کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام مومنی:

قناعت بالاترین سرمایه انسان است

29 خرداد 1396 ساعت 19:44

استاد حوزه علمیه قم گفت: بالاترین سرمایه انسان قناعت است و انسان با قناعت می‌تواند به آرامش برسد.



به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ارزش قناعت اظهار کرد: بالاترین سرمایه انسان قناعت است و انسان با قناعت می‌تواند که آرامش پیدا کند.
وی ادامه داد: در بین تمام نیکی‌ها چیز بهتری از مهربانی و شفقت نیست، رسول اکرم (ص) به عیادتی کسی می‌رفت که به او توهین کرده بود، ائمه معصومین (ع) با توهین‌کنندگان نسبت به خودشان، مهربان بودند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان‌ها باید به خاطر خداوند نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشند، انسان‌ها نباید عمر خودشان را صرف درگیری با یکدیگر و شکایت از هم کنند، هم‌اکنون پرونده‌های زیادی در دادگاه‌ها است که به دلیل عدم گذشت افراد از یکدیگر است.
مؤمنی با اشاره به اهمیت صبر اظهار کرد: هیچ لذتی بالاتر از صبر وجود ندارد، کسانی که اهل صبر باشند، موفق‌تر هستند، انسان‌هایی که در دنیا بر بلایا صبر می‌کنند، لذتی را در آخرت خواهند چشید که هیچ لذتی بالاتر از آن وجود ندارد، راه رسیدن به موفقیت در دنیا و آخرت صبر است.
وی ادامه داد: صبر کلید فرج و گشایش برای انسان‌هاست، انسان باید در بلایا، مصیبت‌ها و عبادات صبر داشته باشد، روزه گرفتن در هوای گرم در ماه رمضان سخت است اما زمانی که انسان پس از اذان مغرب، افطار می‌کند، لذت خواهد برد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر به خداوند تکیه کند، در کارهای خودش موفق خواهد شد.
مؤمنی با اشاره به اهمیت انتخاب درست در زندگی اظهار کرد: گاهی انتخاب‌های نادرست، فجایع زیادی را برای انسان به دنبال دارد، به همین دلیل انسان باید در انتخاب‌های خودش در زندگی دقت کند تا دچار مشکل نشود.
وی ادامه داد: اگر انسان مؤمن به سخنان امام علی (ع) توجه کند، می‌تواند که بهترین‌ها را در زندگی خودش انتخاب کند، انسان با توجه به سخنان امام علی (ع) آینده‌نگر می‌شود.
استاد حوزه علمیه قم افزود: دین اسلام در عرصه‌های مختلف نظر دارد و این دین به انسان توصیه‌های زیادی در خصوص زندگی روزمره کرده است، اینکه برخی تصور می‌کنند که شریعت اسلام، ناتوان است، یک تصور اشتباه است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از برترین اعمال، مراقبت از زبان است، انسان می‌تواند با زبان 300 گناه انجام بدهد، کنترل نکردن زبان موجب می‌شود که انسان به وادی گناه بیفتد، یکی از گناهان با زبان، دروغ بستن به امام معصوم است که در ماه مبارک رمضان موجب باطل شدن روزه می‌شود.
مؤمنی با اشاره به راهکارها رسیدن به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: یکی از راهکارها، قناعت کردن است، انسان با قناعت می‌تواند که از زیاده‌خواهی خودش جلوگیری کند، انسانی که قانع نیست، زندگی راحتی ندارد.
وی ادامه داد: اسلام برداشتن اخلاق نیکو تأکید زیادی کرده است، اگر افراد اخلاق داشته باشند، دست به کارهای نادرست نمی‌زنند.
استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان از اشتباهات دیگران برای کسب رضایت خداوند بگذرد، خدا نیز در روز قیامت از اشتباهات و گناهان او چشم‌پوشی می‌کند، بخشش موجب تعالی و آرامش انسان می‌شود.

منبع:فارس


کد مطلب: 528030

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/528030/قناعت-بالاترین-سرمایه-انسان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com