کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرعشی:

آغاز معاینات پزشکی زائران سرزمین وحی

در معاینه حجاج با کمبود پزشک مواجه هستیم

29 خرداد 1396 ساعت 18:33

رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال حمر از آغاز معاینات پزشکی حجاج در برخی استان‌ها خبر داد.



به گزارش جهان نیوز، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمردر خصوص آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر در راستای خدمات رسانی مطلوب پزشکی به  زائران حج تمتع اظهار داشت: مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر با هدف ارایه خدمات مطلوب به حجاج پیش قدم بوده و در این راستا گام بر می‌دارد. 
وی در ادامه افزود: معاینات پزشکی حجاج در برخی استان ها آغاز و به زودی در پایتخت نیز اجرایی خواهد شد. زائران در این مرحله معاینه و از لحاظ سلامت شناسایی می شوند که در صورت تضمین سلامت حجاج در طول سفر شخص زائر به سرزمین وحی مشرف می‌شود. 
مرعشی گفت: توصیه می شود که حجاج مدارک پزشکی لازم را جهت تسهیل در معاینه به همراه داشته باشند، چرا که معاینه با سرعت بیشتری انجام می شود. 
رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در معاینه زائران سن ملاک و فاکتور اصلی معاینه است، به طوری که بر اساس آن شخص تحت معاینه قرار می گیرد. اگر فرد سن کمتری داشته باشد معاینه در حد مختصر و اگر فرد کهولت سن یا بیماری داشته باشد معاینه پزشکی بیشتری انجام می‌شود، مثلا برای افراد میانسال تست فشار خون، تست قندخون، اما برای افراد مسن اکوهای قلبی و نوار مغز و تشخیص میزان سلامت کلیه و دیگر اعضای بدن انجام می‌شود. 
وی بیان کرد: ظرفیت پزشکان برای ویزیت زائران بسیار کم است و ما مجبور هستیم جهت خدمات رسانی هرچه سریع‌تر به زائران ظرفیت آن‌ها را 2 برابر ظرفیت فعلی اعلام و به بدنه مرکز تزریق کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 528006

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/528006/آغاز-معاینات-پزشکی-زائران-سرزمین-وحی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com