جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مدیری که ریاست نمی کند

آتش به اختیاری مدیر جهادی اورژانس
سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب: 529654
هیچ‌وقت جلوی دوربین‌ها نیست و تعداد عکس‌های پشت میزی او از انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتم برای کار کردن خبرهای اورژانس نیز همین است. کولیوند انگار هیچ‌وقت نیست و همیشه هست.
مدیری که ریاست نمی کند

به گزارش جهان نيوز، امیر پروسنان در ایران پزشک نوشت: «دو روز قبل بود که رضا رشیدپور، مجری صدا و سیما در پستی اینستاگرامی به حضور سرپرست اورژانس کشور در صحنه تصادفی در اتوبان کردستان تهران اشاره و از پیرحسین کولیوند تقدیر کرد. اتفاقی نادر که شاید اگر مجری مشهوری مثل رشیدپور در صحنه نبود و در صفحه شخصی خود منتشر نمی‌کرد، به گوش خیلی‌ها نمی‌رسید؛ چون نه دوربینی بود و نه خبرنگاری که لحظه‌ای از حضور یک مدیر از بدنه وزارت بهداشت را ثبت کند. واکنش رشیدپور، ذهنم را به سمت عملکرد کولیوند طی بازه زمانی تصدی او در پست سرپرستی اورژانس کشور بُرد. عملکردی که می‌تواند از جنبه‌های مختلف سرلوحه کار برخی معاونین و مدیران این وزارت‌خانه قرار بگیرد.

پیش از عید امسال بود که برای چند دقیقه مهمان دفترش در وزارت بهداشت بودیم؛ قبل‌تر بارها خواستیم تا چند دقیقه مصاحبه بگیریم، اما همیشه در حال ماموریت بود. مردی که با آمدنش تکانی اساسی به یکی از ارکان طرح تحول سلامت یعنی اورژانس داد و در کمتر از یک سال 32 پایگاه هوایی را در سراسر کشور راه‌اندازی کرد.
کولیوند را فقط چند باری دیدم؛ یک بار توی مراسم بدرقه کاروان اورژانس برای اربعین و یک بار هم پیش از عید امسال که برای عرض ادب به مناسبت سال نو مهمان دفترش در وزارت بهداشت شدیم. خستگی توی چهره‌اش موج می‌زد. کولیوند قد بلندی دارد و وقتی ایستاده و می‌خواهی دست بدهی باید با زاویه‌ای بیشتر از صفر درجه نگاهش کنی. دستانش هم بزرگ است. می‌شود احساس کنی که این مرد درست جایی قرار گرفته که باید و انگار وزارت بهداشت به شانه‌های او تکیه کرده است.
هیچ‌وقت جلوی دوربین‌ها نیست و تعداد عکس‌های پشت میزی او از انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند که خیلی کمتر از دیگر مسئولین وزارت بهداشت است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتم برای کار کردن خبرهای اورژانس نیز همین است. کولیوند انگار هیچ‌وقت نیست و همیشه هست.
خستگی او توی آن دیدار کوتاه قبل از عید، گوشه‌ای از ذهنم حک شده است. دوستی گفت که از وقتی کولیوند آمده، اتفاقات و حوادث بیشتر شده است؛ خندیدم و گفتم که این نشانه بیشتر شدن حوادث نیست، مصداق بارز عملکرد صحیح روابط عمومی اورژانس و اطلاع‌رسانی به موقع و دور از حاشیه است.
حادثه همیشه بیخ گوش ما نشسته و این روزها بیشتر می‌شنویم که سرپرست اورژانس کشور از رتق و فتق شدن امور مصدومان حادثه‌ای خبر می‌دهد و بعد هم به گزارش فلان خبرگزاری و اسم پیرحسین کولیوند می‌آید.
نکته در همین سرپرست بودن است. سرپرستی که هنوز رییس نیست،‌ اما اورژانس کشور بعد از آمدن او آن‌قدر تکان خورد که از زیر پرچم معاونت درمان بیرون آمد و حتی زمزمه سازمان شدنش به گوش رسید و بعدتر این اتفاق هم افتاد. او کارش را خوب بلد است و به گونه‌ای فعالیت می‌کند که انگار در اتاقی شیشه‌ای حضور دارد و همه اقدامات خود و زیرمجموعه‌اش در نهایت شفافیت قابل رصد است.
یکی دیگر از مصادیق کار بلدی او در پوشش رسانه‌ای اخبار اورژانس بود؛ اخباری که با هوشیاری روابط عمومی این سازمان نه در کانالی انحصاری منتشر می‌شد و نه با رانت‌های خاص در اختیار برخی خبرگزاری‌ها قرار می‌گرفت. مسیر آن‌قدر با وجدان و صحیح انتخاب شد که تقریبا هیچ مطلب انتقادی توی رسانه‌های سلامت پیرامون عملکرد اورژانس منتشر نشد. اتفاقی که در مورد معاونت‌هایی مثل درمان و بهداشت بارها و بارها اتفاق افتاد و صد البته نشان از مهره چینی نادرست و نداشتن مسیر راه داشت و جای پرداختن به آن در این متن نیست.
با همه این اوصاف می‌توان پیرحسین کولیوند را یکی از مدیران موفق وزارت بهداشت نامید که طی مدت تصدی سرپرستی اورژانس، خیلی بیشتر از برخی معاونین وزیر کار و تلاش کرده و پرچم اورژانس را با همراهی تکنسین‌های این سازمان بر افراشته کرده است».

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *