پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۳
۴۸

از افشاگری روز قدس تا شعار علیه رئیس جمهور / چگونه یک حاشیه بر متن غلبه می کند

شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 529016
همزمان با راهپیمایی روز قدس و در حاشیه حضور رئیس جمهور، عده ای با سر دادن شعارهایی رئیس جمهور مستقر را با ابوالحسن بنی صدر مقایسه می کنند. آنچیزی که در این میان مهم و استراتژیک می باشد آن است که نباید یک مسأله حاشیه ای، در نظام رسانه ای ما تبدیل به یک متن پررنگ شود.
از افشاگری روز قدس تا شعار علیه رئیس جمهور / چگونه یک حاشیه بر متن غلبه می کند
گروه سیاسی جهان نيوز، سید مهدی سیدی: علی لاریجانی گفته است: «هدف امام (ره) از تأسیس روز قدس، یک افشاگری بزرگ بود تا ملت‌های مسلمان بیدار شوند و از یک وظیفه مهم اسلامی، غفلت نکنند». حالا این حرکت افشاگرانه به نقطه اوج رسیده است؛ و به رغم طراحی های پیچیده صهیونیستی آمریکایی، مسأله فلسطین در نقطه توجهات جهانی قرار دارد.

راهپیمایان ایرانی در قطعنامه پایانی اعلام کرده اند آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل همچنان اولویت اول جهان اسلام است. سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی روز قدس خود گفته است پس از ارتحال امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه ای این مسؤولیت را به دوش کشیده و موضوع حمایت از قدس، از قاره ای به قاره دیگر گسترش می یابد. دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرده است ایران حامی اصلی فلسطین است، برای همین توطئه های زیادی برای انزوای ایران در جریان است و می خواهند به واسطه گروه های تروریستی، جنگ را به داخل ایران بکشانند.

موشک های ایرانی و سعودی های اسرائیلی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر روی موشک های خود با تیتر زده است اسرائیل باید نابود شود. همزمان آمریکا با تجدید تحریم ها و زیرپاگذاشتن برجام، با تکنولوژی موشک های جمهوری اسلامی ابراز مخالفت می کند. ترامپ در سفر به عربستان سعودی پس از انعقاد قرارداد 110 میلیارد دلاری نظامی، می گوید باید در برابر نفوذ ایران ایستادگی کرد. با فاصله ای کوتاه، داعش به مجلس شورای اسلامی در تهران، حمله کور می کند.

ایران نیز در پاسخی کوبنده، شش موشک بالستیک بومی، به مواضع داعش در دیرالزور سوریه شلیک کرده و 170 نفر از تکفیری ها و چند تن از فرماندهان داعش را به هلاکت می رساند. مقامات اسرائیلی بلافاصله از این اقدام ابراز نگرانی می کنند!

چند روز قبل پادشاه عربستان ولیعهد خود را عزل و فرزند خود را به نیابت سلطنت نصب می کند. محسن رضایی در فضای مجازی هشدار می دهد اتفاقات اخیر عربستان شبیه تحولات عراق قبل از حمله به ایران است. او معتقد است عربستان دارد برای یک ماجراجویی بزرگ و خطرناک در خلیج فارس آماده می شود.

موج جهانی بر علیه اسرائیل

سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی شهر قم در تحلیل وضع موجود می گوید «امروز مسئله مهاجرت به اسرائیل معکوس شده است، امروز بسیاری از کشورهایی اروپایی نیز با اسرائیل همراهی نمی‌کنند.» رسانه های خبری اعلام می کنند راهپیمایی روز قدس در کشورهای اروپایی نیز با کیفیت قابل توجه به انجام رسیده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در پستی اینستاگرامی می نویسد «روز قدس امسال از یکسو به دلیل حضور تروریست ها در منطقه که مورد حمایت صهیونیست ها هستند و از سوی دیگر به دلیل سیاست های دولت آمریکا که همواره به فکر تجاوز به حقوق ایران بودند، اهمیت ویژه ای دارد. حامیان تروریست ها و کسانی که در مقابل جنایات صهیونیست ها سکوت کرده اند در تاریخ شرمنده خواهند شد.»

حاشیه ای برای پوشاندن متن
همزمان با راهپیمایی روز قدس و در حاشیه حضور رئیس جمهور، عده ای با سر دادن شعارهایی رئیس جمهور مستقر را با ابوالحسن بنی صدر مقایسه می کنند. به نقل از منابع خبری، محافظان رئیس جمهور به سرعت او را از میان جمعیت خارج می کنند. کمتر از یک ساعت فضای مجازی درگیر انعکاس این رخداد می شود. ترند حمایت از روحانی به سرعت در توئیتر اوج می گیرد.

فورا طیف وسیعی از دولتی ها به میدان آمده و ماجرا را محکوم می کنند. وزیر کشور در نامه ای به معاون امنیتی خود، دستور پیگیری صادر می کند. همزمان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، علی ربیعی، حسام الدین آشنا، معصومه ابتکار، زهرا احمدی پور، شهیندخت مولاوردی، علی مطهری، محمدرضا عارف و تعدادی از روزنامه نگاران این حادثه را محکوم می کنند. از سوی مقابل، نیروهای انقلابی و حزب اللهی نیز این حرکت را شماتت و نوعی اشتباه خودسرانه تلقی کرده و از آن اعلام برائت می کنند. اما همزمان از رئیس جمهور می خواهند خود او نیز به دوقطبی فضای سیاسی دامن نزده و احساسات مخالفان را جریحه دار نکند.

نقطه ضعف رسانه
آنچیزی که در این میان مهم و استراتژیک می باشد آن است که نباید یک مسأله حاشیه ای، در نظام رسانه ای ما تبدیل به یک متن پررنگ شود. بلکه با عقل ورزی رسانه ها، شکوه حضور ملت ایران در برابر نظام سلطه، برجسته و پرعظمت باقی بماند. آنچنان که در سال 88 نیز گروهی با سر دادن شعار نه غزه نه لبنان، عظمت راهپیمایی روز قدس را لکه دار کرده و بر متن ماجرا سایه انداختند.

پس باید رسانه بداند و بیاموزد که هر حادثه را در سطح و وزن مناسب خود پوشش خبری داده و اولویت های اصلی را فراموش نکند. امروز بیش از هرزمان دیگر به رسانه عاقل، هوشمند و متدین نیازمندیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم مخاطبان رسانه هایی غیر از رسانه مورد نظر شما هستند.
ضمن این که حالا به فرض رسانه مورد نظر شما حاشیه را بطور کل حذف نماید یا طور دیگری جلوه دهد باز هم فرقی نمی کند. وقتی اتفاقی در جامعه رخ بدهد با توجه به کثرت رسانه ها، مردم متوجه اتفاقات خواهند شد و با توجه به کثرت سلیقه ها تحلیل و قضاوت خواهند نمود ولو این که رسانه شما واقعیت را وارونه جلوه بدهد.
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم منظور از رسانه خود ما باشیم که تو دنیای مجازی امروز هر کدوممون یه رسانه ایم .. بهتره هوشمندانه تر و با تقوای بیشتری عمل کنیم..
Iran, Islamic Republic of
سلام بر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
مهندس رحمانی فضلی هم................
Iran, Islamic Republic of
راستی از برجام و تحریم های جدید چه خبر ؟از کرسنت و گاز مجانی به ترکیه چه خبر؟ fatf و۲۰۳۰؟از حسین فریدون چه خبر؟ آمریکا سپاه رو تحریم کرد در داخل کشور هم بعضیها!!!حمله به سپاه رو شدت بخشیدند. حامی روحانی ام!!!!!!
United States
ما بیشماریم ولی عیب نداره اجازه داری در حدی که باز بی ادب نشی انتقاد کنی
Germany
هيس ساكت فعلاً بايد به مسئله پيچيده توهين به .... فكر كنيم ! لطفاً حاشيه اي مثل كرسنت و گاز مجاني و قاچاق لباس دختر وزير و شركتهاي نعمت زاده و .... و دست اندازي به بيت المال را مسئله اصلي نكن ! روشنفكر باشيد
جواد
Iran, Islamic Republic of
کاشکی رئیس جمهور ما خودیها و ایرانیها رو هم اندازه کدخدا و 2030 دوست داشت
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان به جای تفکر و تشکیل اتاق فکر دائم باهم درگیرند به جای اون روحانی و اتاق فکرش هر روز یه نقشه تازه رو میکنند و ذهنارو منحرف
Iran, Islamic Republic of
کجا اصولگرایان درگیرند؟! این اصلاح طلبان وکارگزارانیها هستند که دائم برای اشغال پستها توی سرو کله هم میزنند.
ناصر عسگری
Iran, Islamic Republic of
با سلام به همه دوستانی که عاشق امام ورهبری هستند.
سفارش من به همه این است که مراقب باشید.
باتوجه به اینکه همه روزنامه های زنجیره ای این موضوع را تیتر کرده و روی
آن مانور می دهند احتمال اینکه این موضوع(توهین به رئیس جمهور در روز قدس)از قبل توسط مونافقان داخلی ونفوذی ها طراحی شده باشد مراقب باشید.البته این عمل آنها دلایل و اهداف متعدد دارد که انشاالله با هوشیاری امت حزب الله تیرشان به سنگ خواهد خورد. انشاالله
کارگرزاده
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقای رئیس صدا وسیما
Iran, Islamic Republic of
اگه رئيس جمهور از طيف خودتان و اصولگرا بود همين حرف رو مي زديد،هرچند كسي جرات نداره برضد رئيس جهوراصولگرا شعار بده.
نواب
Iran, Islamic Republic of
ما کنار رییس جمهور اصولگرا فریاد مرگ بر منافق کشیدیم.
این همه مظلوم نمایی نکرد کاریم باهامون نداشت
این میخواد دهان ها رو ببنده
الان یعنی حرف حساب زدی؟مگه ایران نیستی انتقاد از همه میشود که هیچ، توهین هم میکنند. کجایی آقای جناحی؟
این حاشیه ها باعث نمیشود که اینبار هم روحانی از زیر مسئولیت در برود. آقای روحانی بی تفنگ، آیا مسئولیت دولت را می پذیرید؟ اشتغال و مسکن و ازدواج و برجام و تحریم ها جه شد؟ باید جواب دهید.
Iran, Islamic Republic of
احتمال میدم شما سنتون کم باشه و دوران احمدی نژاد رو به یاد نمیارید.. صرفا جهت تعجب شما عرض میکنم که تو دانشگاه امیرکبیر و درحضور خود رئیس جمهور کشور، عکسش رو آتیش زدند و علیه‌ش شعار دادن.. قضیه فتنه 88 که بماند..
Iran, Islamic Republic of
دروغ که کنتور نداره.اصولااهانتی بود که در هشت سال دولت احمدی نژاد به او نشده باشد ؟ در ضمن هنوز هم که هنوزه هر سایت یا روزنامه زنجیره ای رو که سر بزنید ،بی شک مطلبی در توهین به او خواهید یافت. پل صراط وقیامتی هم هست داداشم!
عرفان
Iran, Islamic Republic of
پس کی بود به احمدی نژاد گفت ....... ؟!
کیا بودند تو دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه هنر عکسشو آتیش زد؟
.....
کیا بودند میگفتن یه هفته دوهفته محمود حموم نرفته؟
کی سال 91 مستند ساخت که از صداوسیما پخش شد و احمدی نژاد رو با بنی صدر یکی کرد؟
کدوم خبرگزاری کاریکاتور احمدی نژاد رو با سم کشید؟
کدوم رسانه عکس ريس جمهور رو گذاشت زیرش زد سال میمون مبارک؟

کسانی که رکورددار توهین به منتخب ملت هستند لطفا ساکت!
البته وقتی رئیستون رکوردار توهین و ناسزاگویی به منتقدان هست از شما انتظار بیشتری نمیره!
Germany
اينا را حق گفتي ! با اينكه اكارهاي اخير احمدي نژاد را اصلاً تاييد نمي كنم و خود نيز در اسشباهات اايشون از منتقدين بودم ! اما خدائيش با همه اشتباهاتش هزاران هزار برابر بر فريدون ارجحيت داشت و ....
Canada
چرا وقتی رئیس جمهور به مردم توهین میکند و آنها را بیسواد، بی شناسنامه، لبو فروش، جیب‎بر، ترسو، بزدل ، عقب مانده ، کودک، مزدور،مستضعف فکری، متوهم ، کاسب تحریم ، فاسد ، تازه به دوران رسیده ، عصر حجری و ... مینامد دادستان ورود نمیکند؟ کجای قوانین بهش اجازه داده که به مردم فحاشی و از مردم هتک حرمت کند؟
Iran, Islamic Republic of
خدایا چرا این جماعت رو اینقدر پررو آفریدی؟؟؟؟؟؟؟؟
ببین شماها هم اگه بخواد یادتون بره ما نمیذاریم داداش
88 ما بودیم ریز و درشت مملکت رو به چالش میکشیدیم با شعارامون؟
دیگه خواهشا ببندید !! هر وقت هوس کردید از این حرفا به دهنتون بیارید یاد 88 بیفتید بعد ....
حرف ما اینه نه که شماها همتون مهندس هستین داداش
اینم مهندسی گروه خودتون بوده تا مردم سایه جنگ رو فراموش کنن مردم گاز مجانی به ترکیه رو فراموش کنن سکوت 48 ساعته رییس جمهور رو تو پرتاب موشکها فراموش کنن بعد این که خواست به نفع خودش تمومش کنه و معلوم شد دروغ بوده رو فراموش کنن
این وسط یه عده ساده دل با گروه خودتون همراهی کردن همین
Iran, Islamic Republic of
اي جان
اصولگراها از لحظه اي كه كانديد شوند مورد توهين و تمسخر و تهمت كه قرار نمي گيرند
راي بياورند كه طيف مقابل نمي ريزند تو خيابون
راي نياورند هم كه هيچ اصلا
بس كه طيف مقابل اصولگراها مردمان ... و .... هستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از حضور پر شور مردم شریف ایران در راهپیمایی روز قدس لازم است به اطلاع دوستانی که از ماجرای سر دادن شعار علیه رئیس جمهور ناراحت شدند برسانم چرا وقتی آقای رئیس جمهور القابی مانند " مزدور، بی شناسنامه، ترسو، افراطی، جیب‎بر، مستضعف فکری، متوهم، بزدل ، کاسب تحریم، فاسد، عقب مانده، تازه به دوران رسیده ، عصر حجری و ... " نثار مردم و مخالیفین خود می کردند ناراحت نشدند و به آنها برنخورد.
یزدی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بجای پرداختن به این موضوعات به خواسته های مردم رسیدگی فوری می نمودند
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود همان آقایی که شعار میداد این خواسته ها را از رئیس جمهور میپرسید.
یا در بنرها و تراکتهای انتقادی این فهرست خواسته ها شفاف میشد.
البته که خواسته ها در انتخابات مطرح شدند و برخی از آنها مورد قبول اکثریت نیود.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شتر سواری و دلادلا نمی شود
با مردم و برای مردم باید خدمت صادقانه شود و شفاف باشند هرکسی هرچه می خواهد بگوید
حسام
Iran, Islamic Republic of
واقعیت چقد تلخه. این چیزی است که اکثر مسئولان از آن فراری هستند و دنبال چاپلوسان و مجیز گویان هستند.
Iran, Islamic Republic of
وزیر کار دولت میگوید:افراد از طرقی محل ورود رییس جمهور به راهپیمایی را بدست می آورند و همانجا می مانند تا رییس جمهور بیاید و شعار بدهند!سوال:ظاهرا علیه معاون اول رییس جمهور و علی مطهری هم شعار داده شده است.این سه شخصیت با هم نبودند،حال چطور افرادی محل ورود هر سه نفر را از طرقی مطلع می شوند؟! اگر حرف وزیر کار را رد کنیم پس اغلب راهپیمایان مایل به سر دادن شعار علیه حضرات بوده اند.شخصا اقدام دیروز را بخاطر اینکه راهپیمایی را تا حدودی تحت الشعاع قرار داد(حتی اگر توسط نیروهای انقلابی انجام شده باشد) موافق نیستم اما آیا ایراد از مواضع این آقایان و بیگانه شدنشان با نیروهای طرفدار نظام و شرکت کنندگان در تظاهرات حمایت از فلسطین نیست؟
Iran, Islamic Republic of
به هر حال اقلیت نمی تونن نظرشون رو بر اکثریت ملت ایران غالب کنن ان شالا. با این فحش کاریا به جایی نمی رسین ملتم خوب شناخته بد اخلاق ها رو
جواد
Iran, Islamic Republic of
نیروهای اطلاعات باید در کلاس درس این عناصر زیرک حضور یابند زیرا در 10 مسیر راهپیمایی وسیع در تهران بزرگ به یک باره بر سر رئیس جمهور مظلوم این کشور خراب شده و علیه او شعار می دهند!!!!
آیا این یک توطئه از پیش طراحی شده نیست؟ اگر نیست از نیروهای اطلاعات و آنان که دستور پیگیری دادند عاجزانه تقاضا دارد عاملین این حرکت را به مردم معرفی کنند
مهدی
United Kingdom
خیلی گندش کردی. در همان مسیر وقتی مردم روحانی را دیدند از شدت ناراحتی بر سر او داد کشیدند. چرا نمیگویید که درد مردم چیه که اینقدر از روحانی شاکی هستند.
سسش
Iran, Islamic Republic of
موضوع کاملاً مشکوک است، چون بیش از همه خود رسانه های اصلاح طلب و طرفدار دولت آن را بزرگ کردند. پس از موضع شلیک موشک ها و جا ماندن دولتی ها از آن می بایست کاری صورت می گرفت. مظلوم نمائی هم شگردی است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا با درنظرگرفتن مشکلات اصلی مردم که اقتصادی و معیشتی است این ها حاشیه است که نباید برمتن غالب شود
امیدواریم هرچه سریعتر دولت و مخالفانش برای تغییرات رفاهی در زندگی مردم پیشگام شوند چون هیچ کارخیری دراین شرایط بهتر از رسیدگی به امور مردم نیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
کار خود تیم آشناهاست که مظلوم نمایی کنندوتحریم ها به حاشیه برود!!
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی داداش ایول
United States
چرا حرف بی اساس و کناب میزنی؟؟!!! افرادی که اون روز به مقامات مملکت حمله کردند از چهره های شناخته شده مدعی ولایت پذیری بودند.نمونه اش فردی که به آقای مطهری پرخاش کردند.ایشون کاملا شناخته شده اند؛ بعد شما ادعا میکنید که این حرکات زشت کار خود دولتی هاست؟؟؟ جریان اصولگرایی به جای تکذیب ناشیانه چنین اتفاقاتی، بهتر است یکبار و برای همیشه مرزبندی خود را با این خوارج زمان بیان کند.
Iran, Islamic Republic of
موقعی که رئیس دولت به مردم اهانت می کرد کسی نیامد از مردم دفاع کند امروز که مردم عکس العمل نشان می دهند برای مردم مظلوم خط و نشان کشیده می شود. اگر رئیس دولت باد نکاشته بود امروز طوفان درو نمی کرد
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
Iran, Islamic Republic of
این خبررو اکثررسانه های خارجی با اب وتاپ بیان کردن که درایران بجای مرگ براسراییل به روحانی توهین شده ولی متاسفانه ازنظرصداوسیمای میلی وجهان نیوز فحاشگراین خبرحاشیه ای است!!
United States
افرین
Iran, Islamic Republic of
دوست محترم صدا و سیما وقتی میلی شد که به خاطر کمبود بودجه شدید مجبور به آنتن فروشی به دولتیها شد
اونور آبیا با آب و تاب از دری وری گفتن به رییس جمهور قبل هم حرف میزدن
چرا اونموقع دردتون نمیومد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پایه همه این بد اخلاقی ها توسط خودتون از زمان رییس جمهور قبل گذاشته شد
با این که با تمام وجودم از این قبیل اعمال متنفرم و .... ولی باز فقط همین تو ذهنم نقش میبنده که چیزی که عوض داره گله نداره
Iran, Islamic Republic of
مردم معترض به روحانی به خاطر عصبانیت از عملکرد روحانی اقدام به شعار علیه او دادند. چرا که دیده شده هر اقدامی که علیه منافع کشور و انقلاب انجام داداه هیچ مرجعی اقدام بازدارنده نداشته و چون اقدامی صورت نگرفته مردم خودجوش و با عصانیت تمام شعار دادند . آیا نباید به انتظارات به حق مردم توجه شود؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اولا جریان جناب حجاریان هنوز یادمان نرفته . دوما روایت از حضرت علی است که مردم بیشتر شبیه زمامداران و روسای خود هستند تا پدرانشان وقتی آقای رئیس جمهور به منتقدان توهین میکند مردم طبق این روایت کاملا صحیح میبینند یاد میگیرند هر گاه از کسی خوششان نیامد به او توهین کنند
فرح
Iran, Islamic Republic of
این دیگه مشکل روحانیه که طرفداراش تو راهپیمایی فلسطین غایبند وفقط بلدند شب های پیروزیش بیاین وسط خیابون برقصند وحوصله اینکه با دهان روزه تو ظل افتاب وتشنه برای ارمان فلسطین شعار بدهن نیستند.باسپاه دشمنی نکنه دل داعش را شاد نکنه تا مردم وقتی تو تظاهرات می بیننش بگن صل علی محمد............ نه اینکه بگن مرگ بر.....اینها همان مردمی هستند که تو دو ماه اخیر هر وقت سخنرانی میکنید اقلا صد بار میگید مردم مردم وترجیع بندحرفاتون شده مردم وحقوق شهروندی وهی سنگ مردم ایرانو به سینه میزنید. بیایید کمی مردم را تحمل کنید مخالفهای شما هم شهروند همین کشورند
افشین
Iran, Islamic Republic of
همه مردم باید حق انتقاد از مسولین خود راداشته باشند ......
ایا راهی که انتخاب کرده ایم نگهبان حرمت خون شهیدان است درستی کارمان در کجاست و ایراد کارمان در کجاست
Iran, Islamic Republic of
بی بصیرتی بعضی از مردم توی ایران به نفع دشمنان داخلی و خارجی توی ایران بیداد می کنه