جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
مراقب عملیات روانی دشمن باشیم؛

حمله به مداح انقلابی به بهانه دفاع از رئیس‌جمهور

دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 529486
جریان رسانه‌ای ضد انقلاب در کنار مدعیان اصلاحات، با طراحی از پیش تعیین شده در پی جنجال سازی و انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی نظام اسلامی است و از این رو از هر فرصتی برای حاشیه‌سازی استفاده می‌کند.
حمله به مداح انقلابی به بهانه دفاع از رئیس‌جمهور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، شعرخوانی امروز میثم مطیعی بر خلاف سابق، گروه‌هایی را ناراحت کرده است، بعضی مدعین که وحدت شکنی شده است، بعضی از روی احساس میگویند مردم دو دسته شده‌اند و ضد انقلاب در کنار مدعیان اصلاحات می گویند بعضی‌ها تریبون به اختیار هستند.

با مرور اشعار خوانده شده توسط مداح اهل بیت و جنجال سازی ضد انقلاب و اصلاحات، به نظر می‌رسد که ابیات مورد حملهٔ رسانه‌های خارج نشین که بر سر آن جنجال کرده‌اند موارد زیر باشد:

۱- صف اول
ای نشسته صف اول نکنی خود را گم
پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
چند روزی تو مقامی به امانت داری
منصبت را نکند طعمه خود پنداری

جنجال سازان رسانه‌ای مدعی هستند که این بیت اهانت به رئیس جمهور است. اولاً صف اول متعلق به رئیس جمهور نیست. در صف اول همه سران نظام به همراه فرماندهان عالی نظامی و مدیران ارشد بخش‌های دیگر هم حضور دارند.
در صف اول رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس هم هست. صف اول که یک نفره نیست متعلق به رئیس جمهور. ثانیاً مگر به این افراد اهانت شده است؟ خیر. به این افراد مضمون یک حدیث حضرت علی علیه السلام به صورت شعر تذکر داده شده است.

حدیث این است که حضرت علی علیه السلام به کارگزاران حکومت خود فرمودند: «ان عملک لیس لک بطعمه، لکنها فی عنک امانه» یعنی پست و عملی که به تو داده‌ایم سعمه نیست، بلکه امانتی است که بر گردن تو گذاشته شده است.
حال آیا بیان این تذکر حضرت علی به مسئولان نظام اسلامی اهانت است؟

جالب‌تر آن است که کسانی از اهانت شدن به رئیس جمهور سخن می‌گویند و کانال‌ها و وب‌سایت‌هایی از این ماجرا پیراهن عثمان ساخته‌اند که اگر به مطالب آنها مراجعه کنید می‌بینید که برخی از آنها سرتاسر اهانت به مسئولان دیگر نظام هستند

و بدترین اهانت‌ها و تهمت‌ها را به مسئولان نظام می‌زنند.
جالب‌تر از آن هم این است که همین‌افراد که بیان مضمون یک حدیث را به همه مسئولان نظام اهانت به رئیس جمهور جا می‌زنند، مدعی آزادی بیان و حق انتقاد و این سنخ شعارها هم هستند.

۲- روح و جسم برجام
ظاهراً ابیات دیگری که باعث ناراحتی جنجال سازان شده است این است:
باز تحریم جدیدی به سنا رفت که رفت
جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت
ذوق بیهوده ز برجام خطا بود خطا
تکیه بر عهد عموسام خطا بود خطا

این ابیات نیز متضمن اهانتی به رئیس جمهور نیست؛ زیرا عبارات آن از سخنان شخص آقای ظریف و دیگر مسئولان وزارت خارجه گرفته شده است. اصلاً عبارت روح و جسم برجام و صدمه زدن تحریم‌های جدید به آن را خود این آقایان به صراحت بیان کردند. مساله ذوق بیهوده از برجام را هم شخص آقای ظریف فرمودند وقتی که گفتند نباید انتظارات را از برجام بالا می‌بردیم و ...

مساله تکیه بر عهد آمریکا را نیز باز آقای ظریف در جمع نمایندگان مجلس گفتند که متن آن بعداً بیرون آمد؛ و هیچ کدام از این‌ها به معنی اهانت به رئیس جمهور نیست.

۳- برد برد
ظاهراً سومین بخش از ابیات مورد نظر جنجال آفرینان این بخش است:
عهد با دزد سر گردنه بستیم ای دوست
بارها عهد شکست و نشکستیم این دوست
هر چه می‌شد برد از کیسه ما برد که برد
برد برد این بود آری همه را برد که برد

این عبارات نیز اهانت به رئیس جمهور نیست. مگر آن که بگوییم اهانت به رئیس جمهور آمریکا باشد؛ زیرا دزد سر گردنه در این‌جا بر رئیس جمهور آمریکا تطبیق می‌شود و ای دوست آن بر مسئولان داخلی کشور.
ظاهراً جنجال سازان یا متوجه زبان فارسی نیستند و یا نمی‌خواهند متوجه شوند. مصرع دوم هم که می‌گوید ما عهد نشکستیم و آنها شکستند که بارها و بارها توسط مسئولان دولتی خودمان و حتی شخص رئیس جمهورمان بیان شده است.

مساله بد عهدی آمریکا را همه گفته‌اند، از شخص رئیس جمهور روحانی تا وزیر خارجه‌مان آقای ظریف و ... این که دشمن ما آمریکا برد برد را به صورت تلاش برای غارت هر چه ما داریم و ندادن هیچ امتیازی تفسیر کرده و در حال اجرای آن است اهانت به روحانی است؟
و البته مابقی موارد بهانه‌جویی‌ها از این هم سست‌تر است.

نسبت به طراحی عملیات روانی دشمن به هوش باشید!
آنچه در واقع در حال رخ دادن است این حرفها نیست. مساله اصلی چیز دیگری است. یک جریان رسانه‌ای غوغاسالار در حال بازی با افکار عمومی و استفاده از رسانه‌های فضای مجازی برای ایجاد تنش و دوقطبی کردن جامعه است. یک جریان رسانه‌ای با طراحی از پیش تعیین شده در پی جنجال سازی و انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی نظام اسلامی است و از این رو از هر فرصتی برای حاشیه‌سازی استفاده می‌کند. این جریان به دنبال تنش است و از این رو تذکر به مسئولان نظام اسلامی آن هم تذکری که مولی الموحدین داده است را به اسم اهانت به رئیس جمهور فریاد می‌زند و بعد هم آن‌قدر شلوغ می‌کند که برخی هم باور می‌کنند و کمتر کسی مراجعه به متن می‌کند تا ببیند که ماجرا چه بود و در واقع چه رخ داد.

در واقع به نظر می‌رسد که یک طرح تبلیغاتی و عملیات روانی در حال اجراست. هدف آن هم این است که به بهانه‌های مختلف هر از چند روزی یک جنجال به پا کنند و با این جنجال‌ها فضای جامعه را از پی‌گیری مسائل اصلی به دور نگه‌دارند. این طرح مدتی است در حال اجراست و ربطی به دفاع از شخص رئیس جمهور هم ندارد. عده‌ای دنبال بهانه هستند و روز عید فطر به بهانهٔ اشعار مراسم عید فطر به این کار دست زدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پری میرا
Iran, Islamic Republic of
خوب کسانی که از شعر خوانی آقای مطیعی برآشفته و آتش گرفته شدند ابتدا اول شعر را با دقت می خوانند بعد اعتراض می کردند. کجای این شعر "
ای نشسته صف اول نکنی خود را گم
پی اقدام تو هستند هنوز این مردم
چند روزی تو مقامی به امانت داری
منصبت را نکند طعمه خود پنداری " توهین است . نمی دانم شما می دانید بگویی.