کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکیه : با رفراندوم کردستان عراق مخالفیم

28 خرداد 1396 ساعت 17:48

وزیر خارجه ترکیه گفت: فرصت طلبی اقلیم کردستان عراق از وضعیت بد کنونی این کشور صحیح نیست. در خصوص برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق با نیچروان بارزانی بصورت تلفنی گفت‌وگو کردم.



به گزارش جهان نیوز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که به کویت سفر کرده است، در اظهاراتی با اشاره به رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: تصمیم برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان اساساً تنش زا و خطرناک است. ترکیه از تمامیت ارضی و مرزهای سوریه و عراق به طور کامل حمایت می‌کند.

 
وی با بیان اینکه ما از قانون اساسی موجود اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کنیم، یادآور شد: این حمایت خود را در دوران بحران اقتصادی نیز ادامه دادیم. حتی آموزش نظامی حدود 4 هزار نیروی پیشمرگ را نیز ترکیه بر عهده گرفته است.
 
چاووش اوغلو افزود: در عراق مشکلات زیادی وجود دارد، با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کنند، مشکلات دیگری نیز وجود دارد. یعنی در چنین دورانی فرصت طلبی کردن از شرایط کار درستی نیست.
وزیر خارجه ترکیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اهتزاز پرچم اقلیم کردستان در کرکوک نیز گفت: این اقدام نیز کار درستی نبود. با هر کشوری که در خصوص رفراندوم بحث کردیم با آن مخالف بود. دیدگاه‌های خود در این خصوص را با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بصورت تلفنی در میان گذاشتیم. در سفر آینده بارزانی به ترکیه این مسائل را به وی نیز گوشزد خواهیم کرد.
چاووش اوغلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ما به مقامات آمریکایی هم تاکید کرده‌ایم که به هیچ وجه اجازه تشکیل یک کانتون ترور در شمال عراق را نخواهیم داد. همکاری آمریکا با گروه‌های تروریستی برازنده این کشور نیست. 

منبع: تسنیم


کد مطلب: 527740

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/527740/ترکیه-رفراندوم-کردستان-عراق-مخالفیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com