جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کوچ ستاره‌ها به خارج، بازگشت لژیونرها

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 529585
پس از پایان لیگ شانزدهم 5 بازیکن برای ماجراجویی جدید به خارج از مرزهای کشور رفته اند و 3 بازیکن لژیونر نیز به تیم های داخلی پیوسته اند.
کوچ ستاره‌ها به خارج، بازگشت لژیونرها

به گزارش جهان نيوز، نقش استقلال تهران در رفت و آمد های این روزهای فوتبال کشور پررنگ تر از دیگر تیم هاست. کاوه رضایی که با قراردادی سنگین به استقلال آمده بود پس از اتمام قرارداد راهی رویال شارلوا بلژیک شد تا یک لژیونر دیگر به لژیونرهای فوتبال کشور اضافه شود. حالا او امیدوار است پس حضور در فوتبال اروپا به تیم ملی دعوت شده و متعاقبا در جام جهانی حضور داشته باشد. رضاییِ 25 ساله به خوبی می داند حضور در روسیه حکم سکوی پرتاب را برایش خواهد داشت بنابراین از هیچ تلاشی برای درخشش در تیم میانه جدولی بلژیک فروگذار نخواهد کرد.
 

 
دیگر بازیکنی که حضورش در اروپا قطعی شده، احسان حاج صفی است. او پس از یک دوره ناموفق در تیم دوم اینتراخت فرانکفورت راهی پانیونیوس یونان شد تا همبازی مسعود شجاعی و رقیب کریم انصاری فرد شود. کاپیتان تیم سپاهان در لیگ شانزدهم که 84 بازی ملی در کارنامه دارد، از حضورش در روسیه تقریبا مطمئن است اما راهی اروپا شده تا کیفیت فنی اش را ارتقا دهد و امیدوار است راهی تیم های بزرگتری شود.
عقیل اعتمادی آخرین بازیکن ترانسفرشده به اروپا از لیگ شانزدهم می باشد. دروازبان خوش قد و قامت فوتبال کشورمان که در هلند رشد کرده، پس از یک فصل ناموفق در صنعت نفت راهی لیگ 2 هلند شده تا فوتبالش را در کشور لاله های نارنجی ادامه دهد. اعتمادی ماه قبل با قراردادی دو ساله راهی گرافسخاپ هلند شد و در حالی از صنعت نفت جدا شد که حتی یک بار هم فرصت بازی در این تیم را پیدا نکرد!
 
جدا از این سه بازیکن که لیگ ایران را به مقصد قاره سبز ترک کردند، سروش رفیعی و خالد شفیعی نیز پس از پایان قرارداد با پرسپولیس و تراکتورسازی راهی لیگ های آسیایی شدند تا شانسشان را در این لیگ ها امتحان کنند. رفیعی که در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس پیوسته بود، از ابتدا هم قصد تمدید با سرخپوشان تهرانی را نداشت. او با قراردادی 2/5 میلیاردی راهی الخور قطر تیم چهاردهم لیگ ستارگان قطر شد و دلیل این انتقال را صادقانه، شرایط مالی بهتر این تیم عنوان کرد. او حالا در تیم قطری با پیراهن آبی و شماره 7، تمام تلاش برای عملکرد بهتر و ملی پوش شدن را خواهد کرد. اما انتقال خالد شفیعی به لیگ کره را با عجیب ترین انتقال لیگ شانزدهم بنامیم! مدافع 29 ساله فوتبال ایران پس از مذاکرات فراوان با تراکتور و استقلال، تصمیمی عجیب گرفت و راهی اف سی سئول کره جنوبی شد. تیمی که شفیعی را به خدمت گرفت 34 سال قدمت دارد، 6 بار قهرمان لیگ کره شده و 2 بار لیگ قهرمانان آسیا را فتح کرده و تیمی پرهوادار و شناخته شده در شرق آسیاست. باید دید اولین لژیونر فوتبال ایران در کره جنوبی چه عملکردی از خود نشان خواهد داد و جالب است بدانید فصل پیش باشگاه صنعت نفت با خرید کوی هیان کیم، اولین بازیکن اهل کره جنوبی تاریخ فوتبال ایران را به خدمت گرفت.
 

 
اما ستاره هایی که از خارج به ایران بازگشته اند نیز نامدار و جنجالی بوده اند. پژمان منتظری مدافع 33 تیم ملی ایران پس از سه فصل بازی در قطر، به استقلال بازگشت تا مشکلات خط دفاع استقلال را به کمک جوانان حل کند. سجاد شهباززاده نیز پس از فصلی ناموفق در آلانیا اسپور ترکیه، به استقلال برگشت و صاحب شماره 10 نیز شد تا جای خالی شماره 9 یعنی کاوه رضایی را پر کند.
 

 
رحیم زهیوی دیگر بازیکنی است که از قطر به ایران برگشته. البته او تنها یک نیم فصل در الشحانیه حضور داشت و حالا پیشنهاد تیم های متمول را رد کرده و به فولاد آمده تا به فوتبال خوزستان ادای دین کند. بی شک  او با تکنیک و قدرت شوتزنی اش، عصای دست پورموسوی در لیگ هفدهم خواهد بود.
البته باتوجه به این که نقل و انتقالات تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، هیچ بعید نیست برخی بازیکنان نیز لژیونر شوند و بعضی لژیونرها نیز به وطن بازگردند. اما همه منتظر روشن شدن تکلیف بازیکن جنجالی این روزهای فوتبال ایران، یعنی رامین رضاییان هستند. او پیشنهادات جدی از هلند، بلژیک و آلمان دارد اما زمزمه هایی مبنی بر انتقال تاریخی او به استقلال نیز شنیده می شود!

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *