جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۲۰۵
شرحی بر حواشی مداحی میثم مطیعی در نماز عید فطر

مشکل از آنجا شروع شد که «صف اول» را درست کردیم

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 529599
میثم مطیعی، این مداح جوان و تحصیل کرده انقلابی، در حاشیه نماز عید فطر شعری خوانده است از سروده های محمدمهدی سیار، که غوغایی از رد و تأییدهای پرشمار مجازی به راه انداخته است.
مشکل از آنجا شروع شد که «صف اول» را درست کردیم
گروه سیاسی جهان نيوز، سید مهدی سیدی:اصلا مشکل از آن موقعی درست شد که این کشور را به «صف اول» و «صف دوم» تقسیم کردیم. با شروع انقلاب، و با موج ترورهای حیوانی منافقان، به ناچار در دام «حفاظت» افتادیم.

به بهانه امنیت شخصیت های نظام، مراسم های ملی و مذهبی را به دو بخش «مسؤولان» و «مردم» تقسیم کردیم.

حتی در نمازجمعه ها هم نرده و لوله و پارچه کشیدیم! سه ردیف اول را گذاشتیم برای مسؤولان و بقیه صف ها را، سخاوتمندانه به مأمومین تقدیم کردیم! حتی درِ ورود را هم جدا کردیم. برایشان کفش کن جداگانه گذاشتیم، اما به مردم گفتیم باید کفش هایتان را توی مشما و پلاستیک بگذارید و دنبال خودتان بیاورید.

در ادارات و وزارتخانه ها، بالاترین و شیک ترین طبقه را به وزیر و معاون وزیر اختصاص دادیم. آبدارچی اختصاصی و خبررسان و پزشک ویژه، گماردیم. آسانسور مخصوص گذاشتیم. موقع ورود مقام دولتی از در پشتی ساختمان، همه مسیرها را قرق کردیم. «بی ام و» و «بنز» و «تویوتا» و «مگان» شیشه دودی درست کردیم. حضور مستقیم در میوه فروشی و مسجد محل و اداره بیمه، پیشکش؛ حتی نگذاشتیم مسؤول دولتی مان از شیشه های شفاف، جامعه را ببیند.

نگرانی از ترور آنچنان آزارمان داد که گاهی تا رده های دوم و سوم یک وزارتخانه بی ثمر را هم در حلقه حفاظت و کمربند امنیتی محصور کردیم. کار تا جایی پیش رفت که برخی مقامات نورسیده و حتی سابقه داران انقلاب نیز، باورشان شد که آسمان تپیده و آنان، متفاوت از خلق الله هستند! نگاه های از بالا به پایین شروع شد. تهذیب نفس کمرنگ شد، خاک پای مردم بودن فراموش شد.

حلقه هواداران و اطرافیان، ذهن مسؤول را ایزوله کردند. حرف های مردم را روتوش کردند. پنجاه متر این طرف و آن طرف او را جمعیت کاشتند تا چیزی بر خلاف میلش نبیند و نشنود. هیچکس حرف بدی نزند، شعاری ندهد، رویی ترش نکند، گرهی در ابرو نیندازد، تا همه باور کنند مسؤول حکومتی موهبتی آسمانی است به مردم! این روند و البته غفلت های دیگر، کار را به جایی رساند که برخی مسؤولان، «اصل» شدند و آرمان های انقلاب، «فرع».

شخصیت هایی فراتر از نظام
حاتمی کیا به خوبی این گزاره را در «بادیگارد»، تصویری کرده است:
حاج حیدر: بنده خدا! ما داریم می شیم بادیگارد.
- خوب زمانه بادیگارد می خواد.
حاج حیدر: بادیگارد مزدوره؛ پشت عملش نیست؛
- تموم شد دهه شصت، الان دهه نوده، توی پرونده تو پر از شکایت شخصیت هاییه که تو سرتیم حفاظتشون بودی.
حاج حیدر: وقتی می دیدم اونها محافظ رو می کنن گماشته؛ توقع داشتی کوتاه بیام؟ بشم مأمور خرید خونواده اش؟ بیفتم دنبال پسرش ببینم با کیا می پره؟ دخترش چرا...؟ من اومدم از شخصیت نظام دفاع کنم، اومدم جونم رو پای اعتقادم بذارم، اگر غیر از این باشه، این فیشای حقوقی ارزش جونم رو نداره.

ریشه شناسی یک حادثه
حالا میثم مطیعی، این مداح جوان و تحصیل کرده انقلابی، در حاشیه نماز عید فطر شعری خوانده است از سروده های محمدمهدی سیار، که غوغایی از رد و تأییدهای پرشمار مجازی به راه انداخته است. برخی این حرکت را نوعی تبعیض در تخصیص تریبون ها و برخی آن را توهین تلقی کرده اند. برخی آن را اعتراض عده ای محدود به سیاست های رسمی نظام و برخی آن را اهانت به آراء مردم به شمار آورده اند.

اما برداشت دیگر، آن است که علت این همه توبیخ مجازی بر علیه مطیعی، به این بر نمی گردد که او در ابیاتش به محکومیت «سند 2030» و «فنا رفتن روح و جسم برجام» و «تردید در نسخه های غربی» و حمله به «تسلیم و تحریم» پرداخته است؛ که اینها مفاد روشنی از «شعر اعتراض» است که همواره در طول قرن ها در مجامع دینی، استماع می شده است. بلکه این غوغای مجازی از همین دو بیت خاص، برانگیخته شده است: «ای نشسته صف اول! نکنی خود را گم / پی اقدام تو هستند هنوز این مردم - چند روزی تو مقامی به امانت داری / منصبت را نکند طعمه خود پنداری»

صف اولی ها مراقبت باشند
باید بدانیم این صف اول، فقط یک نفر خاص نیست؛ اصلا تطبیق دادن به اشخاص خاص و معین نیز خطا و ناصحیح و غیرمنصفانه است. منظور این بیت ها، همه آن هایی هستند که در فرایند انقلابی گری و حکومت داری، در دام «خود تنیده» جدایی از مردم و انقلاب گرفتار کرده و حاضر نیستند خود را با آرمان ها و ارزش های اصیل تطبیق دهند.

راه چاره آن ها این است که یا به صف دوم نقل مکان کنند یا اینکه خود را به معیارهای انقلابی نزدیک ساخته تا مشمول حکم این شعرهای اعتراضی نشوند. بدانیم این شعرها، زمان و مکان ندارد، انقلابی و عام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینکه برادر نماز عید فطر جای این حرف ها نیست (به فرض هم که حرف حق باشه) و بعد ایا موافقین این تفکر هم از این تریبون حق اظهار نظر دارن شما فرض کنید یک نفر می رفت و در رسای برجام قبل این مراسم شعر می خوند ایا جایز بود؟
Iran, Islamic Republic of
سیاست ما عین دیانت ماست دیانت ما عین سیاست ماست . تریبون نماز جای این حرفها نیست یعنی چی ؟ مگر سیاسی تر نماز جمعه و عید فطر هم داریم تنها نمازهایی که خطبه معنوی و سیاسی دارد . کمی فکر کنیم بعد نظر بدهیم
Iran, Islamic Republic of
به نماز جمعه لقب نماز وحدت داده ایم نه وحدت شکن
Iran, Islamic Republic of
نماز جمعه باید دشمن شکن هم باشد که متاسفانه در اکثر موارد حتی نسبت به دشمن هم خنثی است. وحدت هم باید معیاری داشته باشد که این معیار میتواند همین مقابله با دشمن یا کمک به مردم این کشور باشد و اتفاقا اشعار قرائت شده، صف اولیها را دعوت به همین دو مولفه میکرد که دعوت به وحدت حول معیاری خاص بود.
استحــــــــــــــــــــــــاله انقلاب مظلوم اسلامی
Germany
بببنیم و دقت کنیم و عبرت بگیریم.
چه راحت فضا سازی و جو سازی، باعث استحـــــــــــاله اهداف و اصول انقلاب اسلامی می شود:
انقلاب اسلامی که با محور پابرهنگان و محرومان و مستضعفان شکل گرفت و رهبر راحل و گرانقدر آن یک موی کوخ نشینان را به همه عالم کاخ نشینان نمی داد، حالا آنقدر فضاسازی کرده اند که جرات ندارند در مذمت تجمل و کاخ نشینی شعر گفته شود. اگر الان اول دهــــــــــــــــه شصت بود و ملت برای نماز عید فطر جمع شده بودند همه مسئولین در صف اول بودند، همه از دم به تعـــــریف از شعر دکتر مطیعی می افتادند.
دیدید انقلاب تغییر نکرده و روحیه مسئولین آن تغییر کرده .....
خدایا به ما ثبــــــــــــــات در عمل و عقیده عطا فرما که نفاق و دروغ عیب بزرگی است.
به نهج البلاغه رجوع کنید
Germany
اگر نهج البلاغه مولا علی(ع) را مطالعه بفرمائید مشخص می شود که ختم و رسم و منش مولا علی درباره ساده زیستی، مخالفت با تبعیض، مبارزه با دشمن و..... چگونه بیان شده است. حالا چرا باید عده ای از این قسم سخنان ناراحت بشوند؟ مگر آنها خدای ناکرده جزو دار و دسته اشرافیت، زد وبند و یا مخالفت با استکبارستیزی قرار پرفته اند؟
یک سوال ساده از مسئول مدعی به حمایت از محرومین و مستضعفان
Germany
من از مسئولینی که سالهای متمادی در صف اول مدیریت کشور قرار گرفته و مدام از رفع فقر و رسیدگی به محرومان و مستضعفان کشور دم می زنند می پرسم!!!! واقعا آیا ایشان سختی و مشقت فرزندان بیکار، حق دلال از محصولات یک کشاورز مظلوم، درد اجاره نشینی؛ نداشتن هزینه درمان، نبود توان مالی، نداشتن ضامن برای یک وام 7 میلیون تومانی، در شرایط کنونی اجتماع (یعنی همین الان الان الان) درک می کنند؟؟؟
اگر این طور است ، پس نباید از شنیدن کلماتی مانند ابیات شعر میثم مطیعی در روز عید فطر ناراحت شوند و اگر این طور نیست، وامصیبتا..... بر کوخ نشینان که کاخ نشینان و آقازاده ها بر گرده ایشان سوارند و خونشان را می مکند.
تحقیق درباره مسئولان وخادم به محرومان
Germany
ای کاش جهان نیوز یک آمار می گرفت مشخص می شد که:
فرزندان مسئولان(روسای قوا ، وزیران و .... ) الان در چه کار مشغول هستند؟
املاک مسئولان و فرزندانشان اعم از باغ و خانه و زمین و... چقدر است؟
فعالیت های اقتصادی ایشان اعم از شرکت و سهام و هیئت مدیره و.... چهخ میزان است؟
فرزندان کدام یک از مسئولان هم اکنون و یا سالیان قبل در اروپا یا آمرکیکا و کانادا اقامت دارند و تحصیل می کنند و خرج تحصیل و سکونت و اقامت ایشان با چندر غاز مدیریت پـــــــدر چگونه تامین می شود؟
!!!! بعد مخاطب صف اولی مشخص می شود!!!!
ساده زیستی؛ یکی از شاخصه های امیرالمومنین به عنوان مسئول
Germany
در نامه 45 نهج البلاغه آمده است : آن هنگام که به حضرت امیرالمومنین مولا علی(سلام الله علیه)خبر می رسد که استاندارش در بصره به یک مهمانی اشرافی دعوت شده و برسر سفره رنگینی نشسته است، برمی آشوبد و استاندار را مورد سرزنش قرار می دهدو می فرماید:
«ای پسر حنیف! به من خبر رسید که برسر سفره ای رنگارنگ دعوت شدی و شتابان سوی آن رفتی و گمان نمی کردم که به مهمانی عده ای بروی (و با آنان همساز شوی) که مستمندان و نیازمندان را ازخود می رانند و اشراف و اغنیاء را به خودمی خوانند... . ای پسر حنیف! بدان که امام و رهبر تو از دنیای خود چیزی جز دو پاره لباس و دو قرص نان برنگزید. البته بدان که نه تو(ونه هیچ احدی) نای چنین زندگی را ندارید ولکن مرا با پرهیز کاری و پاکدامنی و تلاش وکوشش یاری کنید... .
حالا باید از مسئولین صف اول پرسید که آیا شما ساده زیست و مخالف اشرافی و خانه آنچنانی و فامیل بازی و رانت هستید یا نه؟؟؟؟؟
یا علی
مصطفی
کدوم وحدت شکسته شد؟ کدوم بیت شعر مصدتق شکسته شدن وحدت بود؟
Iran, Islamic Republic of
چطور شد شماها هرچی می خواهید علیه نظام و سپاه و بسیج و ... می گویید؛ از تریبونهای رسمی هم می گویید؛ اما وقتی می گویند وحدت را رعایت کنید، جواب می دهید که آزادی اصل است و ما انقلاب کردیم که آزاد باشیم و ... اما وقتی از تریبون نماز جمعه یا فطر حرفی زده می شود، ناگهان بیاد می آورید که وحدت باید رعایت بشه. نه برادر عزیز! با این ترفندها نمی تونید دهان ها را ببندید. حالا که علیه نظام و نوامیس انقلاب دهن دری می کنید، ...
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز خدا خیرت دهد که میخواهی از انقلاب دفاع کنی منظور سخن شما خوب است اما لطفا با لحن بین و نرم.ممنون
Iran, Islamic Republic of
وحدت وقتی باارزشه که حول حق باشد. حق در درجه اول مطرح کردن واقعیتهاست.
Iran, Islamic Republic of
البته نماز جمعه طبق سنت پامبر جای گفتن مسایل مهم اجتماعی وسیاسی است
Iran, Islamic Republic of
سلام.دوست عزیز اتفاقا این گونه اشعار وحدت آفرین هستند اما وحدت بین پیروان اسلام ناب و انقلاب.مگر میشود بگوییم در خطبه با دشمن اسلام و انقلاب مثلا اسراییل و آمریکا وحدت ایجاد کنیم.
جو سازی نکنید مردم منتظر همت مضاعف برای اقتصاد مقاومتی هستند.
Germany
چند سئوال:
1) چند بار اشعار را بخوانید. ببیندی اصلا کجای این اشعار به رئیس جمهور برمیگردد؟ بسیـــــــاری از مسئولین نظامی و سیاسی و .... در صف اول بودند. آیا این افراد نمیتوانند مخاطب باشند؟
2) ملت ایران از تبعیض و اشرافیت و فامیل بازی و.... خسته شده اند. این موارد با احکام قران و سنت و شرع و اصول نظام اسلام یهم تناقض دارد. حالا چــــــــــرا باید بیان این اصول اسلامی باعث دلخوری شود؟ ببینید مردم مستضعف به ویژه در استان های مرزی ما در جنوب و شرق و غرب چه وضعیتی دارند؟
3) امروز و در حالی که هرروز یک تحریم به لیست تحریم ها علیه کشورمان افزوده می شود، حمایت از برجام بسیار سخیف است طوری که مذاکره کنندگان ما هم تمایل به صحبت در این رابطه را ندارند و در واقع برجام برای ملت ما تنها چیزی که داشت Almost Nothing بود. فقط و فقط عبـــــــــرت این مذاکرات همچو عهدنامه های خفت بار ترکمانچای، گلستان و سعدآباد، برای مسئولین دلخوش به وعده دشمن باقی می ماند. پس نقد این موضوع بد که نیست خیلی هم خوب است.
پس بی زحمت مانند موضوع کنرست و لغو سخنرانی و حقوق شهروندی و ... جــــــــــــــــو الکی درست نکنید و به دنبال همت مضاعف برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال باشید که مردم منتظرند و الان هم دولت قبـــــــــل فقط و فقط خود شمائید.
Iran, Islamic Republic of
حرف شما قبول. ولی چرا فقط یک جناح حق دارد از این تریبون برای انتقادهای سیاسی استفاده کند؟ مگه جناح طرفدار دولت، انتقادی ندارد؟
Iran, Islamic Republic of
مساله این است که باید در نماز جمعه و عید آرمان های انقلاب بازگو شود و به مطالبه عمومی تبدیل شود. اگر اصلاح طلبان هم این کار را بکنند مطلوب است.
جناح طرفدار دولت یک سخنگو داره به اسم روحانی که تا الان 50 نوع فحش و ناسزا و بدوبیراه رو به منتقدین از همه تریبونهانثار کرده. کمه یا بازم تریبون لازم دارید؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بیگ لایــــــــــــــــــــــک
Iran, Islamic Republic of
خوب همه استفاده میکنن دولت هم استفاده میکنه مثلا اگر کسی برای برجام شعر بخونه کسی میگه چرا خوندی ؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
فقط مدافعین انقلاب و اسلام ناب محمدی حق دارند از این تریبون از دینشان دفاع کنند
نه مدافعین دشمن و سخنگویان آنان که بیایند از 2030 و برجام دفاع کنند.
Iran, Islamic Republic of
منتقدین دولت هم از تریبونهای دولتی نمی توانند علیه دولت انتقاد کنند. تریبونهای دولتی، انحصاری دولتیهاست. مشکل شما اینه که می گویید همه غیر از منتقدین نظام، خفه شوند.
United States
براي جناح ديگر بي بي سي دارد لازم به تريبون ديگري ندارد.
انگليس پشت و پناهتان!
baran
Iran, Islamic Republic of
عزیزم یه نگاهی به پیشخوان روزنامه ها بنداز و تعداد روزنامه های حامی دولت را بشمار،تو کانال های تلگرام وصفحات ایستا وسایت های خبری اینترنتی ببین طرفداران ومنتقدا چند چند هستند؟بعد هم انتفادات به همه ی مسؤلین بود هر کس که در جایگاهی که هست منافع حزبی رو ارجح از خدمت به مردم بدونه حالا میخواد اصول گرا باشه یا اصلاح طلب.این انتقادات زمان دولت اسبق هم بود.یه خورده فکر کنیم واسیر جو سازی ها نشیم بیشتر رشدمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
عزیز! دولت تریبون صدا وسیما ومجلس ووزرا ونیز شخص رئیس رو داره ! بستون نیست؟!
M.sh
United States
اشتباها به این مثبت دادم
حسین
Iran, Islamic Republic of
اولا این که سوال علی آقا واضح بود. سوال کردن که آیا موافقین برجام و دولت وقت هم -که از قضا اکثریت مردم هستند- اجازه ی اظهار نظر از چنین تریبون هایی که متعلق به بیت المال است رو دارن؟ ادعای ما در جمهوری اسلامی اینه که مردم سالاری واقعی واس ماست (!!) اما حیف و صد حیف که فقط ادعاشو بلدیم. ثانیا با چنین برخوردها، موضع گیری ها و فحاشی گری هایی به رایی که دادم مطمئن تر میشم. خدا رو شکر که آدم هایی چنین بی ادب، خشن و فحاش صدر امور رو در دست نگرفتند.
Iran, Islamic Republic of
عزیز سوراخ دعا را گم کرده ای سیاسی بودن نماز جمعه به معنای خود زندی و عقده گشایی و حرفهای تفرقه افکنانه نیست با ید منادی وحدت باشد
Iran, Islamic Republic of
وحدت حول چی ؟! یه نفر یا حول یک تفکر؟!
باز هم یکی به اینها حرفی زد به یاد وحدت افتادند. شما اگر واقعا دنبال وحدت هستید وقتی روحانی سپاه را در شرایطی که خودش از آنها تقاضای کمک کرده مانع اقتصاد مینامد و سپاه چیزی نمیگوید چرا چنین وقتی احساس تفرقه نمی کنید؟ چرا؟ واقعا چرا؟ آن هم زمانی که آمریکا باتحریم s722 سپاه را هدف گرفته.جای تامل و تعجب ندارد؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
قسمت اول حرفهایتان را قبول ندارم چون نماز اولش عبادی است بعد سیاسی در بعد عبادی اش رابطه ای است بین مخلوق و خالق و فرای خط بندی های سیاسی . در بعد سیاسی هم همه به یک اندازه حق سیاسی دارند برای دستجات سیاسی داخل نظام اسلامی لذا اگر قرار است نماز های جمعه و اعیاد که آحاد ملت با گرایش های سیاسی مختلف در آن پشت امامی که وی را به عدالت می شناسند اقتدا به نماز کنند ، حرف سیاسی زده شود پس باید عدالت سیاسی هم در نظر گرفته شود نه اینکه مداح بیاید و فکر کند که دارد در حسینیه لباس دوزها مداحی می کند و یک طرفه به دولتی بتازد که اکثریت اقامه کنندگان همان نماز به وی رای داده اند . اما از همه اینها بدتر واکنش تر تیب دهندگان نماز عید فطر امسال بود که گفتند " ما از محتوای اشعار مداحی خبر نداشتیم " این دروغی بزرگ است که توبه می طلبد .
Iran, Islamic Republic of
......
حرم امام وحسینیه جماران کیا فقط حق دارند توش حرف بزنند؟!خصوصی شماهاست دیگه.
Iran, Islamic Republic of
اگر اکثریت نمازگزاران با اون دولت بودند ،چرا هیچ شعار مخالفی شنیده نشد که هیچ! کلی هم همراهی کردند؟!
عرفان
United States
مشکل اینجاست که دوستان شما اصلا اینجور مراسمات نمیروند!
در طول همین یک سال گذشته بارها و بارها مسئولین دولتی قبل از خطبه سخنرانی کرده اند
( در ضمن مگر کسی عقل نداشته بخواد در مدح برجام شعر بخونه؟! :) )
Iran, Islamic Republic of
می بینید که تعصبات جناحی باعث شده که فقط خودت را برحق بدانی . البته حرف شما مثل تف سربالا می ماند یعنی در تمام تهران با چندین میلیون نفر جمعیت همین صد هزار نفر مومن نماز خون وجود دارد ؟! نه برادر من این طوری نیست که شما می گوئید . در ضمن یادت باشد که برجام حاصل یک تدبیر جمعی کامل در درون نظام اسلامی است و شورای امنیت ملی که در آن نمایندگان تمام مراکز قدرت حضور دارند و تصمیم جمعی گرفته اند البته قاطبه مردم ایران طرفدار این تصمیم هستند و به آن امیدوارند .
Iran, Islamic Republic of
همینطور دیمی اکثریت رو با خودتون تصور میکنید که فتنه 88 رو به بار میارین دیگه ! بابا یه سرچ ساده درهمه نظرسنجیهای داخلی وخارجی نشون میده که اکثریت مردم برجام رو شکست خورده میدانند. در ضمن این چه تدبیر جمعیه که هنوزم که هنوزه حتی در مجلس ،کسی از ضمائم برجام خبر نداره ودر انحصار همون پنج شش نفر خالق برجامه؟!
Iran, Islamic Republic of
لابد خبر نداری که انتخابات ریاست جمهوری بعد از تصویب برجام اتفاق افتاده است و نتیجه اش 24 میلیون رای به روحانی بوده است .
لابد می دانی که معنی و مفهوم اکثریت چیست .
لابد خبر نداری که شورای عالی امنیت ملی تشکیل میشود از روسای 3 قوه ،فرماندهان عالی نظامی ، وزیر کشور و اطلاعات نمایندگان مستقیم مقام معظم رهبری و تصمیمات این شورا بعد از تائید رهبری لازم الاجراست .
برادر جان امید ما باید به جوانان و مبتکران و مخترعان و... باشد نه به همراهی تشکیلات جهانی که قدرتمندان تصمیم گیرنده آن هستند و الان هم ثابت شد چیزی از این مسیر به ما نرسید. این دیگر تجربه است نه حرف سیاسی.
Romania
در رساش ميخوند اشكال نداشت ولي در رثاش نخونه!! بعدم اينكه مشكلي نداره به شرطي كه عده كثيري همانند جماعت اون روز كه همگي روزه دار بودند و نماز عيد فطر خوان و مؤدب به اداب و احكام إسلامي در جمع حضور داشته باشن و اكثريت موافق برجام و ٢٠٣٠ و رابطه با امريكا و نصيحت نكردن به مسئولان باشن. نه اينكه با كفش و سگ برن نماز عيد فطر. هر حرفي رو بايد تو جمعش زد. شما هم بريد تو جمعاتون در رثاي برجام حرف بزنيد. در رساي برجامم دوست داشتين حرف بزنيد به ما چه مربوط
Iran, Islamic Republic of
کاشکی اینم یه جای شعر ،جا میشد :

ارزش معاملات سهام در بازار سرمایه پس از انتخاب مجدد حسن روحانی نزدیک به ۳۶ درصد نزول کرده است. حجم معاملات هم در مجموع نزدیک به ۴٫۶ درصد کمتر شده است.
علت سقوط بی‌سابقه بورس در یک ماهه پس از انتخاب مجدد حسن روحانی را می‌توان در واکنش منفی سهامداران به تمدید دولت یازدهم نسبت داد؛ دولتی که نتیجه سیاست‌های آن رکود شدید اقتصادی در همه بخش‌ها غیر از واردات بوده است.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا رفتند و خواندند و کوش مارا کر کردند که برجام فتح الفتوح است و عالی است و فلان و بهمان ومنتقدانش بی شناسنامه اند و بی سواد و ... اینها از تریبون عمومی نبود؟!! تو جلسه خصوصی بود؟ تریبون مال نظام بود یا مال شخص خاص؟
علی شیخ علی
Iran, Islamic Republic of
علی جان پسرم تریبون نمازعید ونماز جمعه و...تریبون نظام وحکومت اسلامیست وفقط بایدمواضع نظام درآن تقویت شود،نه مواضع مخالفین نظام.درست؟
ایرانی الاصل
Romania
نماز جمعه مکان اگاهی دادن است دکتر مطیعی هم اگاهی داد اگر کسی از برجام حمایت می کرد اگاهی دادن نبود فریب مردم بود چون دکتر ظریف در نامه موگرینی نوشت روح و جسم برجام توسط امریکا نقض شد یعنی بر باد رفت .
Iran, Islamic Republic of
اساسا مشکل شما نقد این دولته هرجا که باشه وگرنه همه اتفاقات سال 88 رو فراموش نکردن و تو هینهایی که به مردم و دولت انتخابیشون میکردینو مکان هم فرقی نداشت و الان برا من سواله که چرا فقط دولتی ها و کسانی که ربطی به دولت دارن چرا ناراحتن مردم که با تکبیر و مرگ بر امریکا دیروز استقبال خوبی از این شعر کردن
Iran, Islamic Republic of
تمام تریبون های رسمی کشور 4 سال است در اختیار مجیزگویان بوده است. حال از یک نقد ساده چنین برآشفته اند.

آزادی بیان اصلاح طلبان یک ادعا بیش نیست
Iran, Islamic Republic of
قناصه چقدر دیده شده در دستان امام "جماعت" در نماز عید سعید فطر!
چقدر منتشر شده از طرف دوستان با اخلاص و هم آن دوستانی که گاهی دلشان میلرزد ...
ولی ظاهرا بعضیا علیرغم دیدن متوجه قضیه نیستن!
amir
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا یه نگاهی به نماز عید فطر آقا امام رضا (ع) بیندازید و بعد بفرمایید "نماز عید فطر جای این حرفها نیست"!
یا علی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما اول موافقان این تفکر رو راضی کنید تا بجای صفا در سواحل جنوبی و شمالی در ایام تعطیلات عید فطر در مراسم نماز شرکت میکردند بعد.
در ثانی این دوستان عزیز در مراسمات خودشان حتی به امام رضا هم رحم نمیکنند و برایش شعر طنز میخوانند
Iran, Islamic Republic of
ما مدعیان صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا راچیدند
مصطفی
در رسای برجام جناب روحانی دو سال تمام از همه تریبونها از مجلس بگیر تا دیدارهای مسئولین با آقا و کنفرانسهای مطبوعاتی و گفتگوی تلوزیونی و... از آفتاب برجام و ابر برجام و باران برجام و.....
حالا یه نفر پیدا شده از تریبون نماز عید گفته برجام به فنا رفت چی شده مگه؟ مگه همین رو جناب ظریف در نامه به موگرینی نگفته بود؟ یا همین کیروش مگه دیروز نگفت هنوز تحریم هستیم پول نمیاد؟ اینا همه بهانه فرار رو به جلو هست
دوست عزیز در جریان برجام نیستید.ینی دیگه چیزی از برجام به جا نمونده.تا اینکه کی بخواد ازش طرفداری کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام هموطن شعرش اصلا بد نبو د ظرفیتها را باید افزایش داد
همه مردم از تجمل گرایی مسئولین و آقازاده هایشان خسته اند
Germany
به نظرم
1) این اشعار در جمع دانشجویان یا مراسم دیدار شاعران با حضرت آقا خوانده می شد ، بهتر بود. نمازهای جمعه یا عید فطر فارغ از هر گونه رنگ و گرایش سیاسی است و زمانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سخنران جلسه و نماز هستند دیگه کسی نباید از سیاست و این حرف ها مطلب بگه.
2) همه می دانند که برجام جسد متنعفنی بیش نیست و کلاه گشادی است که به اندازه یک تاریخ بر سر ملت ایران رفت. بر کسی پوشیده نیست که مشکلات اقتصادی در کشور ثروتمند ایران چه غوغایی می کند و البته همه از سوء تدبیر است. برای مردم کاملا واضح است که تجمل گرایی و اشرافی گری و رانت و آقـــــــــــــــازاده ها و فامیل بازی مسئولین، بر شانه مردم مستضعف سنگینی می کند.
حال که همه اوضاع و احوال دولت و مسئولین مرفه را می دانند، بیان این اشعار چه ثمری دارد جز مظلوم نمایی افراد که اظهارات و خط فکری چندسال پیششان با الان 180 درجه فرق داره و این تغییر هم فقط بر حسب جمع رای نه احترام به مردم
بالاخره باید گفت: به خواب زده را نمی توان بیـــــــــــــــــــدار کرد که برای جمعی یک حرف بس است.
ناصر عسگری
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز : اول آنکه بدان و آگاه باش که خطبه نماز جای این حرف ها است به دلیل آنکه رهبر همواره برای آگاه کردن مسئولان ومردم از همین مکان استفاده می کنند. دوم آنکه اگر برجام برای ما پیروزی و دستاوردی داشت که باعث افتخار و غرور ایرانیان می شد حتما بایستی در این مکان از آن سخن گفته می شد.
م
Iran, Islamic Republic of
در رسای برجام چند ساله که داریم می شنویم. و از شنیدن وعده‌ های عملی نشده و توجیه اشتباهات و بی تدبیری ها مسئولین هم به خدا خسته شدیم. از حرف زدن یکطرفه مسئولین خسته شدیم. از اینکه مسئولین گوش شنوا برای شنیدن درد و دل مردم ندارن خسته شدیم . چند وقت پیش دانشجویان دکتری تجمع اعتراضی داشتند نه مسئولین به این جمع پاسخگو بودند و نه رسانه هایی که اطلاع داده شده بودند این تجمع رو پوشش دادند چون این رسانه ها هم حامی دولت بودند.بس کنید مردم با همه بدبختی ها دارن میسازند دیگه حق نفس کشیدن رو ازشون نگیرین
Iran, Islamic Republic of
از قضا نماز جماعت جای این حرفهاست. ولی ایا خودمان اگه در موقعیت قرار بگیریم بهتریم؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
مگه حتی داخل کتاب درسی وپیک نوروزی دانش آموزان از برجام دفاع نکردن؟ مگه هزار بار در رسانه ملی و دیگر جاها مدح برجام رو نکردن ؟ حالا تریبون نماز عید شد همه ی تریبون ها و در دست مخالفین برجام و دولت؟
Iran, Islamic Republic of
حاشیه درست نکنید بزارید نا کارآمدی دولت به چشم بیاد
ادامه این حاشیه ها باعث میشه اصولگراها انتخابات های بعدی رو ببازن
فعلا مردم به برجام و روحانی علاقه مند هستن با زبان منطق و تکریم باید قانع بشن که اشتباس
Iran, Islamic Republic of
مردم علاقه مند هستند یا رحمانی فضلی و.................
حزب اللهي
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا بايد مداحان به جاي دانشمندان وعلما براي ما تصميم بگيرند وبا اين افكار مداحان كشور به اين روز مي افتد كه نه اقتصاد خوب داريم ونه توليد و نه اشتغال
Iran, Islamic Republic of
حزب الهی نیستی اگر مداح رو از سیاست جدا میدونی چون حزب الله اینو نمیگه . بعد هم کدوم تصمیم ایشون نظرش رو گفته یه نصیحت برادرانه کرده کجا اومده نصیحت جرمه ؟
Iran, Islamic Republic of
آیا میشود سایر مسئولین هم در آن تریبون نصیحت کرد؟این بغض و کینه و حسادت ناشی از رای مردم در انتخابات است والسلام مردم ایران تفاوت مداحی و عربده کشی را بخوبی میدانند
Iran, Islamic Republic of
این چه رائی که مردم دادند ! ولی رحمانی فضلی ،سه هفته بعد امار شهرهارو منتشر میکنه وبه هیچ قسم وایه ای هم حاضر نیست رای صندوق به صندوقش رو اعلام کنه.اگه ساکتیم علامت ...................
Iran, Islamic Republic of
رای مردم با 5میلیون تعرفه مهر نخورده که غیرماخوذه است ! یا کاهش رای روستائی از 17میلیون 92 به 10.5 در سال 96و............
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم براتون با این منطق .
Iran, Islamic Republic of
ما هم برا یکسانی که میگن ،نبندید دهانها را ونشکنید قلمها را وبعد در عمل همه منتقدان رو روانه جهنم میکنند ،متاسفیم !
Iran, Islamic Republic of
نه اگه حزب الهی این مسخره بازیا و توهیناست من حزب الهی نیستم با افتخار اگه تو بهشت بودی جای امثاله من جهنم باشه بهتره
حمید
Iran, Islamic Republic of
خندم میگیره
جدیدا نا کارآمدی و مشکلات اقتصادی بخاطر مداحان هست
یعنی این حرفتو بزاری جلو آینه آینه ذوب میشه
Romania
شما كه پاي منبر مداحان نيستي الان يعني زندگي و اقتصاد و فرهنگت عاليه؟ خخخ اين چه حرف بچگانه ايه اخه
حامد
Iran, Islamic Republic of
ایشان از اون مداحانی که شما می گید نیست. ایشان دکتر مطیعی هستند.
Iran, Islamic Republic of
دکتری فقه و حدیث
Iran, Islamic Republic of
برادري كه خودتو حزب اللهي معرفي ميكني!
حداقل يه بار متن رو ميخوندي!
حاج ميثم مطيعي دكتراي علوم قرآني-قرآن و حديث هستند. حالا انصافت رو قاضي كن؛ حاج ميثم و امثاله نخوان احتديث و تعاليم اهل بيت ع رو با صوت روحيةبخش خودشون بگن، كي بايد بگه!؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
با افکار مداحان کشور به این روز می افتد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چی واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط مونده بفرمایید ....... تقصیر مداحا بوده!!!!!!!!!!!!!!
مگه اقتصاد و تولید و اشتغال با افکار مداحا میچرخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اشتباه گرفتی داداش اقتصاد و تولید و اشتغال بسته به افکار رییس جمهور داره آدم تو کار شما و نظراتتون میمونه به خدا پدیده اید
التماس تفکر
Iran, Islamic Republic of
جالبه که بدانید میثم مطیعی دکترا دارد و خودش یک پا دانشمند هست.

عین بعضی ها دکترای قلابی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تو این مملکت خیلی ها دکتری دارند . البته دکتری مداحی هم خیلی داریم .
Iran, Islamic Republic of
خدایا میثم مطیعی رو حفظ کن.
مصطفی
بعد از جملات تقصیر دولت قبل بوده و تقصیر سپاه بوده چشممان به جمله تقصیر مداح
ان بوده هم روشن شد. واقعا مات اینهمه قدرت تحلیل شدم
مقصر بعدی لطفا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
مداحی که خودش تحصیلکرده و دکتره استاد دانشگاه هم هست از نظر شما دانشمند نیست؟ حتما باید غربزده باشه که دانشمند باشه؟
baran
Iran, Islamic Republic of
عزیزم فکر کنم اصلامتن شعر رو نخوندی.اون هم همین رو گفت که توگفتی البته نه به این صراحت که نه اقتصاد خوب داریم نه تولید ونه اشتغال گفت که باید وقت را برای خدمت غنیمت بدانند.در ضمن به این روز افتادن کشور دقیقا به سبب عملکرد نادرست مسؤلان است .مگه مداحان کار اجرایی می کنند؟بالام جان یک مقدار به عقب برگرد ببین وقتی مراجع تقلید عزیزوعالم ما ورهبر فرزانه مان در مورد سند 2030صحبت کردند رییس جمهور با این دلسوزی هاچگونه برخورد کرد؟(یه مشت طلبه بلندگو به دست.......)اینها کلا با شنیدن انتقاد مشکل دارند.فرق نمی کنه منتقد کی باشه.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ایشون دکترا دارد ! در ضمن دانشمندان مورد نظر کجا هستند ؟!
Iran, Islamic Republic of
ژنرالها! چهارسال قبل سرکار بودند وهمشون هم مدرکشون رو توسرمردم میزدند! نتیجه چهارسال رو شما گزارش بده !
مداحان هم به جمع لبو فروشان و راننده تاکسی ها رفتند. واقعا اگر این مداحان چیزی نمی گفتند الان برجام حل شده بود اقتصاد داشت پرواز میکرد همه ازدواج کرده بودند و بیکار نداشتیم.
Iran, Islamic Republic of
من بطور زنده دیدم عالی بود عالی به این میگن ی فرد انقلابی .ترسو ها و بزدلها از خواب بیدارشن
Iran, Islamic Republic of
واقعا درسته مردم هم استقبال خوبی کردن به خاطر همین دولتی ها ترسیدن
اصولگرا باتقوا باش
Iran, Islamic Republic of
معلومه نماز عید فطر حاضر نبودی و پای تلویزیون داشتی زنده شعر نگاه میکردی.
باید هم امثال تو طرفدار مطیعی باشند.
من که مذهبی و پیرو ولایت هستم بشدت با این شعر خوندن اونم در روز عید که حتی مجرمین زندانی را در این روز مورد عفو قرار میدهند و در اسلام دعوت به دوستی و صلح شده مخالفم.
شما از فحش و ناسزا به رئیس جمهور کشور که خودم منتقدش هستم حمایت میکنی.واقعا برای افکار پوسیده امثال شماها به ظاهر اصولگراها متاسفم.شما عامل شکست دکتر رئیسی بودید.
Iran, Islamic Republic of
ببینم از فحش دادن به مردم وروانه جهنم کردنشون ؛هم ،انتقاد داری ؟!
Iran, Islamic Republic of
قربونت در اسلام امربه معروف ونهی از منکر جزو واجبات دینه وعید وغیر عید نداره. این نظر شخصی شما مربوط به خودتونه ،ما به دینمان عمل میکنیم. در ضمن کدوم فحش؟ یعنی عملکرد روحانی اینقدر بد بوده که لیست کردن اونها ،توهین محسوب میشه؟!
یک فحش برای نمونه از میان اشعار مثال بزنید.
سقا
Iran, Islamic Republic of
چقدر بده که شعر زیباوتاثیر گذار ذاکر اهل بیت علیهم السلام رو اینطور عامل تفرقه وتوهین به رییس جمهور دیدین .
کجای اون اشعار مصداق توهین وناسزا بود؟
واقعا فرق بین نقد ونصیحت وتوهین رومتوجه نمیشین اصولگرای باتقوا؟ثانیا گویافراموش کردین که ازتریبون نماز جمعه فقط باید صدای انقلاب برخاسته بشه ثالثاوحدت ماحول چه محورهایی باید باشه؟؟؟حول محور ولایت وقران یاحول محور رییس جمهور وبرجام ؟
میشه راجع به سند۲۰۳۰سکوت کرد به اسم وحدت
؟میشه راجع به برجام های دیگه ای که دولت قصد داره انجام بده سکوت
سکوت راجع به این مسائل خیانته نه حمایت ووحدت
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز همه اینها که گفتی توجیه وحدت شکنی در یک روز خاص مانند عیدسعید فطر و شکاف میان امت نمی شود
سعی کنیم برای جبران خطا توجیه نکنیم و حداقل اگر به نظرات رهبری احترام قائل هستیم به آنها عمل کنیم
Iran, Islamic Republic of
حالا چون روحانی در موضع قدرت است شما شدید منادی وحدت. این جملات و کننایه های وحدت شکن روحانی و مشاورون هم را چگونه تفسیر می کنید برادر
عرفان
United States
وحدت دینی و ملی ما حول برجامه که با نقدش بشکنه؟!؟!؟!

وقتی اصلاح طلب ها یه گندی میزنند صحبت از وحدت میکنند!
به بهانه وحدت میخواند صدای منتقد رو تو نطفه خفه کنند!
Iran, Islamic Republic of
اگر دولتمردان به سخنان رهبر انقلاب گوش کرده بودند، کار برجام و مملکت به اینجا نمی کشید که مجبور باشند تمام تریبون ها را ببندند
Iran, Islamic Republic of
شما از رهبری هم جلو زدید مگر میشود در کشور بدون نظر رهبری کاری کرد نمونه اش 2030 رهبری در جریان برجام بودند و بارها این مطلب را فرموده اند کمترین حسن برجام این بود که به همگان نشان داد که نمی شود به هیچ وجه به آمریکا اعتماد کرد و ریشه ابن باور سوخت
Iran, Islamic Republic of
تیکه کردن سخنان حضرت آقا دیگه جواب نمیده.اگه الزایمر داریم ونه غرض ! میتونیم سایت ایشون بریم واخرین سخنان ایشان در جمع دولتیهای در ماه رمضان رو دوباره بشنویم که فرمودند خلاهای بزرگی در برجام هست که دشمن دارد از ان سو استفاده میکند ومیشد که نباشد واعتماد به دشمن باعث ایجاد ان شد.
برای همین رهبری از 2030 و برجام این همه ایراد گرفت؟ و واقعا هم سرشار از ایراده. برای چی هر اشتباه دولت را به نام رهبری مخابره میکنید؟
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید همه به به وچه چه کنن تا وحدت حفظ بشه!!!
عزیز! اصولا نصیحت دلسوزانه وظیفه ما درمقابل حکام است.حال اگر مسئولین ماجنبه انتقاد وتذکر راندارند وبه فرموده شما به وحدتشان بر میخورد، خوب خودشان رااصلاح کنند.این اشعار همه موعظه برادرانه بود ومسئولین درنظام اسلامی باید از آن استقبال کنند.
من جای آقای روحانی بودم بایک نامه یا حضوری از دکترمطیعی تشکر می کردم.
همه ما نیاز به موعظه داریم واین موعظه ها برای مسئولین ضروری تر وواجب است.
Iran, Islamic Republic of
کدوم شکاف ؟! همون شکافی که روحانی در هر سخنرانی یه عده دیگه از مردم رو مورد خطابهای نوازشگرانه اش قرار میده رو میگی؟!
وحدت شکنی؟ انتقاد و معرفی دشمن وحدت شکنیه؟
Iran, Islamic Republic of
آقا تو رو خدا یکی بیاد بگه بابا این بیتی که همه بهش گیر دادن، چند روز پیش هم که حضرت آقا با مسئولین جلسه داشتند بالای سر حضرت آقا توی بیت بود. بابا حدیث امیرالمومنین هست. نکنه بعضیا دیگه شیعه علی نیستند؟
Iran, Islamic Republic of
خسر الدنیا و الاخره چه کسانی هستند؟ کسانی که به ظن خود بهترین عمل را دارند؛ لکن زیانبارترین و خسارت بارترین اعمال، هم رفتار ایشان است.
این اقای روز عیدی نوایی سرایید که اصلا هیچ مناسبتی با روز نداشت و در این روز مبارک اتش فتنه انداخت.
من خودم این دوره به دلیل اشتباهات مکرر دولت در عرصه بین الملل به اقای رییسی رای دادم، لکن هیچ اعتقادی به این جور رفتارها و کردارها از سوی مداحین ندارم. یقینا اگر ایشان تحصیلکرده واقعی بودن هیچگاه چنین عملی از سوی ایشان سر نمی زد. در این روزها مملکت ما بیش از هر روز دیگر به اتحاد بین سران قوا نیازمند است. همیییییین
عرفان
United States
اون روزی که بخواد صدای انتقاد خفه شه عید نیست، عزاست!
نماز عید فطر هم دو خطبه عبادی و سیاسی داره. اشعار هم دقیقا به همین شکل تنظیم شده بود.

مداحی که آقایان انتظارش رو دارند، مداحی که فقط بیاد روضه بخونه شور بگیره بره حرفی هم از ظالم و مظلوم نزنه، حرفی از فرهنگ اسلامی نزنه، حرفی از اسلام سیاسی نزنه، ترامپ هم تو هیئتش سینه میزنه.

خدایا مملکت ما را از اسلام تزئینی که همان اسلام آمریکائیست دور دار!
مسافر
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
حرفهات به رأی دهندگان به رئیسی نمیخوره.
بیشتر شبیه طرفدارهای روحانیه. تحمل ناپذیر و انتقاد ناپذیر.
baran
Iran, Islamic Republic of
خسر الدنیا و الاخره چه کسانی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟چه فتنه ای؟ چه تفرقه ای؟ عزیزم، مگرمادر دینمان مامور به امر به معروف نیستیم؟ مگر حضرت اقا خودشان ازبیانات انتقادی دانشجویان حتی در مورد زیر مجموعه های خود استقبال نمی کنند؟مگر اینجا عربستانه که منتقدان رو گردن بزنند؟اینجا جمهوری اسلامی ایرانه.برخی دنبال پیاده کردن اسلام آمریکایی اند، ولی ما عزیزامونو ندادیم که به اینجا برسیم.کم کاری از هر مسؤلی ناپسند است چه در قوه مجریه چه مقننه.رییس هر دو هم در صف اول بودند یکی اصولگرا ودیگری اصلاح طلب.پس بحث تفرقه و...مدخلیتی نداره.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به فرموده مولایمان ، عید ما روزیست که در ان گناه نباشد.وبدترین گناه هم ،بودن در منصبیست که توان ادای حق ان را نداریم=حق الناس یک ملت. ایشان خواستند ،در جهت حذف این گناه اقدام کنند وعالی هم بود.
محمد رحمانی
Romania
اولاً دولت دوازدهم به اندازه کافی تریبون در اختیار دارد این همه رسانه و روزنامه،،،فضای مجازی که ماشاءالله همه حامی روحانی اند! خب پاسخ بدهد... اگر این مداح دروغی گفته یا توهینی کرده بسم الله، شما که بر مسند قدرتید دستتان برای هر نوع عکس العملی باز است،حداقل بد نیست آقای روحانی به "یک جمله" خودش جامه عمل بپوشاند ،"یک جمله"، نه بیشتر (پناه میبرم به خدا از بستن دهان منتقدان)! اینکه دیگر وعده صد روزه و رفع تحریمها نیست که هزار توجیه برای عملی نکردنش بیاورد!
ثانیاً آیا معنای وحدت یعنی خفه خون گرفتن حزب الله ؟ آیا انتقاد منصفانه و مودبانه یک مداح و نوکر اهل بیت (ع) (حالا از هر تریبونی) معنایش وحدت شکنی است؟
شاخص وحدت و همبستگی ملی امام خامنه ای است و لاغیر.
علی
Iran, Islamic Republic of
مومنیین که همه پسندیدند ،.....درود بر حاج میثم
عرفان
United States
دقیقا. من ندیدم حتی یک نفر هم تو مصلی از شعرخوانی دکتر مطیعی ناراضی باشه! برعکس همه احسنت و تکبیر میگفتند و تشویق میکردند.
Iran, Islamic Republic of
توهین کار مومن نیست آیا همه آنها که به این اشعار ایراد دارند بی ایمانند
taha
Iran, Islamic Republic of
آقای سید مهدی سیدی من کاملا با نظراتتون موافقم .عالی بود خداقوت .واقعا در نظام اسلامی مسؤلان جز جایگاه خادمان مردم وجز دغدغه خدمت به جامعه اسلامی شأنی ندارند.
چرا بی حساب حرف میزنید؟ یک توهین از شعر خوانده شده نشان دهید. حاشیه سازی دولت را از مطالبات مردم مصون نمیکند باید کار مند.
افشین
Iran, Islamic Republic of
الان ما که نپسندیدم کافر هستیم
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
قبول دارهم همه گفتن درست نیست ولی معنای آن کافر بودن بقیه هم نیست! ایمان درجه بندی دارد مثل کفر! بعد بین ایمان و کفر هم رتبه اسلام وجود دارد یعنی مسلمان است و کافر نیست و مومن هم نیست!
Iran, Islamic Republic of
آفرین،بعضی ها عادت دارن بهشت رو محصور خودشون میدونن،در صورتی ک خود خداوند در قران گفته بهشت در انحصار هیچ گروهی نیس
Iran, Islamic Republic of
اینکه یه عده خودشون رو محور حق قرار بدهند وهمه چیز دان وهمه چیز فهم ! وبعد برجام رو از توی این تصورات شخصیشون به خورد یه ملت بدن وتقاص اون تصور رو هسته ای بده ،به نظرت مصداق انحصار هست یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه چیزی نسیت ،یه عده هم بیت المال رو ملک طلق خودشون میدانند وکسی رو بهش راه نمیدن.
حسین
Iran, Islamic Republic of
ببخشید درکجای قران؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
اگه مومن بودن فحاشی و بی ادبیه که ما به این دینی که شما دارین کافریم. اما مومن بودن اینی نیست که شما فکر میکنین. سال هاست که شما با این روشتون باعث وهن اسلام و انقلاب و دیانت شده اید.
Iran, Islamic Republic of
ایمان مردم ربطی به اشعار هجو گونه مداح ندارد البته از نظر شما مومنین لابد کسانی هستند که به رئیسی رای دادند . متاسفانه امثال شما ایمانتان در اندازه جناح باز ی های سیاسی خلاصه می شود . متاسفم .
Iran, Islamic Republic of
شما که بدتریت توهین رو به روحانی کردی.چرا که در اون اشعار فقط اقدامات دولت ردیف شده بود ! یعنی اینقدر اقدامات دولت هجـــــــــــوه ؟!
تشکینی
زنده باد انقلاب وانقلابی ومزده باد غرب وغربگرایی
ایران
Iran, Islamic Republic of
درود بر شاعر توانا درود.درود هزار هزاردرود. مرد میخاد حقیقت را لخت عریان بیان کند.نه آنهای که توجیح می کنند
Iran, Islamic Republic of
برای فهم حقیقت لازم نیست لختش کنید . خقیقت عیان است ، مشکل از چشمهایی است که به روی حقیقت بسته است . 24 میلیون نفر به روحانی رای داده اند و باعث شدند تمام کاسه کوزه های جریان اصولگرا شکسته بشه خوب این مسئله انرژی منفی برایشان تولید کرده و با توهین به انتخاب ملت ایران می خواهند این انرژی را تخلیه کنند .
Iran, Islamic Republic of
همون رایهائی که جرئت اعلام ارای صندوق به صندوقش رو ندارید دیگه !
حسین
Iran, Islamic Republic of
زنده باد ادب، مرده باد فحاشی و بی ادبی
Iran, Islamic Republic of
این مداح عزیز شعری را خواند که حقیقت است و حرف حق هم تلخه.
حمید
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم عارف چند یک محله که از سخنان حاج میثم توئیت می زنه!!!!!!دست مریزاد حاج میثم روح به کالبد جامعه دمیدی،منتظر کار بعدیت هستم
Iran, Islamic Republic of
کی طاقت روحانی تموم بشه و کار دست همه بده خدا میدونه فعلا به هجمه پیوسته و گسترده علیه روحانی ادامه بدید...
Iran, Islamic Republic of
ای بابا! طاقتش رو در روز بعد از انتخابات دیدیم که 16میلیون رو خشونت طلب وفریبکار خوند! ما رو از چی میترسونی !
عرفان
Iran, Islamic Republic of
از جماعت هوچی باز بپرسید دقيقا کجای شعر توهین و اهانت بود، از پاسخ می مانند!
خیلی هاشون حتی یک بار هم شعر رو از اول تا آخر نخوندند!

جالبه همینا وقتی روحانی و وزراش منتقدان رو فحش کش کرده بودند ساکت بودند! حالا نگران ادب شدند!
همینا وقتی روحانی 16 میلیون نفر رو طرفدار خشونت و تنش نامید ساکت بودند حالا نگران وحدت شدند!
Iran, Islamic Republic of
نا کارآمدی دولت؟؟؟
در هر دولتی همین حرف زده میشود
براستی از کدام دولت حرف میزنیم؟

از دولتی که حدودا 10 در صد اختیار دارد و 100 در صد مسولیت.
یا دولتی که 90 در اختیار دارد و صفر در صد مسولیت.
هر استانی خودش شده دولت ویک نفر در نماز جمعه حرف میزند و استاندار را تختعه میکند
چند استان داریم ؟
و دیگری در حوزه...
و آن یکی بسیج.و لباس شخصی
و سپاهی و....
علت این همه اوضاع خراب اقتصادی و اجتماعی
مطمعن فقط دولت نیست.
یک بچه میاد حرف میزند و شعر میخواند که الفبای دولت مسقر را نمیداند.نه اقتصاد میداند و نه جامعه شناسی.
شعری بدستش میدهند و او میخواند
آنوقت به به
اگر هم به به ای است برای شاعر است.
بکجا ...میرویم
Iran, Islamic Republic of
بهانه که شاخ ودم نداره ! دولت ده درصد امکانات در اختیار ،کارنامه همون عملکرد ده درصدش رو بده ،راضی هستیم! البته حقوق نجومی و دادن حق واردات به فرزندان مظلوم وزرا و دکترا دادن به داداش جان و....همون ده درصد رو هم خرج کرده وبرای ملت چیزی نمونده !
Iran, Islamic Republic of
الفبای دولت مستقر رو وزرای هزار میلیاردی ومشاوران مستقر در مناطق ازاد میدانند وبس! واونهائی که کرسنت رو به بار اوردند وگاز مجانی به ترکیه میدن وبرجام بدفرجام رو که به قول سیف دستاورد تقریبا هیچ برای ایران داشت ،رو خلق کردند.خدا را شکر از این الفبا کلا نادانیم >
کلا زدی جاده خاکی.
دکتر طالقانی؛ حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
گویا رئیس این دولت، حقوق دان تشریف دارن!!! ایشون شاید قانون اساسی رو خونده باشند و بعد کاندیدای ریاست جمهوری شده اند. در این نظام، طبق قانون اساسی، تفکیک قوا وجود داره و رئیس جمهور، فقط و فقط برای چهار سال، آن هم فقط و فقط در مدیریت اجرایی کشور، فرد دوم است. گویا جنابعالی خارج از این نظام و قانون اساسی، انتظار دارید که ارتش و سپاه و بسیج و قوه قضائیه و قوه مقننه و همه نماز جمعه ها و حتی حوزه های علمیه هم دربست در اختیار رئیس جمهور قرار بگیره!!! انحصارطلبی و تمامیت خواهی تا کجا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت، اینگونه اقدامات ناشیانه که البته با نیت خیر و دلسوزانه و در طرفداری از نظام و ارزشها هم انجام می شود، ضررش بیشتر از منفعت آن است و باعث طلبکارشدن یکسری افراد مغرض و پوچ اندیش و اراذل و اوباش و شارلاتانهای بی تعهد سیاسی از نظام و نیروهای انقلابی خواهد شد. بنابراین دست اندرکاران اصلی این قبیل مراسم باید مدیریت بهتری داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
روز قدس كه نبايد به رفتارهاي ضدامنيتي رييس جمهور حرفي زد روز عيدفطر هم كه همچنين !!! پس اين روحاني را ما كجا بايد پيدا بكنيم و اعتراضمانرا نسبت به رفتارهاي بدش بگوييم ؟!! او هرجا و هرچي دلش مي خواهد برعليه سپاه راديوتلويزيون دادگاهها و هرچي نهاد زيرنظر رهبريه ميگه درست مانند بني صدر شما برويد موضع گيريهاي بني صدررا ببينيد درست با روحاني يكيه و هيچ تفاوتي نداره اگر در آنزمان هم مردم و نيروهاي حزب الهي در برابر بني صدر سكوت مي كردند اكنون ديگر هيچ نشاني از انقلاب نبود !!! يا مردم بايد در مراسم امام به كسانيكه از خط ايشان و رهبري معظم انقلاب فاصله مي گيرند بيزازي بجويند اين آدم ميخواهد نوه ايشان حسن خميني باشه يا كسي ديگر يا روحاني!!! زيرا در تمام اين مراسمات چه روز 22بهمن چه روز قدس و چه مراسم يادبود امام همه از نيروهاي انقلابي و طرفدار صدرصد نظام هستند ولي در راي گيريها گروهي از كسانيكه درهيچ يك از مراسمات اينچنيني شركت نمي كنند براي اهداف خاص و افراد خاص حاضر مي شوند!!!
محمد
Netherlands
پای صندوق رای
انتقاد با رای مردم خفه نمیشود چنانکه قبلی ها بیشتر از این رای داشتند انتقاد میشدند و این همه رای مردم را هم به سر دیگران نمی زدند
Iran, Islamic Republic of
به جای سر هم کردن این توجیحات مضحک، بپذیرید که کار اون مداح در رور عید فطر اشتباه بود.لطفا به شعور مخاطبین توهین نکنید.مردم فهیم هستند و جواب این رفتارها را جایی خواهند داد که برایتان هزینه زیادی خواهد داشت.همانگونه که در روز 29 اردیبهشت 96 چنین کردند.
Iran, Islamic Republic of
باید انتقاد به مسئولین باشد وگرنه ما خودمان شاه درست می کنیم ودیکتاتوری میشود درود بر مداح انقلابی وتحصیل کرده
Iran, Islamic Republic of
اولا میثم مطیعی حرف بد یا اهانتی در شعرش نبوده! در ثانی اینهایی که علیه او موضعگیری کرده اند چرا در برابر این همه .... در دولت هیچ صدایشان در نمی آید؟ خود دولت که این همه بر آزادی بیان و انتقاد تأکید میکند چرا از یک تلنگر ساده این چنین آشفته میشود؟ همه ی اینها برای فراموش کردن مسائل مهمی است که دولت از حل آنها عاجز است، مثل بیکاری، مشکل سپرده مردم در مؤسسات مالی ورشکسته، فروش گاز مجانی به ترکیه و... بهتر است در این موارد اطلاع رسانی کنید و به دام سناریوی تبلیغاتی دولت نیفتید...
Iran, Islamic Republic of
احسنت اگر باید وحدت حفظ شود اول از مسئولین بایستی آغاز شود،رییس جمهور ما که چند روز پیش صحبت از دولت بدون تفنگ می کند وسپاه رابه سخره می گیرد،خود بزرگترین عامل تفرقه درنظام است، نه مداحی که وظیفه ذاتی وی تذکر است وبایستی به مسئولین درمقابل کردارشان ،همچون برادری تذکر دهد. این ایجادتفرقه نیست، این تذکر برای بازگشت به راه صحیح وحدت است که وظیفه ذاکرین وموعظه کنندگان است. آقای مطیعی ماجورباشند،ان شائالله
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز علت برخورد تنشی و عصبانی دولت با مردم همین مشکلات دولت است. آدم قوی که عصبی نیست
Iran, Islamic Republic of
دارند شلوغش میکنند !! حال اگر .... صف اولی ها کرده باشد که چنین نیست و استعاره است و حرفی بسیار درست !! صف اولی ها چه کسانی هستند ؟؟ از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و امیدی و بطور کلی همه مسئولان این دوره انقلاب ؟؟ چرا به عده ای برخورد پیداکرده است و ننه من غریبم در آورده اند ؟؟؟!! ...
Iran, Islamic Republic of
از این واضحتر چگونه میشود کسی را خطاب کرد
{ای نشسته صف اول! نکنی خود را گم
پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
چند روزی تو مقامی به امانت داری
منصبت را نکند طعمه خود پنداری}
خدا وکیلی رئیس جمهور را که به اعتبار و تایید شورای نگهبان، انتخاب مردم و تنفیذ رهبری باید اینگونه خطاب کرد در روز قدس هم آن شعار هارا داد بصیرت که رهبری فرموده کجا رفته
حالا ماداریم از آقای دکتر مداح طرفداری و حمایت میکنیم
آیا منظور صف اول فقط آقای روحانی بود؟ یا عبارت عالم بود
Germany
چی شد که فکر کردی مخاطب صف اول حسن روحانی است؟
این همه مسئل در صف اول بودند چرا الکی مظلوم نمایی می کنید؟
تازه حرف حق که جواب نداره. یعـــــــــــــنی مسئول نباید ساده زیست باشه؟ باید دل به دشمن ببنده و....؟ از نظر شما این مسئول خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید به دهن کسانی که تملق میگویند خاک پاشید ،به دهان کسی که نصیحت میکند وموقعیت تو را به یادت میاورد ،افرین گفت.
مقصودی
با سلام
همانطور که رهبر عزیز وفرزانه انقلاب فرمودند بچه های انقلاب باید بیشتر مراقب باشند.
دولت فشل وناکارآمد دنبال حاشیه سازی وپوشاندن خواست واقعی مردم با جنجال آفرینی وموج سواری هستش.
دوستان فقط شش ماه حوصله کنید تا دولت دوازدهم تشکیل بشه تا پایان سال 1396 خواهیم دید مطمئن باشید همین افرادی هم که دارن سینه چاک میکنن منتقد دولت وپشیمان خواهند شد شک نکنید چون این دولت باور به شدن وتوانستن نداره ، نخواهد توانست .
پس لطفا دست این اقایان بهانه ندهید.
اندکی صبر وبصیرت کافی است
تاسیه روی شود هر که در او غش باشد
Iran, Islamic Republic of
صف اولی ها زاییده دوران پس از انقلاب است که چپ و راست نقش داشتند. عملکرد مسئول است که مشخص می کند که مردمی است یا شاهنشاهی
Iran, Islamic Republic of
چوب رو که برداری ،گربه دزده اول از همه فرار میکنه !
علی
Germany
خوب این شعر کجاش اشکال داره .خطابش به همه صف اولیهاست اصلا یه تذکر اسلامی و انقلابی است .این سر وصدا برای انحراف افکار عمومی از وعده های داده شده هست !!!
SAEID
United Kingdom
حرف حق زده اتفاقا این نوع تریبون محدودیت داره شما دولتیها و ایادیتان صاحب هزاران سایت و مجله و تریبونهای وابسته به بیگانه در سراسر دنیا هستید معلوم شددست رو نقطه حساستون گذاشته بازم خدا رسواتون میکنه و این نیز بگذرد
Iran, Islamic Republic of
به اينطور شعر خواندن ميگويند سوتي دادن ... نوچه يكي و دم كرده ديگري ، از اين بهتر نميشود ... همينطوري داشتند ٥+١ را ارشاد ميكردند در زمان اقاي معجزه قرن !!!
Iran, Islamic Republic of
حالا که برجام که روحانی میگفت ،تعظیم قدرتهای بزرگ به ایران بود ومعجزه قرن وافتاب تابان وابر گذرا و نهالستان سیب وگلابی ! به گفته خود ظریف روح وجسمش توسط کدخداتون لگد مال شده !معلوم شد وادادگی شماها هم نتونست 5+1 رو راضی کنه.
باز هم زخم قدیمی اینها باز شد. تقصیر اون بود که این شعر رو خوندند.
Iran, Islamic Republic of
خاك بر سرت جهان نيوز عزيز ! ببين چطور يه مشت عقده اى زبون نفهم دور خودت جمع كردى ؟! خب بيچاره بينوا ! از اين جماعت بيسواذ فردا يه جمع آتش به اختيار درست ميكنى و روانه يه سفارت خونه ديگه ! يعنى بايد ملت تا ابد تاوان ندانم كارى و بيشعوريهاى شماها رو بده ! انصافه وجدانا ؟!
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال زبان فهم وباادبی مثل شما که مستقیم با اف ای تی اف ،وبرجامتون ،تحریم اصلی رو که مراودات بانکی بود برنداشتین که هیچ ! تحریم دشمن رو تا بانکهای سرکوچه همه ماها اوردین! دست مریزاد داداش!
شما عصبانی نشید یک دفعه بجای سفارت دوباره مسجد آتیش میزنیدها.
Iran, Islamic Republic of
میثم مطیعی، مداح جوان و تحصیل کرده انقلابی، دکتر میثم مطیعی ؛ این ها هم که صف بندی است. ابرو را که درست نکردید چشم را هم کور کردید ماله کشی چرا اگر بگویید مقداری زیادی روی شده قران خدا غلط می شود یا نه شما معصوم و فارغ از اشتباه هستید.
آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست؛ نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب عدم سوء‌استفاده‌ دشمنان از وضعیت کشور باشند.
انقلابی قرار نیست جوابگوی هر جیغ بنفشی باشد اینها اگر به خودشان باشد که در همه مخالفان را گل میگیرند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت ،‌خداوند محافظ شما باشد.
Iran, Islamic Republic of
مداح هتاك و بي ادب در سال گذشته نيز چنين ارجيفي بعنوان مداحي گفت ولي چون كسي چيزي نگفت فكر كرد ه است كه شعر او داراي ارزش علمي و حماسي بوده است
از زماني كه ستاد نماز جمعه تهران شد جناحي ؛جمعيت كمي در نماز جمعه تهران شركت مي كنند و شايد مسئولين نماز جمعه تهران خواستند جمعيت جمع كنند وبه همين دليل به هر بي سوادي بعنوان دكتر اجازه مي دهند بيايد وهر اراجيفي را بعنوان شعر بخواند!
فقط اين اقا ي مداح هتاك و شاعر هتاك و حاميان فرقه اصول گرا بدانند كه به كوري چشم دشمنان ملت ايران ؛ آنان مي بايست 4سال اقاي دكتر روحاني را تحمل كنند و چاره اي هم ندارند
Iran, Islamic Republic of
ما که حرفی نداریم دولت چهارسال بمونه ،ولی عملکرد دولت در بازی با کلمات ،به جای برداشتن بار از روی دوش مردم ،تحمل کش اومدن تا چهارسال دیگه رو داره ؟
Iran, Islamic Republic of
هتاک کسانی هستند که سال 88 به رای مردم احترام نگذاشتند به نظام، ريس جمهور وقت فحاشی کردند
محقق
Iran, Islamic Republic of
لابد صف اول روهم مردم درست کردند؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
این اشعار نشان داد که هنوز خیلی ها در بند شیطان درون و برون اسیر مانده اند و ماه رمضان تأثیری در آنان نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
تا می توانید امثال مطیعی و الله کرم و ارضی و حدادیان و .... را میدان دهید کاری که اینها می کنند نعمت است برای اصلاح طلبها . نعمتهای به ظاهر نقمت که سالهاست ما از آثار اشتباهات فاحش آنها بیشترین بهره را برده ایم . خدا را شکر که مشتی ابله در راس کار اصولگرا ها هستند . تا میتوانید عربده کشی کنید و ساز مخالف با مردم بزنید. مجلس و شورا و ریاست جمهوری مال ما شما هم دلتان خوش باشد به عربده کشی های امثال مطیعی و الله کرم و ... آفرین . ممنون
Iran, Islamic Republic of
همون شورائی که اونقدر اراش محکمه که حاضر به بازشماری ده درصد صندوقهاش نیستید ؟! یا مجلسی که عارف اصلاح طلب تمام عیار رو به هیچ سمتی منصوب نمیکنه ؟!
Iran, Islamic Republic of
شکست نفسی میکنی! هرکس دومیلیا د تومان داشت میرفت توی لیست شورای شهر تهران ! بعدم میتونست چندبرابرش رو .....................
فتنه 88 یادت رفت مخالف با رای مردم داشتید توپ توپ.
Iran, Islamic Republic of
سوتي مطيعي و ماله كشي دلواپسان ... بوي بدش خفه كننده شده ...
ali
Iran, Islamic Republic of
سیاست یک بام و دو هوا در این کشور بیدا می کند
Iran, Islamic Republic of
راه چاره آن ها این است که یا به صف دوم نقل مکان کنند یا اینکه خود را به معیارهای انقلابی نزدیک ساخته تا مشمول حکم این شعرهای اعتراضی نشوند. بدانیم این شعرها، زمان و مکان ندارد، انقلابی و عام است.
این پاراگراف خیلی خوبه ولی یک اشکال داره صداقت نداره -یعنی نقل ومکان کردن این اقایان به صف دوم باعث جایگزینی افرادی می شود که بعد از دو الی سه سال در کشورهای دیگر با پول بیت المال به ریش ما مردم عادی می خندند پس همینها باشند بهتر است.
Iran, Islamic Republic of
ننگ با بزک و رنگ پاک نمیشود !!! هم شما مخاطبتون مشخص بود و هم شنوندگان فهیم تشخیص را درست دادنند که با چه کسی هستید . با ماله کشی نکید و پای حرف خود بایستید . اگر نبود فرمایشات مقام رهبری در نماز عید فطر شما امروز نه تنها پا پس نکشیده بودید و به سیاست ماله کشی روی نمی اوردید بلکه با صدای بلندتر و ذکر نام مخاطب مشخص ۲۴ میلیونی امروز سروده دوزاریتان را تکرار میکردید
Iran, Islamic Republic of
شما هم داری از این دوزاریها بزار! ببینم چند نفر از اون 24 میلیون برات تکبیر میگن.
Iran, Islamic Republic of
بهترین کاری که می شد علیه دولت انجام داد همین بود و باید روحانی ادب شود
Iran, Islamic Republic of
ماله کشی نکنید
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات مخالف رو منتشر نمیکنید؟؟؟؟
همش نظرات مخالفه عزیزم.
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه ....یکی باید فریاد بزند که پادشاه لباسی تنش نیست ولخته !! ((روحانی وبرحام ودستآورد های هیچش وسند 2030وقراردادهای نفتی سری و....)با عینک وبی عینک هم واقعا لخته !
Iran, Islamic Republic of
شما هم داستان پادشاه لخت را شنیده ای ؟ چه جالب اما عزیزم برای هر مسئله ای که معامله شاه لخت را نمی آورند وسط . البته به یقین می دانم که شما فرق 2030 و اخبار 20:30 را نمی دانید چون فقط بلدید حرفهای دیگران را قرقره کنید . ....
Iran, Islamic Republic of
مدعیان پر ادعا چرا فقط نظرات موافقان خود را منتشر میکنید !!! این نشان دهنده مشی و رفتار شماس
بیشتر نظرات مخالفه. اینجا که تریبون یک طرفه دولت نیست.
مومن انقلابی
Iran, Islamic Republic of
از سوت و کف در شعرخوانی آقای مطیعی میشه فهمید اینها نمازگذار واقعی نبوده اند و از جایی سازمان یافته و برنامه ریزی شده اومده بودند.
همان طور که اونهایی که روز قدس به رئیس جمهور توهین کردند اصولگرا نبودند.

خواهشن اینها را جزو اصولگرایان انقلابی و ولایتمدار نگذارید.اینها عقده های شخصی و انتخاباتی دارند.
وگرنه هیچ اصولگرا و انسان با ایمانی روز قدس با زبان روزه و عید فطر مسلمانان از این کارها نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
من خودم مصلی بودم همه دفعاتش تکبیر بود وعده ای محدود فقط کمی ،انهم یکبار کف زدند وتو خونتو کثیف نکن.
شما الان مثلا انقلابی هستید؟
Iran, Islamic Republic of
صف اول را چه کسی درست کرد ؟ همین شما مسئو لین .
پس از خود ایراد بگیرید و اصلاح را از خودتان شروع کنید .
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد حرفهای گلو گیر مانده از سی و چند سال پیش که باعث شد حقیر جانباز محافظ بیت امام ( قدس ا.. نفسه زکیه ) دیگر در هیچ مراسمی از نماز پر فیض جمعه گرفته تا ... حضور نیابم و گناهش گردن افراطیون حفاظتی و غیرو است .
Iran, Islamic Republic of
بیت امام مهمتر است یا راه امام ؟
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی :هر فردی حق دارد مستقیماً در برابر سایرین, زمامدار مسلمانان را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده دهد., صحیفه نور -ج190/4.
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
در درجه اول احترام هر کس دست خودش است. نمیشود که هر کسی در این کشور هر {کاری بکند } و همه ساکت باشند و دم نزنند. {کار }هایی متنند کرسنت، ....، برجام، FATA ، 32030 و .... پس انقلاب کردیم برای چی؟
درود بر آقای مطیعی
Iran, Islamic Republic of
زدن حرف حق تو این ممکلت همیشه محکوم می شود چون بیشتر افراد کم تحمل هستند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بی اثرترین کار انتقاد و توهین است. اصولگرایان باید همه نیروها وسرمایه ها ی خودرا بسیج کنند و با تشکیل یک قرارگاه سازندگی درجهت تحقق اوامر رهبرعزیز وارد جنگ اقتصادی با دشمن بشو ند.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم رئیس جمهور بود چرا وقتی فحش بارانش می کردن غیرتی نمی شدین حالا که به رئیس جمهور چیزی نگفتن که به گوشه قباتون برخورده مدعیان اصلاحات برین رفتار های خودتون رو اصلاح کنین تا دیگران از شما درس رئیس جمهور داری یاد بگیرن ،عزیزان برین
یاور
Iran, Islamic Republic of
دوستان محترم.این آقا چه دکترایی دارد. نام دکترا که شنیده میشود،خواه یا ناخواه درذهن بسترعلم وفناوری واختراع وثبت القا می گردد.اگر دکترا داردبرود اختراعی ثبت کند واشتغال زایی کند .آن هم دربرهه ای اززمان که مملکت نیازمند کارآفرینیست.مشکل از آن جا آغازشده که جای نخبان هم عوض شده.عده ای درکشورخودمان نمی توانند کار پیدا کنند ومهاجرت می کنند(پدیده فرارمغزها)وعده ای تحت عنوان دکترا باعث از هم گسیختن وحدت مردم می شوند.نه جنابان این شخص اگر دکترا هم داشته باشد دکترای تفرقه افکنی است نه اتحاد وانسجام.تیمورلنگ نام همه سربازان خود را حفظ بوداما استعدادش را درجهت منفی به کارگرفت.هنر درخلق واقعیت است نه نفی آن ،اصولا" نفی کردن وبهانه جویی اصلا هنر نمی خواهد.اگر این شخص هنرمند است درجهت وحدت گام بردارد که جای بزرگان است وقطعا به خوان اول هم راه نخواهد یافت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خوب بسم الله یکی بیاد برا برجام شعر بگه کسی جلوشا نگرفته. تهمت و توهین خوب بلدن
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخ است ولیکن بر شیرین دارد !!!!! آنهائیکه نتراحتند صف اول جلوس نفرمایند !!!! بیخودکی که صف اولی نشده اید و پشت به گاردریل نداده اید ؟؟ خوب یک کاره ای هستید یقین !! پس از انتقاد نهراسید !!وگرنه صف اول در هیچ کجا جای شماها نیست !!....
Iran, Islamic Republic of
زنـــــــــــــده بــــــاد میــــثــم صف شـــکن!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱- متاسفانه بعضی ها ..... میخوان با این ..... ها نظرات رهبری رو که همون خط اصیل امام رحمت الله علیه هست رو منزوی کنن. ظاهرا به نظر اینها رهبر عزیز باید خودشون رو با سیاست های دولت هماهنگ کنه!
۲- وقتی برای رئیس جمهور شانیتی قائل شدیم غیر از شانیت یک " مسئوول" این اتفاق ها میفته که اگه کسی صاف تو چشای رئیس جمهور نگاه کنه و خیرخواهانه و بدون توهین نصیحتش کنه و نقدش کنه اینطوری تو جون بعضی ها ولوله میفته. و این یعنی دور بودن از خط امام که مردم رو ولی نعمت مسئولان میدونستن
Iran, Islamic Republic of
افرین بر میثم دلاور شجاع نترس