جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اهتزاز پرچم عربستان در دو جزیره مصری

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 529507
برخی منابع دولتی مصر اعلام کردند که توافقنامه ترسیم‌ مرزهای دریایی بین مصر و عربستان با موافقت «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر وارد مرحله اجرایی شده است.
اهتزاز پرچم عربستان در دو جزیره مصری
به گزارش جهان نيوز؛ برخی منابع دولتی مصر اعلام کردند که پس از موافقت السیسی با اعطای دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی، پرچم این کشور بزودی و بدون برگزاری مراسم رسمی در این دو جزیره به اهتزاز درمی‌آید.
السیسی اخیرا با توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی بین عربستان و مصر و اعطای دو جزیره تیران و صنافیر به طرف سعودی موافقت کرد در حالیکه اعتراض‌های مردمی نسبت به این توافقنامه و مخالفت با اعطای بخشی از خاک مصر به عربستان همچنان ادامه دارد.
یک منبع امنیتی در جنوب سینا در این باره گفت که به دلیل وجود پاره‌ای مشکلات برای ارائه خدمات امنیتی، هیچ پایگاه پلیسی در این دو جزیره وجود ندارد و نیروهای بین‌المللی نیز با بالگرد به این دو جزیره رفت‌وآمد می‌کنند.
درباره سرنوشت نیروهای صلح‌بان در دو جزیره تیران و صنافیر نیز روزنامه المصری‌الیوم نوشت که به محض اجرای توافقنامه، به سازمان ملل درباره تعیین سرنوشت این نیروها ابلاغیه‌ای ارائه می‌شود.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *