کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالگرد شهید چمران در برج میلاد برگزار می‌گردد

29 خرداد 1396 ساعت 19:07

مراسم بزرگداشت شهادت عارف مجاهد، شهید دکتر مصطفی چمران، برگزار می‌گردد.



به گزارش جهان نیوز، سی و ششمین سالگرد شهادت چمران، از ساعت 18 روز سه شنبه 30 خرداد در برج میلاد و با حضور آحاد مختلف مردم و علاقه مندان به آن مجاهد بیدار و متعهد، برگزار خواهد شد.
مصطفی چمران، وزیر دفاع و نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب است. او نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع و فرمانده ستاد جنگ های نامنظم بود. شهید چمران در کنار امام موسی صدر، جنبش امل را در لبنان راه اندازی کرد که بسیاری از بزرگان جریان مقاومت، به ویژه سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان از تربیت یافتگان آن جنبش هستند.
چمران دارای تحصیلات عالیه بود و مدرک دکتری در رشته فیزیک پلاسما را از یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکایی دریافت کرده بود. این بزرگمرد، سرانجام 31 خرداد سال 1360 در منطقه دهلاویه و در سن 50 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.
امام خمینی (ره) پس از شهادت دکتر مصطفی چمران در پیامی از شخصیت والای او چنین تقدیر کرد:
«شهادت انسان‏ساز سردار پرافتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به ملاء اعلی، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی‏عصر -ارواحنا فداه- تسلیت و تبریک عرض می‏کنم. تسلیت از آنرو که ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد که در جبهه‏های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران حماسه می‏آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت و تبریک از آنرو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملت‏ها و توده‌‏های مستضعف می‏کند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش می‏دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است؟ چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیروابسته به دستجات و گروه‏های سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید. هنر آن است که بی‏هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر...»

منبع:فارس


کد مطلب: 528020

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/528020/سالگرد-شهید-چمران-برج-میلاد-برگزار-می-گردد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com