سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مردم توان پرداخت تعرفه‌های درمانی را ندارند

افزایش چشم‌گیر تعرفه‌های درمانی در چند سال گذشته
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 529714
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در ۲ سال گذشته شاهد افزایش چشم‌گیر تعرفه‌های درمانی بودیم گفت: مردم بیش از این مقدار توان پرداخت تعرفه‌ها را ندارند و نباید کمبود منابع بیمه را با فشار بر مردم جبران کرد.
مردم توان پرداخت تعرفه‌های درمانی را ندارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ محمدحسین قربانی درباره چگونگی تعیین میزان تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی اظهار داشت: ودیعه افزایش تعرفه‌ها هر سال بر اساس تورم در چارچوب قانون و توسط شورای عالی بیمه تعیین و در هیئت دولت تصویب می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به سومین سال اجرای طرح تحول سلامت است افزود: در سال‌های متوالی به‌دلیل تورم افسار گسیخته و بالا تعرفه‌های خدمات درمانی بالای 15-20 درصد، مصوب و ابلاغ شده است و بعضی از تعرفه‌ها تقریباً 2 برابر افزایش قیمت داشته است. 
وی با بیان اینکه افزایش 5 درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی واقعی و صحیح است گفت: با توجه به اینکه دولت تورم را تک رقمی و بین 8 تا 9 درصد اعلام کرده است و در 2-3سال گذشته شاهد افزایش چشم‌گیر تعرفه‌های درمانی بودیم، مردم بیش از این مقدار توان پرداخت تعرفه‌ها را ندارند و نباید به آن‌ها فشار آورد.
قربانی افزود: نگاه مقام معظم رهبری و تمام نیروهای دولت و مجلس بر کاهش پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم است و نباید کمبود منابع بیمه را با فشار بر مردم جبران کرد و افزایش تعرفه‌ها باید متناسب با واقعیت‌های موجود باشد و امیدواریم در سال 96 وضعیت بیمه و پرداختی‌ها در بخش خصوصی و دولتی مشخص شود.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس درباره وضعیت طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور اظهار داشت: با دستور شخص وزیر بهداشت و درمان روند بسیار خوبی در طب سنتی و رشته‌های تخصصی دانشگاهی در پیش گرفته شده است که این امر باعث احیای طب سنتی می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تجربه و زیرساخت کشور و سابقه و تمایل مردم در استفاده از گیاهان دارویی، سازماندهی آن در فضای علمی کشور علاوه بر اشتغال‌زایی موجب احیاء و قرار گرفتن طب سنتی در جایگاه اصلی خود می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *