چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

مدارس حق دریافت وجه هنگام ثبت‌نام را ندارند

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 527927
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: هیچ مدرسه دولتی حق دریافت وجه اجباری هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را ندارد.
مدارس حق دریافت وجه هنگام ثبت‌نام را ندارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «دریافت وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدارس»، اظهار داشت: کمک مردم به مدارس منع قانونی ندارد و مردم نیز تاکنون به مدارس کمک کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: از آن طرف نیز هیچ مدرسه دولتی نیز حق دریافت وجه اجباری هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را ندارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: آموزش و پرورش بازرسانی در این خصوص قرار داده است و ادارات آموزش و پرورش نیز شماره تلفن‌هایی را اعلام کرده و در مدارس نصب کرده‌اند.

میرزاده تأکید کرد: اولیای دانش‌آموزان اگر مشاهده می‌کنند که در مدارسی بر خلاف قانون و از روی اجبار از آنها وجهی دریافت می‌شود، با این شماره‌ها تماس گرفته و یا به بازرسی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این موضوعی نیست که نیاز به ورود مجلس و وضع قانون داشته باشد، گفت: بودجه‌ای که برای آموزش و پرورش بسته می‌شود مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند و از ابتدا معلوم است که بودجه در نظر گرفته شده بر اساس عملکرد نیست و کسری دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید هرسال این ارجیف را می گویید وهرسال بیشتر از سال قبل ازمردم شهریه گرفته می شد مدارس غیر انتفاعی هم که چندین برابر شهریه مصوب را دریافت می کنند