پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

همجنسگرایی در خانه هنرمندان

يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 527752
نمایشی که حتی خود نویسنده در گفت‌وگویی اعلام کرد از اجرای آن در ایران بسیار متعجب شده است.
همجنسگرایی در خانه هنرمندان

به گزارش جهان نيوز، نمایشی که حتی نامش هم برگرفته از عنوان «دگرباش‌ها» است، به کارگردانی و بازی یکی از هنرمندان که آثارش این روزها به شکل عجیبی در کانون توجه این جریان قرار دارد، در یکی از سالن‌های زیرمجموعه «خانه هنرمندان» ایران روی صحنه رفته است.
نمایشی که حتی خود نویسنده در گفت‌وگویی اعلام کرد از اجرای آن در ایران بسیار متعجب شده و البته برایش هم خوشحال‌کننده و هم غیرمنتظره است.
تئاتری که شاید در نگاه نخست تنها به گفت‌وگوی ساده بین دو زن که هر دو همسر یک مرد هستند مربوط می‌شود و یا به‌اصطلاحِ نمایش، داستان «مرد دو آدرسه» است که در حق همسرانش ظلم‌ها کرده اما فارغ از ارزش‌گذاری فنی اثر که بسیار ضعیف ساخته و پرداخته شده، اصل قصه و داستان، نه آن مرد دو آدرسه هدف است و نه مصائب آن دو زن بلکه آنچه غایت و فرایند دراماتیک اثر بیان می‌کند تهی و پوچ بودن روابط زناشویی است.
این نمایش در طول اجرا بر نکبت بودن روابط زناشویی اشاره مستقیم دارد و حتی در وقیح‌ترین حالت ممکن جزئیات هم‌بستری با شوهر و تمایلات جنسی را نیز غیرمستقیم و فرمی روایت می‌کند.
درنهایت، با اِلمان‌های مشخص و محرز به مخاطب نشان می‌دهد که این مدل زندگی نتیجه‌ای جز نکبت و بیچارگی نخواهد داشت اما در ازای آن هر دو زن می‌توانند نوع دیگری از زندگی را که همان در کنار هم و باهم بودن است، تجربه کنند و به ایده آل‌هایشان دست پیداکرده و فرصت‌های ازدست‌رفته زندگی‌ را دوباره احیا کنند و حتی احتیاجات غریزی خود را نیز در کنار هم برآورده سازند!
از نماد معروف همنجسگرایان نیز در طول مدت اجرا در طراحی لباس بازیگر بهره می‌برد.
جالب است که همین بازیگر و همین گروه در تماشاخانه خصوصی دیگری با نام «پ» نیز در حال اجرای نمایشی هستند که همچنان مروج و مبلغ هم‌جنس‌گرایی است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *