جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱

راهپیمایی قدس و حلقه محاصره ای که تنگ تر می شود / رژیم اسرائیل به مهاجرت معکوس مبتلا شده است

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 528672
ایده استراتژیک امام خمینی (ره)، پس از 15 سال و با وقوع انقلاب، در گستره حکومت اسلامی، پیاده سازی می شود، آنچنانکه به صورت رسمی با اسرائیل قطع رابطه شده، جمعه آخر ماه رمضان با عنوان روز قدس نامگذاری و هرساله در مراسم حج، از اسرائیل اعلام برائت و از جریان های مبارز فلسطینی حمایت جدی می شود.
راهپیمایی قدس و حلقه محاصره ای که تنگ تر می شود / رژیم اسرائیل به مهاجرت معکوس مبتلا شده است
گروه سیاسی جهان نيوز، سید مهدی سیدی: اولین باری که کلمه «اسرائیل» را می توان در صحیفه نور امام خمینی (ره) پیدا کرد، مربوط به سخنرانی قم ایشان در سال 41 است. ایشان می گوید «راهی که من انتخاب کرده ام راهی است که مردم، خواهان آن می باشند». بعد اضافه می کند «اگر دولت ايران، رابطه خود را با كشور اسرائيل قطع كند، آن وقت روحانيت ايران يكصدا بر ضد تحريكات كشورها عليه حكومت شيعه ايران، قيام خواهند نمود». نظر امام آن است که ما با اسرائیل مخالفیم و تا زمانی که مسؤولین امر دست از حمایت اسرائیل برندارند ما به مخالفت مان ادامه می دهیم.
امام یکسال بعد (اردیبهشت 42) در پیامی به مسلمانان جهان، استراتژی اصلی خود را آشکار می کند: «[علمای اسلام] از پيمان با اسرائيل، دشمن اسلام و دشمن ايران، متنفر و منزجر است. اين جانب اين مطلب را به صراحت گفتم. بگذار عمال اسرائيلى به زندگى من خاتمه دهند».
این گزاره های تاریخی، حاکی از دو ویژگی جذاب در شخصیت حضرت امام است:
1- ذکاوت و زیرکی امام در تشخیص مسائل اصلی جهان اسلام و قدرت تفکیک دشمن اصلی از فرعی
2- صلابت، باورمندی و وفاداری امام به آرمان های مبارزه پیش از انقلاب

یک ایده استراتژیک
ایده استراتژیک امام خمینی (ره)، 15 سال بعد و با وقوع انقلاب، در گستره حکومت اسلامی، پیاده سازی می شود، آنچنانکه به صورت رسمی با اسرائیل قطع رابطه شده، جمعه آخر ماه رمضان با عنوان روز قدس نامگذاری و هرساله در مراسم حج، از اسرائیل اعلام برائت و از جریان های مبارز فلسطینی حمایت جدی می شود.
امام در پیامی به مناسبت صلح مصر و اسرائیل (5 فروردین 58) صلح با اسرائیل را خیانت به اسلام و مسلمین اعلام می کند. خود ایشان تا آخرین روزهای حیات مبارکش، عموما در پیام ها، سخنرانی ها و دیدارها به مسأله اسرائیل حساسیت ویژه نشان داده و ملت و مسؤولان را نسبت به دشمنی با این جرثومه فساد، تحریک می کند. آخرالامر ایشان در وصیتنامه، به یک معنای مهم اشاره می کند که ملت های اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند که دشمن آن ها اسرائیل است.

رو به فروپاشی
امروز اسرائیل، ضعیف تر از هر روزگار دیگر است، با چالش های درونی قدرت، مواجه شده و در سطح منطقه و جهان، با بداقبالی های جدی روبرو شده است. پیش بینی های کارشناسی آن است که ادامه عمر این رژیم با دشواری های فراوانی روبرو است و چه بسا این «رژیم موزاییکی» در سال های آتی به فروپاشی کامل کشیده شود.
به گواهی آمار رسمی، طي سال‌هاي اخير، حوادث خشونت بار در ميان جوانان دختر و پسر اسرائیلی افزايش چشم‌گيري يافته و حوادثي چون تجاوز، آزار و اذيت جنسي، چاقوكشي در مدارس، حمله دانش‌آموزان به معلمان و هم‌چنين انصراف از خدمت به همراه بحران اقتصادي، از جمله عواملي هستند كه جامعه رژيم صهيونيستي را در منجلابي از بي‌ثباتي اجتماعي و «مهاجرت معکوس» فرو برده است.
عملکرد جمهوری اسلامی نیز در دهه های اخیر، تحت مدیریت و راهبری های رهبر معظم انقلاب، توانسته است به نحو مؤثری دایره محاصره اسرائیل را در ابعاد روانی، وسیع تر و محکم تر کند. حال راهپیمایی روز قدس، و حضور حداکثری مردم می تواند این حلقه محاصره را تنگ تر و به هدف نهایی نزدیک تر نماید. ان شاء الل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل