چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

امارات: انزوای قطر ممکن است سال‌ها طول بکشد

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 528131
وزیر مشاور در امور خارجی امارات می‌گوید قطع رابطه چند کشور عربی در جهت منزوی کردن قطر می‌تواند سال‌ها طول بکشد.
امارات: انزوای قطر ممکن است سال‌ها طول بکشد
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به نقل از «الیوم‌السابع»، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات، روز دوشنبه در پاریس گفت، قطر درخواهد یافت که اوضاع تغییر کرده و «انزوا ممکن است سال‌ها تداوم یابد».

وزیر مشاور در امور خارجی امارات افزود: «اگر آنها می‌خواهند به خاطر تصوراتی نابهنجار درباره نقش سیاسی‌شان در انزوا بمانند، بگذار منزوی بمانند».

قرقاش نیز همچون عربستان سعودی از تکمیل فهرست شکایت‌ها از قطر طی روزهای آینده سخن گفت.
عربستان سعودی و متحدانش قطر را به حمایت از گروه‌های «تندرو» متهم کرده و تمامی روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند. قطر این اتهام را رد کرده و اقدام این کشورها علیه خود را «محاصره» نامیده است.

انور قرقاش در اظهارات خود باز هم از قطر خواست از حمایت از «گروه‌های تندرو و اسلام‌گرایان افراطی» دست بردارد. این مقام بلندپایه امارات تحریم‌های اعمال‌شده علیه قطر را نه «محاصره»، بلکه انزوایی خواند که ممکن است سال‌ها ادامه یابد.

این در حالی است که «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان، روز گذشته خاطرنشان کرد که بحران به وجود آمده میان قطر و چند کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس به‌زودی «در شورای همکاری خلیج‌فارس» حل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *