کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازهم به سناتور ها اعتماد دارید!!؟

28 خرداد 1396 ساعت 16:59

اکنون می بینیم که دولت،همچنان در آغوش آمریکایی هاست و حاضر نیست در چنین شرایطی،حتی به ظاهر هم که شده ادای میهن دوستی و پایبندی به منافع ملی در آورد و بازهم نظر سناتور های آمریکایی را بر نظر رهبر انقلاب ترجیح می دهد!


گروه سیاسی جهان نیوز:حسین شمسیان در کانال تلگرامی خود نوشت:

حمید بعیدی‌نژاد  عضو  تیم مذاکره کننده هسته ای و سفیر فعلی ایران در انگلیس در یادداشتی به مصوبه اخیر سنای آمریکا پرداخته است.

درباره نوشته اخیر او چند نکته مجزا تقدیم می کنم:

بخش اول

بعیدی نژاد توصیه کرده که از «هرگونه شتابزدگی در اعلام مواضع رسمی در قبال لایحه سنای آمریکا»خودداری کنیم! زیرا معتقد است «اثبات انطباق یا عدم انطباق مفاد این لایحه با برجام نیاز به بررسی‌های دقیق کارشناسی دارد» وی  همچنین معتقد است « سناتورهای تصویب‌کننده و تنظیم‌کننده این لایحه ادعا کرده‌اند تمامی موارد احتمالی تعارض در متن این لایحه با برجام را از لایحه حذف کرده‌اند و از نظر آنان متن لایحه منطبق با تعهدات آمریکا در برجام است» بنابر این بررسی کارشناسی بر اساس این ادعا «اهمیت بیش‌تری هم پیدا می‌کند»

بار دیگر متن را بخوانید.

 او بر ضرورت بررسی دقیق برای کشف تطابق یا تضاد با برجام تاکید دارد و ادعای سناتور ها در تنظیم دقیق متن را هم ملحوظ می کند.

این نظر را – که نظر دولت تلقی می شود و قرینه ای دال بر مخالفت با آن در دولت وجود ندارد – با این عبارت مقایسه کنید:

« در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله(اجرای برجام) وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.»

این نظر صریح رهبر انقلاب است که در شروط نه گانه ایشان در موافقت با برجام  اعلام شد.

اکنون می بینیم که دولت،همچنان در آغوش آمریکایی هاست و حاضر نیست در چنین شرایطی،حتی به ظاهر هم که شده ادای میهن دوستی و پایبندی به منافع ملی در آورد و بازهم نظر سناتور های آمریکایی را بر نظر رهبر انقلاب ترجیح می دهد!

شاه سلطان حسین یا بنی صدر!؟

نکته ای در باره یادداشت حمید بعیدی‌نژاد /بخش دوم

بعیدی نژاد در بخش دیگری از یادداشتش نکته جالبی نوشته، بخوانید:«در شرایط فعلی متن تحریم‌های جدید فقط لایحه‌ای است که در سطح مصوبه سنای آمریکاست و هنوز برای تبدیل شدن به قانون باید دو مرحله را بگذراند.

اول باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا برسد که بر اساس آن‌چه در آمریکا مطرح شده است تا چند هفته به طول می‌انجامد و دوم آن‌که بعد از تصویب مجلس نمایندگان باید به امضای ریاست جمهوری برسد.بنا بر این لازم است در این ایام از هرگونه شتابزدگی در اعلام مواضع رسمی از سوی نهادهای قانونی نظام خودداری شود و واکنش‌های رسمی به زمان در مراحل قانونی این لایحه موکول شود.»

این جملات ،که مثل نویسنده آن،ظاهرمعقولی دارند یادآور ماجراهایی تاریخی نیست!؟

اینها تکرار امروزین حرف های شاه سلطان حسین صفوی است! به او گفتند دشمن آماده حمله است،اهمیتی نداد!گفتند از مرز گذشت و وارد کشور شد،گفت قشون ما در فلان شهر جلوی آنها را می گیرند!گفتند از آنجا گذشته اند ،گفت  فلان جا اقدام می کنیم و.... رسیدند به دروازه اصفهان(پایتخت آن روز)گفت همین اصفهان ما را بس! و بعد هم که اصفهان را گرفتند گفت همین کاخ ما را بس!

حضرات نسخه شاه سلطان حسین می پیچند و منتظر می مانند تا با سرباز آمریکایی در اتاق خوابشان روبرو شوند!

ماه ها قبل درباره پیش نویس این مصوبه اطلاع داشتید و کاری نکردید!در حالیکه از همان وقت  می شد به 1+5 هشدار داد که به محض تصویب تحریم در هریک از مراجع قانون گزاری آمریکا، ایران واکنش نشان خواهد داد.

آن اقدامات البته از این دولت،انتظار بی مورد است ،اما حالا هم که دشمن عداوت خود را آشکار تر از همیشه کرده،بازهم بدنبال فرصت سوزی هستند!

آقایان در نسخه معاصر،کپی بنی صدر هستند . اودر ماه های نخست جنگ،با سیاستی خائنانه می گفت :«ما با روش اشکانیان با دشمن می جنگیم، زمین می دهیم ،زمان می گیریم»!

بعد ها برای آزادی وجب به وجب از زمین هایی که بنی صدر داد،ما شهید دادیم و او به پاریس گریخت.


کد مطلب: 527730

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/527730/بازهم-سناتور-اعتماد-دارید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com