سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۸
۲۱
درباره دور جدید گشت های شبانه

ایست و بازرسی های دوست داشتنی!

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 529304
روح شهید محبی شاد؛ شهید مبارزه با اوباش شد. خدا رحمت کنه شهید خلیلی را؛ در راه مقابله با تعرض به ناموس مردم جان داد. مسعود مددخانی در راه مبارزه با باند فساد شهید شد و غلامرضا زبونی در مواجهه با سارقان مسلح شهید شد.
ایست و بازرسی های دوست داشتنی!
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: مدتها بود که گشت های شبانه بسیج مثل گذشته محبوبیت نداشت. ملت زیر لب غرغر می کردند و دلشان با ایست بازرسی های بسیج نبود.

اما مدتی است بعد از عملیات تروریستی تهران، مجدد گشت ها و ایست بازرسی های شبانه برقرار شده است. به ترددهای مشکوک ایست می دهند و مثل گذشته چراغ می اندازند و اسلحه دست می گیرند و حتا ترافیک درست می کنند و غیره. اما کسی معترض نیست. اخیرا در برخی شبکه های اجتماعی دیدم که همان مخالفان دیروز حامی شدند و گشت های بسیج را تکریم می کنند.
چه چیز تغییر کرده است؟

راز این تغییرات در کارکرد ایست وبازرسی هاست. قدیم ترها و پیش از انقلاب جوان های مومن و متدین وظیفه  امنیت محله را برعهده داشتند. همین ها بعد از انقلاب بجز امنیت محله، امنیت بزرگان محله شان را هم عهده دار بودند. مثل شهید مفتح و بچه های بسیجی محافظ او در محله قلهک.

بسیج، سازمان تشکل یافته همین جوانان متدین و مومن بود که وظیفه اش گشت های شبانه و ایست و بازرسی ها و حفظ امنیت محله و شهر بود. تا وقتی ایست و بازرسی با همین هدف مقدس یعنی حفظ امنیت محله برقرار می شد، مردم احساس دین می کردند.

اما روزی که ایست و بازرسی های شهری از این مهم غفلت کرد و امنیت و مبارزه با اوباش و دزد و سارق و ساقی را به قصور و تقصیر جوانان تقلیل داد مورد اعتراض قرار گرفت.

حالا امروز با همان رویکرد گذشته و اول انقلاب وارد صحنه شده است و باز هم دوست داشتنی و بازهم مورد اقبال مردمی است.

راز بلوغ ایست و بازرسی ها بسیج همین پیگیری مطالبه امنیت مردم است. حفظ امنیت این مردم بجز نهادهای مسوول، وظیفه جوان متدین و انقلابی است که نسبت به اطرافیان خود احساس مسئولیت می کند.
فراموش نکنیم که شهدای امربه معروف و نهی از منکر ما شهدای مدافع مردم بودند. در راه امنیت مردم شهید شدند.
 
مقابل متعرضان به مردم ایستادند نه مقابل مردم مقصر. در برابر متعرضین به نوامیس مردم قرار گرفتند نه نوامیس کاهل یا خطاکار. مقابل اوباش قدعلم کردند نه دختر و پسرهای غافل. راه مواجهه با کاهلی و قصور و تقصیرهای فرهنگی ایست و بازرسی و گشت های شبانه نیست. جای اینها همان حسینیه و شبستان مساجد و هیات هاست.

روح شهید محبی شاد؛ شهید مبارزه با اوباش شد. خدا رحمت کنه شهید خلیلی را؛ در راه مقابله با تعرض به ناموس مردم جان داد. مسعود مددخانی در راه مبارزه با باند فساد شهید شد و  غلامرضا زبونی در مواجهه با سارقان مسلح شهید شد. شهید کمال ولی زاده در راه دفاع از رفتگری که مورد تعرض اراذل و اوباش بود به شهادت رسید. شهید قاسم سجادیان وقتی دید به ناموس مردم جلوی شوهرش تعرض می کنند تاب نیاورد و وارد میدان شد.

شهدای امربه معروف را مرور کنیم؛ چراغ و نقشه راه امروز گشت های شبانه ما هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خداوند بر شهدای امر معروف
درود خداوند بر بیسجیان عزیز
Iran, Islamic Republic of
این نشون از درک مردم از شرایط داره
مردم همه چیز رو تحمل می کنن به جز اسارت عقیده
Iran, Islamic Republic of
خدا، شهیدان را بیامرزد.
خدا، ما را متوجه و عمل کننده به امر به معروف و نهی از منکر، قرار دهد.
و خدا، عاقبت ما را، شهادت قرار دهد.
به حق حضرت محمد و آل محمد
Iran, Islamic Republic of
مخالفت لازمه تو 20 سال پیش کار به جایی رسیده بود یکسری توهین میکردن وسط خیابون جیبارو میریختن بیرون انگار دزد گرفتن و رفتارهی ناشایست زیاد بود چون دوره و آموزش نمیدادن وهر کی ایست بازرسی میذاشت
بخشایش
Iran, Islamic Republic of
ایست و بازرسی بسیج امر پسندیده ای بود که نیروها را با روحیه و آماده به کار نگه می داشت و باعث امنیت شهر و مردم می شد که متأسفانه چندسالی بود که به قوت اجرا نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
کجامردم این ایست بازرسی هازودوست دارن
کجامردم این رفتارهای خودسرانه رودوست دارن
الکی تحلیل نکن
مردم توانتخابات نشون دادن که حالشون ازاین نوع تفکربه هم می خوره
حالاجرات داری نظرم روچاپ کن
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما
Iran, Islamic Republic of
شما آب سرد بخور داغ نکنی. مشکل شما جای دیگس. والا کی با امنیت مخالفه!؟
Iran, Islamic Republic of
جهان جان چرا خودتو موظف میدونی که هر نظری رو از اصلاح طلبا حتما ثبت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داداش ما هم حالمون بهم میخوره از تفکری که خودشو برتر و بالاتر میدونه و همه چیو به انتخابات و انتخاب .... ربط میده و از همه طلب داره و اینقدددددددر ادعای ادبشون میشه در صورتیکه با یه بررسی کوچیک میبینی بویی از ادب نبردن
حالا مثلا شما کی هستی یا مثلا چی گفتی که جهان باید بترسه که نظرت رو چاپ کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داداش ایست و بازرسی بسیجیها رو نحمل نکنی بعدا خودتو و خانوادت مجبور میشید پشت ایست و بازرسی داعش جون بدید
Iran, Islamic Republic of
این کار از شرح وظایف نیروی انتظامی هستش حال اگر عده ای قصد کمک دارند با نام بسیج نباید از اسلحه و...سو استفاده کنند باید فکر کنند که اگر اسلحه از آنها گرفته شود،کی هستند،لاجرم عرض کنم مردم باید با دیدن نیروهای نظامی احساس امنیت کنند ونه ترس
Iran, Islamic Republic of
این حرکت یک نوع توهین توسط یک عده جوان بی بصیرت به مردم شریف ایران اسلامی است که جز ضربه به نظام اسلامی و امام خامنه ای حاصلی ندارد.
قطعا همه مردم بسیجی هستند و آنهایی که کارت بسیج دارند اکثرشان بسیجی نیستن.
بسیجی یک تفکر است نه یک کارت و لباس و چفیه و توهین به مردم
Iran, Islamic Republic of
روح شهید محبی شاد؛ شهید مبارزه با اوباش شد. خدا رحمت کنه شهید خلیلی را؛ در راه مقابله با تعرض به ناموس مردم جان داد. مسعود مددخانی در راه مبارزه با باند فساد شهید شد و غلامرضا زبونی در مواجهه با سارقان مسلح شهید شد. شهید کمال ولی زاده در راه دفاع از رفتگری که مورد تعرض اراذل و اوباش بود به شهادت رسید. شهید قاسم سجادیان وقتی دید به ناموس مردم جلوی شوهرش تعرض می کنند تاب نیاورد و وارد میدان شد.

شهدای امربه معروف را مرور کنیم؛ چراغ و نقشه راه امروز گشت های شبانه ما هستند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
فکر نمی کنم تحلیل درستی باشه ! هنوز هم وقتی یه نوجوان 15 ساله برمیگرده و به یه فردی که حالا دکتره یا یه جایگاه اجتماعی داره میگه بزن بغل ،اولین چیزی که خراب میشه همون نوجوانه و بعد بسیج ،یعنی هنوز استحقاق و یا سن مورد نظر رو پیدا نکرده اما قدرتی بهش دادید که میتونه همچین کاری بکنه اگه فردا اومد و برخلاف عقایدش کسی کاری کرد ،بصورت خودسر یه حرکتی انجام میده و اسم نظام رو خراب میکنه ،این یعنی تربیت اشتباه ،هر چیزی یک سن ،آموزش و ... می خواد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
همین جوانان هستند که امنیت آقایان دکترها و... تامین می کردند ومی کنند، حال شاید بعضی از این نوجوانان درپاره ای از موارد دچارسهو لسان هم بشوند،بااین انتقادات اصل عمل سازنده وحیاتی بسیج رازیرسوال نبرید. همین جوانان غیور بسیجی هستند که قریب40سال است امنیت کشور راتامین کرده اند وقطعابدون حضور آنها امنیت وحیثیت کشور به بادمی رفت.
اگربرخی نوجوانان بیان خوبی ندارند(که باید اصلاح شود) مگر همین حضرات دکترها (خیلی هاشان)با مردم درست صحبت می کنند؟!
مشکل بعضیها با اصل بسیج است ودنبال بهانه برای تخریبند.ما آتش بیار معرکه دیگران نشویم.
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر یا کسی که جایگاه اجتماعی داری!!!!!
چرا وقتی این جوونهای 15 یا 16 یا حالا یه کم بالاتر خودشونو سپر زندگی من بی جایگاه و شما جایگاه دار میکنن و جونشون رو کف دست میگیرن وبرای حفاظت کشور و مردم راه دور وغربت و دوری از خانوادشون رو برا خودشون هموار میکنن به پر قباتون برنمی خوره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا اون موقع نمیگید هر چی یه سنی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا اون موقع نمیگید استحقاق نداره و موجب خودسریش میشه ؟؟؟؟؟؟
چرا اون موقع نمیگید این تربیت اشتباهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا برای افکارتون متاسفم
چرا شما مردم این مدلی شدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درود برغیرت وشجاعت این مردان مرد لازم می دانم یاد کنم از شهید محمد محسنیان که در دهه هفتاد در راه مبارزه با قداره بندانی که امنیت محله را در اصفهان به خطر انداخته بودند به شهادت رسید و خوشبختانه با هوشیاری و تلاش نیروهای انتظامی و سپاه وبسیج وقوه قضائیه در هفتمین روز شهادتش قاتل از خدا بی خبر او در میدان قیام اصفهان(سبزه میدان) به دار مجازات آویخته شد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر شهیدان
Iran, Islamic Republic of
ایست وبازرسی توی بوق کردن نا امنیه میدونین چه میکنین
Iran, Islamic Republic of
یکی از آفات این ایست و بازرسی ها اینه که هیچ تغییری تو نحوه آن ایجاد نکردند.البته تا الان آسیب شناسی شده ولی راهکار صحیحی که باعث پذیرش این کار از طرف مردم باشه ارائه نشده و همان حالت سنتی عمل میشه.
آسیب هایی که اصل این موضوع را به حاشیه میبره.
یکی از آنها انتخاب مکان هایی که به ترافیک طولانی شبانه و اعتراض مردم منجر میشه در حالی که حتی چند متر جلوتر هم امکان انجام این کار با حفظ مسائل امنیتی هست
مردم امنیت می خواهند ولی از بی نظمی هم خوششان نمیاد
این بی نظمی خودش میتونه عامل مشکل امنیتی بشه
از ما گفتن...
siavosh
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام

ممنون از مطلب خوب و عنوان دوست داشتنیتون