جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
مهاجم لندن:

می‌خواهم همه مسلمانان را به قتل برسانم

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 527947
شاهدان عینی می‌گویند فرد مهاجمی که با خودرو به صورت عمدی نمازگزاران لندنی را زیر گرفت، در زمان انجام این حمله فریاد می‌زده است که "می‌خواهم همه مسلمانان را بکشم."
می‌خواهم همه مسلمانان را به قتل برسانم
به گزارش جهان نيوز؛ یک شاهد عینی حادثه حمله به نمازگزاران در شهر لندن تاکید کرد: راننده خودرو به سرعت به سوی نمازگزارانی که از مسجد بیرون می آمدند، تغییر مسیر داد و در حالی که فریاد می زد، می خواهم همه مسلمانان را به قتل برسانم، به سوی مسلمانان حمله ور شد.
وی در ادامه افزود: تعدادی از نمازگزاران در اثر برخورد با این خودرو چند متر به اطراف پرتاب شدند. برخی به شدت زخمی شدند. فرد مهاجم قصد فرار داشت ولی نمازگزاران توانستند او را دستگیر کنند.
یک شاهد عینی دیگر به بی بی سی گفت: خودروی ون عمدا به سمت چپ تغییر مسیر داد و تنها هدف آن زیر گرفتن مردم بود. یک نفر زیر خودرو گرفتار شده بود و مردم به او کمک کردند تا خارج شود.
وی تاکید کرد: زمانی که مردم فرد مهاجم را دستگیرد کردند، همچنان فریاد می زد "می خواهم همه مسلمانان را به قتل برسانم."
پلیس اعلام کرده است که یک مرد را در صحنه حادثه بازداشت کرده و هیچ مظنون دیگری شناسایی نشده است.
این حمله پس از 2 حمله تروریستی در لندن در 3 ماه گذشته انجام شده است. در یکی از این حملات خودرویی به سوی جمعیتی از مردم حمله ور شد و در حادثه دیگر یک عامل انتحاری خود را در یک کنسرت در منچستر منفجر کرده است.
پلیس بریتانیا، دوشنبه اعلام کرد که در پی حمله یک خودرو به شماری از نمازگزاران در نزدیکی مسجد فینزبری پارک در لندن، شماری کشته و زخمی شده‌اند.آمار اولیه از کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن بیش از 10 تن دیگر حکایت دارد.
یک شاهد عینی گفت: این خودرو 3 سرنشین سفیدپوست بریتانیایی داشت و نمازگزاران خودشان یکی از مجریان این حمله را دستگیر کردند ولی دو نفر دیگر از محل حادثه فرار کردند.
بر این اساس، عملیات زیر گرفتن با خودرو در منطقه‌ای در لندن انجام شد که اتباع الجزایری، سومالی، یمنی و بنگالی در آنجا سکونت دارند و دو مسجد نیز در این منطقه وجود دارد. شاهدان عینی احتمال می‌دهند که این حادثه با انگیزه انتقام در واکنش به حمله اخیر لندن بوده است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *