پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲

بیانیه مدعیان اصلاحات علیه آمریکا یادآور بیانیه منافقین علیه صدام در سال۵۹

يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب: 527572
منافقین از ابتدا تحت حمایت صدام بودند و بعدها نیز در حین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صدام پناه برده و تحت‌الحمایگی خود را علنی ساختند.
بیانیه مدعیان اصلاحات علیه آمریکا یادآور بیانیه منافقین علیه صدام در سال۵۹
به گزارش جهان نيوز؛ بیانیه مدعیان اصلاحات علیه اظهارات مداخله‌جویانه تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا یادآور بیانیه منافقین در سال ۱۳۵۹ علیه رژیم بعث صدام است، منافقینی که از ابتدا تحت حمایت صدام بودند و بعدها نیز در حین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صدام پناه برده و تحت‌الحمایگی خود را علنی ساختند.
 
به دنبال اظهارات تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از برخی عناصر در داخل ایران برای به گفته وی انتقال مسالمت‌آمیز حکومت جمعی از مدعیان اصلاحات که نقش فعالی در فتنه ۸۸ داشته و تاکنون نیز در اقدامات ضدملی و میهنی خود مورد حمایت آمریکا بوده‌اند با انتشار بیانیه‌ای مزورانه سخنان تیلرسون را محکوم کردند!

تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور صحبت می‌کرد در این رابطه گفته است : سیاست ما در قبال ایران این است که هژمونی و استیلای ایران را عقب برانیم، توانایی آنها در تولید تسلیحات اتمی را مهار کنیم، و از عناصری در داخل ایران حمایت کنیم که منجر می‌شود به انتقال مسالمت‌آمیز حکومت. و البته همان‌طور که می‌دانیم، آن عناصر حضور دارند.

به دنبال این اظهارات و مشخص شدن حمایت دولت ترامپ از برخی عناصر نشان‌دار، فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت مزورانه این سخنان تاکید کردند « این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که اکثریت قاطع مردم ایران، پای صندوق‌های رأی، حرف‌ خود را می‌زنند و در همان حال کاخ سفید برای غارت درآمدهای نفتی منطقه، از کشورهایی حمایت می‌کند که کاملا استبدادی اداره می‌شوند.»

محکومیت سخنان وزیر خارجه آمریکا از سوی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در حالی است که این افراد اکثرا در فتنه ۸۸ نقش فعالی ایفا کرده و پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به اوباما رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعلام کرده بودند « اوباما، یا با اونا یا با ما » 

گفتنی است گروهک منافقین نیز در سال ۱۳۵۹ و به دنبال انتشار گزارشاتی در رادیو بغداد که به صورت رسمی از این گروهک دفاع شده بود با انتشار بیانیه و همچنین توسط سخنگوی خود اعلام کرد: مواضع عقیدتی و سیاسی این سازمان را وسیله معامله‌گری‌های سیاسی خود قرار ندهید و اگر داعیه احترام گذاشتن به سازمان‌های انقلابی را دارید راه نزدیکتر یعنی داخل خود عراق را بپیمائید .

این گروهک همچنین به رژیم بعث صدام هشدار داد که به هیچ قیمتی نمی‌توانند مجاهدین خلق [منافقین] را خریداری کرده و آنها را بازیچه معاملات سیاسی خود قرار دهند . سال‌ها بعد از آنکه منافقین مدعی شدند «عراق نمی‌تواند به هیچ قیمتی ما را بخرد!» رجوی با افتخار به صدام پناه برده و با وی دست داد و به بازوی نظامی و اطلاعاتی دیکتاتور عراق بدل شد.

در این سوی ماجرا نیز حکایت این گونه است‌، حال که رئیس‌جمهور جدید آمریکا همچون دولت سابق این کشور به درخواست مدعیان اصلاحات در حمایت از خود جواب مثبت داده است تعجب آور آن است که چرا این افراد اظهارات تیلرسون را برنمی‌تابند و علیه آن بیانیه می‌دهند؟!

گفتنی است آمریکا از آغازین روز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علی‌رغم تعهد خود در عهدنامه الجزایر در رابطه با عدم مداخله در امور داخلی ایران این تعهد را همانند دیگر تعدات خود زیر پاگذاشته و با حمایت از رژیم بعث صدام در تجاوز به ایران و تداوم جنگ تحمیلی ، حمایت از ضد انقلاب خارج‌نشین و نفوذی‌ها در داخل کشور براندازی نظام جمهوری اسلامی را پیگیری کرده است.

از سوی دیگر در ادامه سیاست‌های ضدایرانی دولت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا ضمن تأکید بر اظهارات تیلرسون مدعی شد که زمان آن رسیده است که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و دموکراسی عملی داشته باشند! وی در ادامه به عوامل آمریکا در ایران گفت: پیام ما این است که کمک در راه است.

 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب اینکه آمریکا از اصلاح طلبان حمایت میکند مثل روز روشن است. البته برخورد نکردن نظام هم روشن است.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر منافق