سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
"سید عباس الموسوی"

آمادگی اقشار مختلف عراق برای روز جهانی قدس

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 528685
نماینده دبیر کل جنبش النجباء عراق از آمادگی مردم و نیروهای امنیتی عراق برای برپایی راهپیمایی‌های روز جهانی قدس خبر داد و بر ضرورت اتحاد مسلمان برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
آمادگی اقشار مختلف عراق برای روز جهانی قدس

به گزارش جهان نيوز، سید «عباس الموسوی» نماینده دبیر کل جنبش النجباء عراق در ایران عملیات موشکی سپاه علیه تروریست های داعش را مایه دلگرمی ملت عراق دانست و در این باره گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در شلیک موشک از داخل خاک خود به سمت مواضع تروریست ها افتخار بزرگی برای اسلام و تمام مسلمانان جهان است. شلیک این موشک ها حامل دو پیام اساسی بود که اولین پیام آن اعلام همبستگی ایران با مستضعفان جهان است و همگان مشاهده کردند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ می تواند در مقابل استعمارگران و ابرقدرتهای جهانی بایستد. این عملیات بازتاب فراوانی در عراق داشت و مردم در شبکه های اجتماعی شادمانی خود را نسبت به آن ابراز کردند، شلیک موشک از داخل خاک ایران باعث امیدواری و دلگرمی ملت عراق شد زیرا به این وسیله مردم اطمینان یافتند که یک قدرت منطقه‌ای و اسلامی با توانایی های پیشرفته که با توانایی های ابرقدرت‌ها برابری می کند در منطقه وجود دارد.
وی همچنین ادامه داد: پیام دیگر این عملیات هشدار به آمریکا و اسرائیل است به طوری که ایرانی ها با این اقدام اعلام کردند که هر زمان که بخواهند می توانند به اقدامات دشمنان پاسخ مناسب دهند. همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند این موشک ها تنها پاسخ ترقه بازی دشمنان بودو اگر دست به اقدام بزرگتری بزنند پاسخ بسیار سنگین تری دریافت خواهند کرد.
او به مسئله روز جهانی قدس نیز اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس بدون شک نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه قدس در جهان اسلام است، امام خمینی (ره) همواره توجه ویژه‌ای به مسئله قدس و فلسطین داشتند و در سخنانشان تاکید می کرد که رمز پیروزی ملت ها آمادگی آنان برای شهادت و علم به این مسئله است که این دنیای مادی هیچ ارزشی ندارد. از سوی دیگر باید توجه کنیم که انقلاب عظیمی که به دست امام خمینی (ره) به ثمر نشست تنها متعلق به ایران نیست بلکه این اتفاق یک انقلاب اسلامی و انقلاب تمام مستضعفان جهان است.
سید عباس الموسوی بر لزوم وحدت مسلمانان تاکید کرد و در این خصوص گفت: امام خمینی (ره) بر اتحاد در جهان اسلام تاکید داشتند و در یکی از سخنرانی های خود تاکید کردند که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل می‌برد. شهید صدر نیز در یکی از خطبه های نماز جمعه در روز قدس تاکید کرد که اگر همگان با یکدیگر اتحاد داشته باشند می توانیم بدون سلاح رژیم صهیونیستی را از بین ببریم، این دو سخن از دو عالم برجسته جهان اسلام نشان می دهد که علمای ما همواره بر اهمیت اتحاد و وحدت میان مسلمانان تاکید داشته اند.
وی ادامه داد: دولت های خائن حاکم بر کشورهای عربی منطقه و در راس آنان عربستان و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس در تلاش برای عادی سازی روابط خود با صهیونیست ها هستند و تلاش آنها برای معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دشمن کشورهای عربی به جای رژیم صهیونیستی به خوبی نشان داد که این دولت ها تنها ابزاری در دست استکبار جهانی هستند. البته آنان هراسی از اعلام این مسئله که دست نشانده استکبار هستند ندارند و سفر اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان به خوبی گویای این امر بود.
این مبارز عراقی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: باید تاکید کنم که تمام تلاش های کشورهای دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین و روز جهانی قدس که توسط امام خمینی (ره) در دل های مردم کاشته شد بی نتیجه بوده است و به امید خدا روز جهانی قدس تا آزادی فلسطین و مسجد الاقصی ادامه خواهد داشت.
وی همچنین گفت: صهیونیست ها از برپایی روز قدس و راهپیمایی هایی که در سراسر جهان به راه می افتد خشمگین می شوند زیرا آخرین جمعه از ماه رمضان پیام روشنی برای صهیونیست ها در بر دارد و این پیام منافعشان در منطقه را تهدید می کند. به لطف علمای بزرگواری همچون امام خمینی (ره) صهیونیست ها همه ساله در این روزها در آماده باش قرار می گیرند. ما با الهام از امام خمینی (ره) و جانشین او امام خامنه‌ای در کنار مظلومان جهان می ایستیم و با تمام توان از آنها دفاع خواهیم کرد.



او در پایان به آمادگی عراقی ها در سراسر این کشور برای برپایی راهپیمایی های روز جهان قدس اشاره کرد و در این خصوص گفت: در عراق نیز مردم برای برپایی راهپیمایی های روز قدس در سراسر کشور و خصوصا بغداد و نجف و بصره آماده شده‌اند، تاکنون همایش های زیادی برای آشنایی مردم با روز قدس و اهمیت آن در نقاط مختلف کشور برپا کرده‌ایم. همچنین تدارک فراوانی برای برپایی راهپیمایی ها دیده شده است که از جمله آنها می توان به تهیه لباس های یکدست و آماده کردن مسیر های راهپیمایی و تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد.









منبع:تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *