پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
شیخ الاسلام:

اسرائیل پرچم استکبار در منطقه است

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 528679
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هدف اصلی از ایجاد داعش و دیگر گروه های تروریستی تامین امنیت اسرائیل است چرا که اسرائیل پرچم استکبار در منطقه است و سقوط آن به منزله سقوط استکبار است.
اسرائیل پرچم استکبار در منطقه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در خصوص اهمیت روز قدس به عنوان اولین مساله جهان اسلام عنوان کرد: موضوع فلسطین از نظر ما مساله ای عقیدتی است و سپس به موضوعی سیاسی بدل می شود، به خصوص در این برهه از زمان که تمدن نوین اسلامی در حال رشد است و در مقابله با لیبرال دموکراسی غربی قرار گرفته و از طرفی هم با توجه به شرایط امروز منطقه و آنچه که بین ما و تروریست ها و برخی حکومت های شاهنشانی عربی به پشتوانه آمریکا وجود دارد، این مساله اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: آیات زیادی در قرآن وجود دارد که به پشتیبانی از مظلوم در برابر مستکبران حکم می کند و می گوید که نیروهای با ایمانی که در راه خدا گام بر می دارید با نیروهای شیطان بجنگید، یعنی با کافرینی که در راه طاغوت مبارزه می کنند که اینها را امروز ما «جبهه استکبار» می نامیم و در این رابطه حضرت امام(ره) هم خیلی دقیق و حساب شده، تعبیر شیطان بزرگ را برای آمریکا برگزیدند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی شاه ایران که جزو جناح استکبار و ظالمین و از هم‌پیمانان آمریکا و اسرائیل بود سقوط می کند، تصریح کرد: در آن زمان جناح مقابل که همان ملت های مظلوم، دین سالارها و مستضعفین جهان باشند، رهبری پیدا می کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای تاریخ تا به امروز همچنان میان این دو جناح مبارزه و درگیری ادامه دارد، در موضوعات فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه این مساله به خوبی آشکار است که این دو جناح کماکان با یکدیگر در حال مبارزه هستند. همچنین از ابتدای انقلاب تا به حال نظام استکبار تمام تلاش خود را جهت ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران از راه های نظامی، اقتصادی، سیاسی و ... به کار برده ولی تاکنون موفق به این امر نشده است.

دیپلمات ارشد کشورمان افزود: نفس به وجود آمدن رژیم صهیونیستی برای این بود که جبهه استکبار فهمید هر کس منطقه ما را که صاحب ذخایر فراوان انرژی است در اختیار داشته باشد، گویی کنترل دنیا را در دست گرفته است بنابراین آنها از ابتدای به وجود آمدن این رژیم نامشروع طرح از نیل تا فرات را برنامه ریزی کردند که در راستای این طرح اشغال ایران هم قرار دارد.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: یکی از نتایج حمایت ما از فلسطین جلوگیری از پیشروی اسرائیل در منطقه بود به طوری که آنها خود را به گونه ای تعریف می کردند که ایران و منابع عظیم نفت و گاز کشورمان هم جزیی از سرزمین آنها قرار داشت اما سال هاست که از این مساله عقب نشینی کرده اند و این یکی از دستاوردهای ما به حساب می آید.
شیخ الاسلام اظهار داشت: پیروزی های حزب الله در سال های اخیر، تقویت بنیه نظامی آن و ارتقاء جایگاه آن گروه در داخل لبنان و منطقه هم از دیگر دستاوردهای ما در حمایت از مساله فلسطین و مظلومین در برابر رژیم صهیونیستی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه پایداری نیروهای مقاومت در عراق و سوریه از دیگر مصادیق دستاوردهای ما در خصوص حمایت از فلسطین است، بیان کرد: هدف اصلی از ایجاد داعش و دیگر گروه های تروریستی تامین امنیت اسرائیل در منطقه بوده و هست و تاکنون این مساله برای منطقه ما بسیار مشکل آفرین شده است.
دیپلمات ارشد کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: اسرائیل در منطقه پرچم استکبار است و اگر این رژیم سقوط کند استکبار سقوط خواهد کرد البته شاید موضوع اسرائیل برای ایران به عنوان کشوری که برخوردار از امنیت و ثبات لازم در منطقه است چندان مشکلی به حساب نیاید اما دیگر کشورهای منطقه که در ناآرامی، بی ثباتی و جنگ قرار دارند حضور و گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی می تواند برای آنها مشکل ساز قلمداد شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *