جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سالک:

آتش به اختیار یعنی مقابله با تهاجم فرهنگی

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 529499
عضو کمیسیون فرهنگی گفت: غفلت مسئولان از زیرساخت‌های فرهنگی باعث شد که رهبر انقلاب فعالان خودجوش مردمی را دعوت به مقابله با تهاجم فرهنگی کنند.
آتش به اختیار یعنی مقابله با تهاجم فرهنگی

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به بیانات رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر و تأکید ایشان بر مسدود کردن منافذ فرهنگی و نفوذ‌گاه‌های دشمن گفت: مقام معظم رهبری سالیان متمادی است که روی مسائل فرهنگی تکیه دارند و تعابیری چون  شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و اخیرا ولنگاری فرهنگی از سوی ایشان نشان‌دهنده  دغدغه رهبری در رابطه با موضوعات فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه بیانات رهبرانقلاب در نماز عید فطر را از سه منظر باید مورد توجه قرار داد، گفت: نکته اول سستی، غفلت و عدم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی کشور از سوی مسئولان است که این مسئله باعث شدرهبرانقلاب فعالان خودجوش مردمی در عرصه فرهنگ را دعوت به حضور در صحنه مقابله با تهاجم فرهنگی کنند.
سالک تصریح کرد: ما در کمیسیون فرهنگی بررسی کردیم و به این نکته رسیدیم که بیش از 300 دستگاه فعال فرهنگی مردمی در سطح کشور وجود دارد که دژهایی در مقابل هجمه سنگین دشمن هستند.
نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه رهبرانقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر به استفاده جریان نفوذ از خلأ‌های موجود فرهنگی هم اشاره کردند، یادآور شد: ایشان بیان کردند که جریان نفوذ فرهنگی از طریق رخنه‌ها و شکاف‌های موجود در این عرصه وارد می‌شود و جریان انقلاب را  به انحراف می‌کشاند.
وی با اشاره به اهداف دشمنان در بحث جنگ نرم گفت: در وهله اول دشمنان از این طریق تلاش می‌کنند که جامعه به خصوص جوانان را از اندیشه‌های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری دور کنند.
سالک با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف  جریان نفوذ تضعیف و یا تخریب محور حاکمیت است، ادامه داد: در این باره می‌توان به فرمان آتش به اختیار رهبرانقلاب اشاره کرد که رسانه‌های بیگانه با نظرات شیطانی و توضیحات غیر واقعی به آن پرداختند.
وی با اشاره به هشدار رهبرانقلاب به مسئولان ذیربط برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی تصریح کرد: تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی و ساختار سازی در این جهت می‌تواند موجب ایستادگی در مقابل هجمه سنگین دشمن شود.
سالک با تاکید بر لزوم توجه به  بیانات رهبرانقلاب در کمیسیون فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و تبدیل آن به یک ضرورت اجرایی خاطر نشان کرد:  ما  از همه فرهنگیان و فعالان خود جوش این عرصه برای مقابله با تهاجم سنگین فرهنگی دشمن دعوت می‌کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *