ارایه شده شعر ایشان در روز عید فطر کاملا درست بود و همه مضامین آن نیز به دقت و زیبایی انتخاب شده بود که از این جهت جای سپاس از سراینده گان آن را دارد.
۳. آقا میثم مثل همیشه به قشنگی شعر پرمحتوایش را خواند اما به نظر زمان و جایگاه ارایه این شعر نامناسب بود و اگر بهانه ای دست پوچ اندیشان نمی داد نیز باز از خواندن آن قبل از اقامه نماز عید فطر و در حضور  سلایق مختلف از مردم و مسئولان باید پرهیز می شد، چرا که در این موقعیت ها ذایقه افراد، بیان ظریف و استدلال گونه می طلبد تا با آن ارتباط برقرار کند نه در مواجهه با اظهار نتایج صریح، بخشی هرچند اندک از مخاطبین را به موضع وادارد.
 ۴. نکته دیگر عقده گشایی کسانی بود که خوش ندارند ملت با این واقعیت ها آشنا شده و کوس رسوایی شان و وعده های خام و توخالی  آنها معلوم شود. اینان که به کمترین بهانه  آسمان ریسمان می کنند و مخالفین خود را به فحش و ناسزا می گیرند، بجای پرداختن به اشتباه بزرگی که در اعتماد به دشمن و واگذار کردن سرمایه های ملت ایران داشتند و امروز باید نادم و پشیمان از پیشگاه مردم عذرخواهی کنند عادت کرده اند که  با فریاد کشیدن گوش فلک را کر کرده و مانع رسیدن حرف حق به افکار عمومی شوند.
۵. باید هوشیار بود و با پرهیز از اشتباهاتی که محل سوء استفاده جنجال زیست ها می شود، در دام دوقطبی سازی کاذب مغرضین نیفتاد و هیزم تنور خاموش آنان نشد که امروز جامعه نیاز به استدلال و آرامش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حزب الله
Iran, Islamic Republic of
برادران حامی مطیعی بخوانند:

شعر خوب قبول، اما زمانش نماز عید فطر نیست قبول کن برادر.
چرا اینقدر لج باز هستید.
70 درصد معترضین به آقای مطیعی به زمان شعر که عید فطر بوده معترضند.
چرا شما پنبه در گوش گذاشته اید.
همین شعر را در یک محفل سیاسی طرفداران فلان کاندیدا بخون یا تو دانشگاه در یک جمع طرفداران خودتون بخوانید هیچ ایرادی ندارد.
اشکال این است شما در یک جمعی خوانده اید که طرفداران همه آمده اند پشت رهبری نماز عید بخوانند.
گرفتید یا بیشتر توضیح بدهم.
دستت درد نکنه آقای زاکانی
محمد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
در پاسخ به نظر نظردهنده ای به نام "حزب الله" و باقی نطذدهندگان مغرض؛
جناب نظردهنده محترم و باقی همفکرانش، اولا نظر آقای زاکانی، وحی منزل نیست. پس باید، اصل ماجرا را تحلیل و جستجو کرد. همین امثال شما، ازآقای زاکانی، هیچ حرف درستی را قبول نمیکنید. حالا، موزیانه، میگویید این حرف درست است. این از رذالت جریان دروغگوی داخلیست. خدا، هدایتتان کند.
ثانیا،اصل ماجرا اینست که انتقاد صریح به مسؤولین، در مقابلشان باشد یا نباشد؟! که ما میگوییم باید باشد. ناراحتی مسؤولین یا طرفدارانش هم، ملاک نیست. ملاک، حرف درست است. حرف های آقای مطیعی، حرف های ایشان نبود. واقعیت دولت روحانی بود. بهتان برخورده به دو دلیل:
یک اینکه خودتان را بزرگ و به دور از انتقاد میدانید. بدانید دولت روحانی، پر از اشکالات غیر قابل چشم پوشی است. لذا از بیان انتقاد جلوی جمع، احساس ضایع شدن میکنید. به قولی، دردتان آمده.
دو اینکه از بیان انتقادات در مقابل مردم، میترسید تا مردم نفهمند.
وگرنه چرا عید فطر مشکل داشته باشد؟ مگر مسلمان، فقط باید نماز بخواند و دیگر هیچ؟! یا مگر ماه مبارک رمضان و عید فطر، روزهای بی خیالی اند؟! نه آقا! این روزها، برای هوشیار شدن بیشترند، نه چرت زدن.
هی بگویید عید فطر چرا؟ شما بگویید چرا نه؟! برای اینکه مردم جمعند و حقیقت، به گوششان میرسد. نه پس میهزیم کنج دانشگاه و در یک محفل خودمانی میان بسیجیان خودمانی، حرف انتقادی به رییس جمهور میزنیم! ما میخواهیم حرف حق، به گوش رییس جمهور و مردم برسد. تا رییس جمهور، بداند کسی از او نمیترسد، و نردم بدانند اقدامات زشت دولت از جمله سند خیانت بار 2030،دیده میشود. بعد شما میگویید در میان جمعیت مردم حرف نزنیم برویم در مخافل خصوصی؟! مگر ما مثل شما، از بی بی سی انگلیس دستور میگیریم؟! نا، با مردم صحبت میکنیم. خوشایند شما یا مردم هم ملاک نیست. رسیدن حرف حق به گوششان ملاک است. شما که گوش ندارید!
اتفاقا بهترین فرصت بیان حق، وقتیست که دل ها، آماده است. یعنی پایان ماه مبارک رمضان. این را شما، و آقای زاکانی که حواسش نبوده به چه جریانی پاس گل داده و به اشتباه، علنی از آقای مطیعی انتقاد کرده، بدانید. صمنا بدانید رهبر معظم انقلاب، در ماه مبارک رمضان، به همین دولت، انتقادات جدی کردند. لابد شما کاسه داغ تر از آش ها، عزاگرفته اید که ماه مبارک رمضان، به سیاست آلوده شد! نه آقا، اسلام همه اش سیاست است. همه اش، حکمرانی سالم و پاک است. هر کسی هم که نمیخواهد قبول کند و از اسلام، فقط ذکر گفتن را دوست دارد، برود پی کارش. زود.
والسلام
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اگر بنا بر انتقاد از تریبون نماز عید فطر باشد باید طرف مقابل هم از همان تریبون حق دفاع از برجام یا دیگر سیاستهایش را داشته باشد.

شما کمی بی انصاف هستید خودتان دارید غیر مستقیم میگویید انتقادات خطاب به روحانی و سیاست هایش بوده پس جای این شعرها و انتقادات در مناظرات تلویزیونی و دانشگاهی دو طرفه است نه تریبون یکطرفه بگیری دستت و هر حرفی بزنی و طرف مقابل نتواند دفاع کند.
همین باعث اعتراض طرفداران روحانی شده.

مثلا خوبه شیعه امام علی (ع) هستیم و ادعای قوی تر بودن استدلال خودتان را هم میزنید پس چرا از تریبون یک طرفه نقد کنید از تریبون دو طرفه نقد کنید.با حضور نماینده طرفداران دولت.

کسی نگفته شعر نگویید انتقاد نکنید ضعف ها و فسادهای دولت را نگویید.
فقط چرا روز عید فطر و موقع نماز که محل وحدت مسلمین و قلوب مومنین است؟؟؟چرا !!!
میخواهید وحدت شکنی کنید یا مومنین را بجان هم بیاندازید؟؟؟
همگی پیرو ولایت باشیم و به حرفهای روز عید فطر رهبری عمل کنیم تا به انحراف نیوفتیم.
والسلام
این ایراد که تریبون یک طرفه است بیشتر به دولت میاید که جلساتشان سخنرانشان وو مجیز گو هستند دولت دستش در تریبون باز است نیاز به نماز جمعه ندارد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
در جریان مناظرات جوابهای آقایان روحانی و جهانگیری را دیدیم. خیلی مستدل بود!!!
باحمله به سپاه قهرمان و امام رضای عزیز و اتفاقات دهه 60، جواب می دادند. الحمدالله شما که تریبون زیاد دارید. بی بی سی، voa ، شبکه های اجتماعی، سایتهای ضدانقلاب، روزنامه های دولتی و ... کمه واستون؟
Iran, Islamic Republic of
نماینده های دولت که هرگز حاضر به مناظره نیستند یه سرچ کن وخودت ببین.به همین زودی یادتون رفت که دولت میخواست حتی مناظره های زنده تلویزیونی رو دور بزنه.الحق که فراموشی همه گیر شده !
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما که آنقدر خوب تحلیل می کنی!!! از زمان نامناسب شعر گفتی اما از متن آن چیزی نگفتی . در شعر دروغی گفته بود؟ چرا جای متن و حاشیه را عوض می کنید؟ اگر یک ایراد گرفتید. چندین واقعیت را گفت که شما سرتان را زیر برف کردید. مگر رهبری نگفته بود که دشمن قابل اعتماد نیست؟ ایشان آن را در جمع فلان کاندیدا گفت؟ این 70 درصدی که اعلام کردید مانند آمار رشد اقتصادی مرکز آمار نباشد که در سه مرتبه آمار آخرین سال دولت قبل را کاهش داد؟
بنده هم موافقم این شعر اینجا نباید خوانده می شد ولی می دانید چرا
چون وقتی در مجلس و موقع تصویب برجام لاریجانی کمیسیون برجام آقای زاکانی را نابود کرد سکوت اختیار کرد!
چون امثال آقای زاکانی فریاد نمی زنند مطیعی ها باید رجز بخوانند!
....
Iran, Islamic Republic of
ببینم این امار 70درصداز کجا اومد.من مصلی بودم وجمعیت هم یک صدا ایشون رو تشویق کردند وتکبیر های مکرر گفتند.فیلمش رو دوباره ببینید.دولت دنبال بهانه است ،وبهانه به راحتی پیدا میشه. اونوقتی که 52 لقب به منتقدان برجام داد یا در روز بعد از انتخابات به 16میلیون رای دهنده خشونت طلب وفریبکار لقب داد ،چی ؟ کسی چیزی بهش گفته بود؟!
صدای حق
Iran, Islamic Republic of
خوب شد آقای زاکانی به نامناسب بودن زمان شعر اعتراف کردن.
کاش میشد از متن شعر هم انتقاد میکردند.
اما باز نشان دادی انسان نسبتا منصفی هستی آقای زاکانی
Iran, Islamic Republic of
خود شما متن شعر رو بخون (کامل )و بعد بیا انتقاد کن هر بیتی رو انتقاد داشتی بنویس و بگو این جاش ایراد داره کلی گویی که مشکلی حل نمی کنه بنده کل شع رو خوندم شعر خوبی است مکان و زمان آن هم خوب بود
همه بخوانند
Iran, Islamic Republic of
جان هر کسی دوست دارید چند ماه حرفی نزنید بذارید ببینیم این روحانی چکار میکند.

هنوز حکم تنفیذ نگرفته برخی میگویند چرا روحانی به شعارهایش و وعده هایش عمل نکرده!!!! بنده خدا یکماه پیش رای آورده.
مگه 6 ماهه بدنیا آمده اید.

بابا بذارید دولت کارش را شروع کند بعد انتقاد و ایراد بگیرید.اینجوری انگ تندروی بهتون نمیخوره.


این کارها بی ثمر است و دودش تو چشم نظام و مردم و حزب الله و اصولگرایان میرود.

دوستان تو هر مقاله یا سخنرانی دولت را میکوبند.این اشتباست.
حداقل چند جا هم از خوبی هایش بگویند.تا نگویند شما تندرو هستید.

حضرت علی (ع) میفرماید مومن باتقوا با برادران مسلمان خودش باانصاف و خوش رو است.
نگفته بی انصاف و تندخو باشید.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خوابی برادر. آقای روحانی 4 ساله که رای آورده
جان هر که دوست داری از خواب بیدار شو !
روحانی چهار سال رئیس جمهور این مملکت بوده چندتا وعده عمل کرده
حافظ خوب می گوید:
من جرب المجرب حلت بها الندامه
هر کس امتحان پس داده را دوباره بیازماید پشیمان می شود
Iran, Islamic Republic of
تو که نه ماهه به دنیا امدی ،یادت نیست این دولت چهار سال سرکار بوده ودر انتخابات اخیر هم باز گفت برنامه صدروزه دارم! تونگو برنامه اش صد روز گیر دادن به ارکان نظامه !این درخت هزار سال دیگههم سرکار باشه ،میوه اش به دست تو نمیرسه.ترک عادت ..............
Iran, Islamic Republic of
با سلام و در کمال ادب و احترام الان چهار سال است در حال تلاش و زحمتند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما می فرمائید دولت فعلی دولت کس دیگری است و روحانی خواهد آمد و اوضاع بهتر خواهد شد جل الخالق
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز حامی آقای روحانی! فرض کنیم همه حرفای شما درست و همه منتقدان به مدت مثلا ۳ ماه سکوت کنند اون وقت بعید نیست همین دولت و طرفدارانش همه سکوت کننده ها رو به علت سکوت تخریبی و توهین آمیز مورد نوازش البته از نوع خودشون قرار بدن و علیه اونا اقامه دعوی کنن و بعد بگن چرا وحدت جامعه رو در نظر نمیگیرین و با شعرها و الفاظ و تحلیل های خوب از دولت حمایت نمیکنین!!!
Iran, Islamic Republic of
اینقدر دو پهلو گفتید که معلوم نشد این شعر را باید آنجا میخواند یا نه؟
سرودن شعر و انتقاد در قالب ابزار ادبی بسیار هم مفید است ولی آیا همه میتوانند از تریبون نماز جمعه و عید فطر اشعار و سخنان خود را بگویند؟
چرا برخی اشعار انتقادی از معضلات کشور در حد نشریه خاص هم قابل تحمل نیست؟ ولی در استفاده از تریبون عمومی برخی محدودیت ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
تو اول برادریت رو ثابت کن وبگو ایا وزرا ومشاورین ونیز شخص روحانی حق دارند به جای انجام امور جاری کشور و نیز اجرای قوانین ،راسا قانون گذار وقوه قضائیه باشند وتنها کاری که از خیرش گذشته اند ،اداره کشور باشه! وایا تریبونهای دستشون محل نشر تئوریهای فکریشونه یا در جریان قرار دادن مردم برای اقدامات اجرائیشون ؟؟؟؟
غلام مهری
Iran, Islamic Republic of
شما همواره اینقدر از خودتان راضی هستید که 24 میلیون نفر را که علی رغم تمام تلاشهایتان به روحای رای دادند پوچ اندیش میدانید. مردم روز بروز از این جناح ظاهراً مذهبی قدرت طلب بیزازتر خواهند شد. می شود یکبار از شورای محترم و مقدس نگهبان انتقاد کرد؟ نهاد های انتصابی که بودجه های کلان دارند چطور؟ صدا و سیم چطور؟ جرات دارید پخش کنید این ناله فروخفته را ؟
Iran, Islamic Republic of
خوب! اینکه صحبت های شما منتشر شده یعنی تونستید؟
اصلا در چه صورتی قبول میکنید که تونستید؟ الان که به نظر از یه سری دیگه نمیشه انتقاد کرد!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اگر شما توانستی از دولت محترم انتقاد کنی و رییس دولت خودش مستقیما شما را به باد فحش نگرفت، اونوقت ما هم می توانیم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! شما چی به مردم فرصت دادید از داداش جون رئیس ومعاون اولش وفرزندان پای کار ومظلوم وزراتون کسی حرفی بزنه ؟از عقده های فرو خفته مردم در مورد ثروتهای بالای هزار میلیارد وزرائی که همیشه کار تمام وقت دولتی در سی وهفت سال اخیر داشته اند ،از کرسنت و برجام و مناطق ازاد وگردش مالی خودروسازی وپتروشیمیها .بودجه نهاد ریاست جمهوری ودفتر معاون اول وحقوقهای نجومی محرمانه تون ؟! این ناله های فروخفته رو میشنوید؟!
Iran, Islamic Republic of
با احترام به دکتر زاکانی...ولی اتفاقا محلش باوجود همه نکاتی که فرمودند کاملا درست بود... الحمدلله شعر هم اونقدر بامفهوم بود که بی خبر ترین فرد هم بفهمه یعنی چی...
متاسفانه چندساله با این استدلال ها اصلی ترین تریبون های خودمون رو از دست دادیم و دچار خودسانسوری شدیم...
عرفان
Iran, Islamic Republic of
احسنت
هر دفعه یه عنصر انقلابی کارآمد مثل دکتر رحیم پور ازغدی و دکتر مطیعی و ... از تریبون های نماز جمعه انتقاد درست و حسابی میکنند صدای نفاق بلند میشه وگرنه اونا به خطبه های کم اثر و کم رمق بعضی آقایون اصلا کاری ندارند!

تریبون نماز جمعه باید دوباره به انقلابی ها برگرده تا حضور جوانان حزب اللهی دوباره مثل سابق گرمابخش این مراسم عبادی سیاسی باشد.
ضمن اینکه با ادامه یافتن حضور مسئولین دولتی هم برای سخنرانی پیش از خطبه کما فی السابق موافقیم. تا این تريبون مقدس یک طرفه نباشد.
Iran, Islamic Republic of
شم افراطیها اخر این کشور را بهم میزنید.
Iran, Islamic Republic of
نباید از این نوع تریبون ها اینجور استفاده ها بشود که نه تنها اثر مثبت ندارد بلکه اثر مخرب دارد شاید هم طراحی سده بود
Iran, Islamic Republic of
چی شد !دانستن حق مردم است ! تاریخ مصرفش براتون سر اومده ؟!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زاکانی عزیز

اجازه بفرمائید که با این نظر شما مخالفت کنم.
اگر در مراسم عید سعید فطر جای خواندن این اشعار نیست لطفا بفرمائید جای خواندن چه اشعاری است؟
مدعیان پوچ اندیش را هر گونه که صحبت کنید همان راهی را میروند که میروند...
ما که نباید دنباله روی آنها باشیم،کسانی که با هر مناسبت و یا بی مناسبت توهین های خود را به تمامی نظام انجام می دهند نمی خواهند کوچکترین صدائی از کسی بلند شود و چنانچه صدائی بلند شد با ایزار رسانه ای آن را خفه میکنند.

بنابراین با تمام احترامی که به شخصیت حضرتعالی دارم با این نظر مخالفم و اتفاقا عرض میکنم که باید از این به بعد آستین ها را بالا بزنیم و به یاوه سرائی های آنها پاسخ دهیم.
با احترام
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی اگر مردم هم مثل شما فکر میکردند الان جناب رئیسی رئیس جمهور بود
Iran, Islamic Republic of
از نظرات ارایه شده حضرات میتوان ریزش را احساس کرد ریزشی از نوع اصولگرایانی که دنباله مصالحه هستند نه اصولگرایانی که بصیرت دارند
Iran, Islamic Republic of
این اختلاف سلیقه ریزش نیست ،تضارب ارای برادرانه است.اقای زاکانی در برجام وبعد از اون در پیگیری کرسنت وپرونده های فساد ،نشان داده که فولاد ابدیده هستند.
Iran, Islamic Republic of
چرا این اشعار را بعضیها به خودشان گرفتن؟خطاب شعر به همه خادمان ملت بود نه به یک فرد و مجموعه!تاکی مسولین به جای خدمت و پاسخگویی باید از حق کاپیتالاسیون برخوردار باشند؟؟
Iran, Islamic Republic of
مگه تریبون نماز جمعه برای اگاه کردن جامعه نیست مگه سنت پیامبر و امیرالمومنین غیر از این بوده اتفاقا خیلی به جا بود شما چرا اقای زاکانی؟
علی ایران نژاد
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصولگرا، سلام. من در جناح شما هرگز نبوده ام ولی متدین و معتقد به نظام و ملتزم به قانون ام و همواره خلاف شما رای داده و خواهم داد.
من از نقد و شعر طنز و حماسی ناراحت نیستم. ناراحتی من از اینست که تریبون هایی که مذهبی و ملی و متعلق به همه علاقمندان به نظام و کشور و دین است را منحصرا در اختیار یک جناح گذاشته اند، آنهم جناحی که در تهران در همه انتخابات اخیر بازنده شده و در کشور هم کما بیش چنین است. البته این جناح اصولگرا، یک بال تنومند انقلاب است و ابدا قابل منزوی کردن نیست و نباید باشد. ولی شما تنها شاخه منتخب مردم را نقد می کنید، با قوه قضاییه، شورای نگهبان، نهادهای فراوان دیگر کاری ندارید. مجلس هم تا در دست شما بود مشکلی نداشت. این تریبونها کاملاً جناحی عمل می کنند و حاشا هم می کنند. آقای مطیعی و دوستانش همگی برای ما کاملاً شناخته شده اند، افراد مخلص جناح اصولگرایند، خوب طرف دیگر که اینهمه اقبال مردمی برای نظام آورده چه؟ به آنها مدعیان پوچ اندیش بگوییم چطور است؟ بی دین؟ مرفه بی درد چطور؟ تهرانی ها؟ دست از این رویه بردارید تا دیر نشده و با مردم آشتی کنید. ما به هر دو طرف نیاز داریم در چارچوب مردم سالاری دینی و نظام.
Iran, Islamic Republic of
یک نکته ای اضافه کنم درمورد سخنان نظردهنده گرامی به نام حزب الله و کسانیکه چنین انتقادی را دارند که چرا تریبون نمازهای جمعه و عید فطر، یک طرفه است:
ببینید در سخنان شما، یک حس دلسوزی هم هست که نگرانید عدالت، قربانی شود و حق، برقرار نشود. ما، این حس عدالت خواهانه شما رو رد نمیکنیم. تحسین هم میکنیم. گرچه نیازی هم نیست اسمتان را بنویسید حزب الله. اما به این نگرانی بر حق شما، جواب مستدلی میدهم.
بله در نگاه اول، هر جا نام کسی به بدی برده شود، باید او در همانجا و مقابل همان مخاطبان، فرصت دفاع و رد اتهام دا‌ته باشد تا تصویر نادرستیدر ذهن مخاطبان ننشیند. بله این عدالت است. اما دقت کنید. خواهش میکنم غیرمغرضانه و بدور از طرفداری از دولت، دقت کنید که معمولا در محافل نماز جمعه و نماز عید فطر و مساجد، انتقاد خبری و اولیه، مطرح نمیشود. یعنی خبر جدیدی که اتهامی به دولت باشد، مطرح نمیشده و نمیشود. خودتان هم دیده اید که معمولا، مسایل کهنه و پاسخ داده شده، در این تریبون ها نه طرح، که تحلیل میشود. یعنی خلاف عدالتی رخ نمیدهد.
خودتان هم میدانید که همین الان، قانون قضایی داریم که اگر کسی علیه دیگری تهمت زد، مجرم است و فرد مظلوم، حق دفاع مناسب در همان رسانه را، معمولا می یابد. البته قانون اینست، حالا اجرا چقدر هست، قوه قضاییه میداند. حالا شما بروید همین شعر را، جلوی قاضی بگذارید. خواهید دید که قاضی، نمیگوید این شعر، اتهام است یا خبر جدیدی که نیازمند پاسخ دولت از همان تریبون.
پس گرچه حس عدالت خواهی و حق طلبی شما، قابل تحسین است، اما بپذیرید الان، یا دچار خطای محاسباتی شده اید یا گرفتار تعصب به مقامات دولتی. چون نه اتهام جدیدی زده شده، نه خبر مشکوکی، نه چیزی که دولت در مورد، نگفته باشد و دفاع نکرده باشد.
عزیران!دولت با افتخار میگوید 2030، خط قرمز ما است. این منکر علنیست. منکر علنی که طرف افتخار میکند، چه جوابیه ای دارد؟! افتخارش برجام است که گفته. ما هم میگیم نه افتخار نیست. اینجا چه چیز جدیدی گفته شده کهدولت نظرش را صریحا نگفته؟!
هم وطنان گرامی غیر همفکر با ما‌؛ اگر گاهی تند میشویم، ببخشید و حلال کنید. اما بپذیرید که انتقاد علیه ..... بلا نسبت، نیاز به پاسخگویی .... ندارد. بابتجان او حرفش را زده! حق پاسخگویی، برای اتهام است، نه امر به معروف و نهی از منکر اشتباهات علنی دولت. لطفا، بفهمید حرف ما را. بفهمیدمنظورمان چیست. ما طرفدار هیچ کس نیستیم. به همین خاطرست که با مقامات دهان قفل کن، مخالفیم. شما چرا نباشید؟!
در عین حال، بله چیز خوبیست که در نمازها، اگر نماینده دولت خواست دفاع کند، بکند. اما این، باید اضافه شود، نه انتقاد حذف شود. بله؟
در مورد زمان شعر هم، بپذیرید که زور میگویید. محل روشن کردن مردم و تشر به مسؤولین، در جلسات خصوصی همسایگی نیست. اتفاقا در نمازهای عمومیست که مردم جمعند. این حرف ها، مقدس مآبیست که نماز محل انتقاد نیست. اتفاقا نماز، محل بیدار شدن و بیدارکردن است.
مجددا از همگی، عذرخواهی میکنم اگر به کسی، توهین کرده ام. حلال بفرمایید حزب. "یا علی مدد"
Iran, Islamic Republic of
ادم متدین محورش حقه و قبیله ای فکر نمیکنه که هرگز به جناح مقابل ،به صرف از قبیله خودش نبودن رای نده ! اولا.
در ضمن این چه انتخاباتی است که مثلا در مجلس برنده شده اید ولی عارف پاکباز برای جریانتون ،در هیچ سمتی در مجلس راهش نمیدن ؟!
یا چه پیروزی در شورای شهره که حاضر نیستید به قانون عمل کنید وده درصدارای اونو بازشماری کنید ؟
یا چه پیروزی رحم اجاره ای به قول خودتونه که امار شهرهاش سه هفته بعد وبا کلی گروگانکشی اعلام میشه وهیچ قسم وایه ای نمیتونه رحمانی فضلی رو وادار به اعلام امار صندوق به صندوقش کنه ! حسابتون زیادی پاکه ! نه ؟!
این پیروزیه یا ..........
علی ایران نژاد
Iran, Islamic Republic of
ببینید دوست عزیز چطور اصل انتخابات را که رهبری و نظام به آن افتخار کردند زیر سوال می برید! شما متدین هستید، انشالله، نکنید این کار را.
اگر منتخب را نمی پسندید حق شماست ولی اصل نظام و انتخابات را زیر سوال نبرید. کسانی که در 88 این کار را کردند هم ظلم کردند.
شما دوست عزیز و طرفدار حق، و اصولگرایی نکنید. حتم دارم حرف دل شما نبود...
دشمن داریم. از دهان ما نباید حرف های دشمن در آید و او را طمعکار کند. حتما مقامات ارشد و رییس جمهور هم باید مواظب باشند چه می گویند و خط تفرقه را دنبال نکنند. من به او رای دادم و از او این را طلب می کنم.
اما بحث قبیله، منظورم این بود که سلیقه من طرف دیگر است و آنها را انتخاب می کنم. این سازو کار حربی در جهان است. خط فکری و رویه های اجتماعی و اقتصادی جناحی را بهتر می پسندم. همین . ولی جناح دیگر و اصول گرا را برادران عزیز و گرانقدر و همسنگران قدیمی از جنگ تا کنون می دانم و حاضر به ناراحتی و ملال و خدای ناکرده توهین به آنها نیستم.
امید دارم جناح اصول گرا و حق طلب با بازنگری روشها و شیوه ها جایگاه شایسته خود را در جامعه بازیابد و در رقابتی سالم با بقیه شرکت کند. راهش اینست. رجز خوانی در نماز نیست.
ارادتمند و کوچک همه دوستان مخلص اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
. ما به هر دو طرف نیاز داریم.......حرفت قشنگه ! ولی در عمل طور دیگری رفتار میکنید.رسما زنگنه گفته هر مدیری که در انتخابات به روحانی رای نداده باید برود.یکی دیگه (سرچ کن وببین کیه ) که هر کس در انتخابات گیوه شو برامون بالا نکشید باید حذف شه! در دولت قبلیتون 3000مدیر جابه جا شد وفقط عراقچی وصالحی از تیغ اعتدال جان سالم به در بردند.مشکل اینه که یه چیر میگید ویه چیز دیگه عمل میکنید!
Iran, Islamic Republic of
تمام حرف وعقده در بند4بود جرم مشهود او همانند جرم گالیله بود و آیندگان حساب دستشابیاید که نباید بالاچشمت ابرو نگن.
Iran, Islamic Republic of
در این اشعار چیز تازه و نگفته ای نبود که مردم نشنیده باشند از چند ماه قبل از انتخابات تمام این حرفها را هم جنابعالی و هم بقیه دشمنان روحانی به کرات گفتند در مراسم عید فطر و در حضور روحانی نوعی عقده گشایی بازنده ها بود
نیکیار
Iran, Islamic Republic of
نوعی عقده گشائی بازنده ها بود .
داداش اینا خودشونو زدن به خواب ای عزیز دل بخواب که اصلاح طلبان بیدارن . وآنگاه شکستی دیگر .
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی کجای اشعار با واقعیت عملکرد روحانی مطابق نبود ؟ شما از رو شدن عملکرد خوب که داغ نکردین !
Iran, Islamic Republic of
این شعر نامناسب خطبه های نماز عید رهبر معظم انقلاب را هم تحت الشعاع قرار داد. الان کسی از محتوای خطبه های آقا چیزی نمی گوید ولی از محتوای شعر مطیعی سخن می گویند.
Iran, Islamic Republic of
ما که هر دوروشنیدیم واز هردوشون هم لذت وافر بردیم وفکرمون هم تقویت شد.
Iran, Islamic Republic of
24 میلیون نفر به روحانی رای داده اند و سیاست هایش ازجمله برجام را پذیرفته اند گرچه برجام یک تصمیم ملی بود و از صدر تا ذیل مقامات موثر در آن دخیل بودند . لذا این شعری که در نماز عید فطر خوانده شد از نظر آن 24 میلیون نفر مطرود است . اما نکته این جاست که شعر و شاعرش و مداحش اونقدر تند رفتند که بخش بزرگی از آن 16 میلیون نفر که به جناب رئیسی رای دادند هم از آن بیزار شده اند لذا جناب زاکانی و بسیاری از دوستانشان چند روز است که پروژه ماستمالیزاسیون شعر و شاعرو مداح برای آن 16 میلیون نفر .
Iran, Islamic Republic of
خواهشا ...... نگو
نه شعر تند بوده نه شاعرش تند رفته نه مداحش
زمانش هم مناسب بوده
یعنی امثال شما ها مسلمانی رو میپسندید که بشینه و ذکر بگه بعدم مثل بز اخوش فقط براتون سر تکون بده و همه کاراتونو تایید کنه
نگران اون 16 میلیون هم نباشد و هذیون نگویید اونا اینقدر انسانهای منصفی هستن که هر جا عمل درست و به جا ببینند تقدیر کنند و ضعف و کاستی هم ببینند مودبانه نقد کنند
لازم نیست شما از قول اون 16 میلیون نفر متوسل به دروغ بشی
Iran, Islamic Republic of
یعنی یه کاری دارن میکنن که از این به بعد جرات نکنی شعر حسنی رو هم به بچت یاد بدی چون سر به سر توهین حساب میشه به....... !!!!!!!!
فکر کن فقط اونجای این شعر قابل بازخوانی هست که میفرماید " حسنی نگو یه دسته گل تر و تمیز و تپل مپل "
Sweden
نه بابا تپل مپلش هم باید سانسور بشه
فردا میگن تیکه انداخته حتما منظوری داشته !!!!!!!!!
آقا توهین از این واضحتر که میخواسته بگه .....
سیدحامد
Iran, Islamic Republic of
در صحیفه امام جلد پنج صفحه 410 پیرامون انتقاد کردن از مسولین نظام (شعرخوانی برادر میثم مطیعی) به صراحت نظر حضرت امام وجود دارد که دوستان با مطالعه آن به اصل اندیشه حضرت امام واقف خواهند شد:
هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد و در غیر این صورت، اگر برخلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد - خود به خود - از مقام زمامداری معزول است و ضوابط دیگری وجود دارد که این مشکل را حل می‌کند....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
شعرخوانی آنهم با حب وبغض!!!!دیگر برای نوحه های این آقا هم اشکی نخواهم ریخت.
Sweden
اگههههههههههههه تا الان هم اشک میریختی از این به بعد این کار رو نکن کسی که اینقدر بی انصاف باشه اشک ریختنش هم هیچ فایده ای نداره نه به حال خودش نه ......
Iran, Islamic Republic of
اگردیگران تحمل ندارندجزتعریف دروغین بشنوندوتنها قدرت راحق قطعی خودمیدانندواگر4روزدرراس قدرت نبودندخاطره مصیبت بارش درسخنرانی رسمی انهارابه گریه می اندازدووکشورراملک شخصی خودمی دانندبایدتحمل شعرمیثم عزیزنداشته باشندوبایداورافحش باران کنندمردم چه حق دارندبه صاحبان ومالکان کشورومردم بگویندچرافلان قراردادزیانباربستیددلشان خواسته مالک کشورومردمندفضولی موقوف