پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پیام‌های سوریه گردی اسد با خودروی شخصی

چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 529801
رئیس جمهور سوریه پس از شش سال بحران تحمیلی بر کشورش، برای اولین بار، راهی شهر «حماه»کانون مخالفان سوریه شد تا نماز عید فطر خود را در جمع نمازگزاران مسجد «نوری» حماه بخواند.
پیام‌های سوریه گردی اسد با خودروی شخصی
به گزارش جهان نيوز؛ رئیس جمهور سوریه پس از شش سال  بحران تحمیلی بر کشورش، برای اولین بار، راهی شهر «حماه»کانون مخالفان سوریه شد تا نماز عید فطر خود را در جمع نمازگزاران مسجد «نوری» حماه بخواند که با تروریست ها فقط چند کیلومتر فاصله داشتند.این درحالی است که از فروردین ماه، ارتش سوریه بارها حملات و عملیات‌های داعش و جبهه النصره برای تصرف مجدد شهر  حماه را دفع کرده است.همچنین، حضور اسد در صف نمازگزاران مسجد تاریخی «نوری» حماه، ساخته شده در سال 1162 میلادی در حالی که سه روز قبل مسجد تاریخی «نوری» موصل به دست داعش منفجر شده بود ،پیام هایی درخود نهفته داشت.
اسد پس از اقامه نماز عید فطر نیز با خودروی شخصی خود  وبه همراه خانواده اش در خیابان‌های شهرهای «حماه، مصیاف، جبله و لاذقیه» تردد کرد و با شهروندانی که در مسیر عبور وی  بودند، عکس یادگاری گرفت وبه دیدن خانواده های مجروحان ارتش رفت. اسد یک روز پس از شایعه‌پراکنی آمریکایی‌ها در مورد حمله جدید شیمیایی در سوریه نیز راهی فرودگاه حمیمیم در استان لاذقیه شد ودر کابین جنگنده‌های رهگیر روس‌نشست.
او چندی پیش نیز با پوششی ساده از جشنواره کالاهای رمضانی سوریه در نزدیکی دمشق بازدید کرده بود.به نظرمی رسد اعتماد به نفس بشار اسد، درشرایطی که هیچ یک از شیوخ عرب جرئت  ندارند این گونه با شهروندان کشورشان روبه رو شوند، به یکی از عوامل پیروزی‌های «جبهه مقاومت» در سوریه تبدیل‌شده است. عاملی که جامعه شناسان سیاسی به آن «صلابت در گفتار و رفتار» می‌گویند.  اما چگونه این صلابت به کمک جبهه مقاومت آمده است؟ پس از حملات یازده سپتامبر، مشخص شد مؤلفه‌های قدرت آن‌گونه که پیش از آن در ادبیات کلاسیک روابط بین‌الملل مطرح می‌شد، نیست و مؤلفه‌های قدرت وسعت یافته و حتی در برخی موارد بازتعریف شده است.  علاوه بر مؤلفه‌هایی که تاکنون قدرت آفرین است، امروزه اقتدار سکان‌دار یک کشور، از بزرگ‌ترین مؤلفه‌های قدرت کشور شمرده می‌شود؛ ازاین‌رورفتار بشاراسد، به محرکی برای غلبه بر دشمنان سوریه تبدیل‌شده است.
منبع:خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *