شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ثواب یکساله روزه گرفتن بعد از نماز عبادی عید فطر

نماز عید فطر درخواست بنده از خداوند است
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 529416
حرام بودن روزه در عید سعید فطر نشان از به نمایش گذاشتن عظمت ماه مبارک رمضان و مرز و جدایی بین روزه واجب و مستحب است.
ثواب یکساله روزه گرفتن بعد از نماز عبادی عید فطر

به گزارش جهان نيوز، همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر و جشن بندگی حجت الاسلام ابراهیم بهاری کارشناس مذهبی و امور دینی پیرامون حرام بودن روزه در این عید و عید قربان گفت: حرام بودن روزه در عید سعید فطر نشان از به نمایش گذاشتن عظمت ماه مبارک رمضان و مرز و جدایی بین روزه واجب و مستحب است، همچنین تحریم روزه گرفتن در این عید بزرگ نشان از آداب ماه مهمانی خدا دارد که به اذن پروردگار و به گفته بزرگان دینی، مستحب خوانده شده و اگر کسی 6 روز بعد از عید فطر را روزه بگیرد، برای او ثواب یک ساله نوشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه روزه گرفتن در عید قربان، ظهر عاشورا، انجام اعمال منا حرام است، توضیح داد: به گفته علما و بزرگان دین، روزه گرفتن برای کسی که در اعمال حج، مانند عید قربان و اعمال منا باشد، به دلیل ضربه خوردن به انجام اعمالش، روزه گرفتن حرام است و به همین صورت در توصیف روزه در ظهر عاشورا آمده است؛کسی ظهر عاشوراروزه بگیرد، این روزه کراهت شدید دارد و حرام است. درواقع گفته شده به مصلحت اعتدال و دستور پروردگار حتی زاهد هم باید در این روز زهد خود را کنار بگذارد.
این کارشناس مذهبی افزود: درباب روزه مستحبی باید بگوییم که، کسی که بی‌اذن پدر و مادر روزه بگیرد و یا به سفر زیارتی برود نیز حرام است و کفاره برگردن دارد.
وی در ادامه درخصوص ثواب و فضیلت نماز عید فطر بیان کرد: انتهای ماه رمضان و اول شوال معروف است به روز عید فطر و مستحب است بندگان پیش از طلوع آفتاب به سمت مساجد و صفوف نماز عبادی عید فطر حرکت کنند.
نماز عید فطر تا زمان غیبت حضرت مهدی (عج) مستحب است
حجت الاسلام بهاری در انتها اظهار داشت: این نماز تا زمان غیبت امام (حضرت ولیعصر (عج)) مستحب و بعد از ظهور ایشان واجب است و باید این نماز را به جا بیاوریم. در اصل ادای نماز عید فطر بیان تشکر بنده از معبود و مهمانی عزیز و با عظمت الهی است و از همه مهمتر یک وداعی با ماه رمضان و در خواستی از سوی انسان برای مصون نگه داشتن انسان در دیگر ایام سال از گناهان است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *