پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
آیت‌الله میرعظیمی:

روز قدس نمادتنفراسلام از رژیم غاصب صهیونیستی

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 528701
آیت‌الله میرعظیمی درباره اهمیت حضور در روز جهانی قدس گفت: روز قدس یک آیین تشریفاتی نیست بلکه صدای مظلومیت قدس شریف و نماد تنفر و اعتراض دنیای اسلام نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آنان است.
روز قدس نمادتنفراسلام از رژیم غاصب صهیونیستی

به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید مختار میرعظیمی، استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فلسطین محلی مقدس برای همه‌ پیروان ادیان ابراهیمی است، گفت: روز قدس صدای مظلومیت قدس شریف و نماد تنفر و اعتراض دنیای اسلام نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آنان است.
وی با بیان اینکه وقتی سخن از صهیونیسم به میان می‌آید فوراً اسرائیل در ذهن  مجسم می‌شود، افزود: دلیل آن‌ هم ارتباط تفکر صهیونیست و نظام اسرائیل است و تفکر صهیونیستی خمیرمایه این نظام است.

این استاد حوزه علمیه قم صَهیون را صاحب تفکری خواند که خواهان احیای آیین یهود و نفوذ آن به سراسر فلسطین است و سپس تصریح کرد: در دهه‌های گذشته این تفکر تغییر ماهیت پیدا کرد و رهبران تندروی یهودی تصمیم گرفتند به‌ طور مخفیانه یهودیان سراسرجهان را به فلسطین انتقال دهند. بنای حکومتی در دامنه‌ کوه صهیون در فلسطین گذارده شد که از ابتدای ظهور خود، بنا را  بر تخریب، ترور و کشتار مسلمانان ساکن فلسطین گذاشت.

آیت‌الله میرعظیمی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی چه به سبب جنایات و کشتار روزافزونی که در فلسطین انجام داده و چه از جهت ادعای کذبی که درباره‌ مالکیت این سرزمین توسط یهودیان دارد،  محکوم است، خاطرنشان کرد: اگر حضرت موسی (علیه السلام) در فلسطین  ساکن بود، حضرت عیسی (علیه السلام) در فلسطین زاده شده است و نیز در دوره پس از ظهور اسلام، این سرزمین جزء قلمرو خلافت  مسلمانان بوده است.

وی با بیان اینکه بیت‌المقدس اولین قبله‌ آنان است و عروج حضرت رسول(ص) نیز از این مکان بوده است، تأکید کرد: بنابراین فلسطین محلی مقدس برای همه‌ پیروان ادیان ابراهیمی است و حتی اکثر جمعیت آن در طی 1400 سال اخیر از میان مسلمانان بوده‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به حمایت غرب و آمریکا از کشتار در فلسطین  و حمایت آنها در جنگ‌هایی که اسرائیل به نیت نابودی مسلمانان راه می‌انداخت و همچنین سازش از سر ضعف دول عرب در خاورمیانه با اسرائیل پس از پیروزی انقلاب و به ابتکار امام خمینی (ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام‌گذاری شد که از یک سو وابستگی قدس شریف به اسلام مورد تأکید  قرار گیرد و از سوی دیگر تفکر آزادسازی قدس درمیان مسلمین احیاء شود. بنابراین روز قدس یک آیین تشریفاتی نیست بلکه صدای مظلومیت قدس شریف و نماد تنفر و اعتراض دنیای اسلام نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آنان است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *