کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

بشارت بعثت رسول اکرم(ص) در کتاب انجیل

29 خرداد 1396 ساعت 19:52

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مسئله بشارت انجیل به آمدن رسول اکرم(ص) منحصر به باب‌های 14، 15 و 16 انجیل یوحنا نیست و در کتاب‌های انجیل و تورات بارها به پیامبر(ص) اشاره شده است.



به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به تصدیق تورات توسط حضرت مسیح اظهار کرد: در آیات سوره صف به این مسئله اشاره شده است، البته پذیرش تورات توسط حضرت مسیح به صورت ضمنی و اجمالی بوده است.
وی ادامه داد: حضرت مسیح، اصول کلی تورات را پذیرفت، نه اینکه تورات تحریف شده را بپذیرد، رسول اکرم (ص) هم دو کتاب تورات و انجیل را تصدیق کرد و به این مسئله در آیات قرآن کریم اشاره شده است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مشخص است که تصدیق کتاب‌های تورات و انجیل توسط رسول اکرم (ص) یک تصدیق اجمالی بود، نه اینکه پیامبر (ص) به صورت همه‌جانبه این کتاب‌ها را تصدیق کند، رسول اکرم (ص) نمی‌توانست کتاب‌های تحریف شده‌ای که در آن به داستان مبارزه حضرت یعقوب و خداوند اشاره شده است، را به صورت کامل بپذیرد.
آیت‌الله سبحانی با اشاره به بشارت حضرت مسیح به پیامبری رسول اکرم (ص) اظهار کرد: در سوره صف آمده است که حضرت مسیح به آمدن پیامبری به نام احمد بشارت داده است، سؤالی در اینجا مطرح می‌شود که نام رسول اکرم (ص) که محمد است، پاسخ این است که پیامبر (ص) چندین نام داشت.
وی ادامه داد: اینکه کودکان عرب در دوران جاهلیت چند اسم داشته باشند، یک مسئله شایع بود و پدران و مادران در آن زمان نام‌های مختلفی را بر روی فرزندان خودشان می‌گذاشتند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نام رسول اکرم (ص) در کودکی احمد بود و پیامبر (ص) هم به این نام مشهور بود، در اشعاری که در خصوص پیامبر (ص) سرودند، رسول اکرم (ص) به نام احمد خطاب شده است و حضرت ابوطالب هم پیامبر (ص) را با نام احمد صدا می‌زد.
آیت‌الله سبحانی با اشاره به بشارت آمدن رسول اکرم (ص) در انجیل اظهار کرد: در این کتاب به نام پیامبر آخرالزمان اشاره شده است، به عنوان مثال کلماتی در باب‌های 14، 15 و 16 انجیل یوحنا به عبری وجود دارد که روحانیون مسیحی این کلمات را روح‌القدس می‌دانند، در حالی این کلمات به نام شخصی به نام احمد است.
وی ادامه داد: کلمات انجیل یوحنا از عبری به سریانی، یونانی و انگلیسی ترجمه شده است و وقتی کلماتی که در باب‌های 14، 15 و 16 وجود دارد را بررسی می‌کنیم، نمی‌توانیم به نامی غیر از نام رسول اکرم (ص) برسیم، این کلمات به هیچ وجه با روح‌القدسی که مسیحیان بیان می‌کنند، تناسبی ندارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: مسئله بشارت انجیل به آمدن رسول اکرم (ص) منحصر به باب‌های 14، 15 و 16 انجیل یوحنا نیست و در کتاب‌های انجیل و تورات بارها به پیامبر (ص) اشاره شده است.

منبع:فارس


کد مطلب: 528033

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/528033/بشارت-بعثت-رسول-اکرم-ص-کتاب-انجیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com