پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بیانیه تند حزب المستقبل لبنان علیه ایران

شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 529075
حزب «المستقبل» لبنان نزدیک به عربستان سعودی، بیانیه خود در محکومیت حمله تروریستی در مکه را بهانه‌ای برای حمله لفظی شدید و اتهام‌های بزرگ به ایران قرار داد.
بیانیه تند حزب المستقبل لبنان علیه ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، حزب «تیار المستقبل» لبنان به ریاست «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان و نزدیک به عربستان سعودی در بیانیه‌ای که در سایت وابسته به این حزب منتشر شد، بشدت ایران را مورد هجمه و اتهام‌های سنگین قرار داد.

در این بیانیه آمده است: مسجدالحرام در مکه مکرمه طی ساعات گذشته از یک اقدام تروریستی که نزدیک بود مومنان در بیت‌الله‌الحرام را هدف قرار بگیرد و منجر به فاجعه‌ای انسانی در جهان عربی و اسلامی و کل جهان شود، نجات پیدا کرد. این اقدام به دنبال بر هم زدن ثبات عربستان و کنار زدن نقش مهم آن در تمامی معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی و در مقدمه آن مقابله با انواع تروریسم داعشی و ایرانی آن بود.

المستقبل سپس انفجار در یکی از محلات مکه را به ادعای ریاض درباره حمله یمنی‌ها با موشک به مکه ارتباط داد و مدعی شد: شکست این توطئه تروریستی بار دیگر به تروریست‌ها ثابت کرد که بیت‌الله الحرام، خدایی دارد که از آن محافظت می‌کند خصوصا اینکه این توطئه پست پس از تلاش حوثی‌ها برای بمباران قبله مسلمانان «مکه مکرمه» با موشک‌های ایرانی صورت می‌گیرد که گویا روشن کردن آتش جنگ ایرانی علیه عربستان سعودی است.

این حزب لبنانی سپس ادعا کرد: ایران پس از آنکه از ابزار تروریسم برای خدمت به پروژه‌اش در سوریه، عراق، یمن، بحرین و لبنان استفاده کرده اکنون در حال استفاده از همان ابزار در نبردش علیه عربستان سعودی است. فریادهایی که طی ساعات گذشته در لبنان علیه عربستان سعودی شنیده‌ایم (سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله جمعه "دیروز" در سخنرانی خود به عربستان اشاره کرد) در همین راستاست.

المستقبل در ادامه مدعی شد: این فریادها به اندازه دردی بود که پروژه ایران در منطقه عربی از آن رنج می‌برد؛ برای همه آشکار است که ایران و دشمن اسرائیلی، دو روی یک سکه اند و عنوان آن «دشمنی با عرب‌ها» است، ایران در مسئولیت مستقیم خود برای مصیبت‌های جهان عربی پس از مصیبت (نکبه) فلسطین موفق‌تر بوده است. چه بسا کسی اکنون سوال کند چه تفاوتی میان کسی که فلسطین را اشغال کند و کسی که عراق، یمن و سوریه را اشغال می‌کندو به دنبال اشغال لبنان و بحرین هم است وجود دارد؟

حزب مذکور در پایان ادعاهای خود گفت: آنچه جای تاسف دارد این است که برخی بر تخریب روابط لبنان با برلدران عرب و در مقدمه آنها عربستان سعودی اصرار دارند و اینها در راستای زیباسازی نقش ایران است که لبنانی‌ها از آن جز جنگ، تخریب، اختلاف و تفرقه و امثال آن ندیده‌اند؛ آنهم با اعتماد به اینکه لبنانی‌ها و در مقدمه آن ما (المستقبل) اجازه نمی‌دهیم لبنان سکوی ایران برای هدف قرار گرفتن کشورهای عربی باشد.

جمعه شب (دیشب) یکی از عناصر تروریستی داعش خود را در محله «اجیاد المصافی» منفجر کرد.این تروریست به همراه چند تروریست دیگر در محاصره نیروهای امنیت عربستان بوده و به هنگام درگیری‌ با این نیروها کمربند انفجاری خود را منفجر می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *