جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام والمسلمین علی صابری:

از فرصت شب قدر آخر چگونه بهره ببریم؟

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 527470
در این شب‌ها ما باید به دنبال چراغ باشیم، به دنبال تابلوهایی باشیم که ملائکه الهی آن سمت و سو هستند و به دستور پروردگار آمده‌اند که دست ما را بگیرند و به خدا برسانند.
از فرصت شب قدر آخر چگونه بهره ببریم؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی صابری در مورد فضیلت شب‌های قدر گفت: شب‌های قدر، شب‌هایی ویژه و طلایی است که خداوند در اختیار بنده‌ها قرار داده است. آنقدر لحظه به لحظه‌اش نورانی، ارزشمند و زیباست که انسان نفس و وجودش آسمانی می‌شود چرا که همه آسمانی‌ها روی زمین هستند (تنزل الملائکه و الروح). همه ملائکه و روح اعظم که شاید همان حضرت جبرائیل باشد، روی زمین هستند. اینها به دنبال آدم‌هایی می‌گردند که خدا، خودشان، راه کمال انسانی و خوشبختی را گم کرده‌اند. ملائکه می‌خواهند دست آنها را بگیرند. بنابراین در این شب‌ها ما باید به دنبال چراغ باشیم، به دنبال تابلوهایی باشیم که ملائکه الهی آن سمت و سو هستند و به دستور پروردگار آمده‌اند  که دست ما را بگیرند و به خدا برسانند. در این شب‌ها باید این قابلیت را در خودمان به وجود بیاوریم که دستمان به دست فرشته‌های الهی و امام زمان(عج) بخورد. 
 
وی ادامه داد: برای به وجود آرودن این قابلیت‌ها بهترین وسیله‌ای که می‌توان به آن استناد کرد، دعاست. «دعاء مخ العبادت» دعا مغز عبادت است و در انسان قابلیت دریافت رحمت الهی را به وجود می‌آورد. خدا به واسطه دعا  بنده‌ها را می‌بخشد. دست آن‌ها را می‌گیرد، از آنها حمایت می‌کند، حوائج آنها را برآورده می‌کند و عاقبت بخیرشان می‌کند. همچنین بسیار به نماز توصیه شده است: خداوند می‌فرماید: «استعینو بالصبر و الصلات». هر وقت گرفتار شدید اولا صبر کنید و سپس از نماز کمک بگیرید. در هر موقعیتی نماز کمک می‌کند. وقتی در نماز ایاک نعبد و ایاک نستعین می‌گوییم دیگر برای غیر خدا چیزی نمی‌ماند.
 
این کارشناس مذهبی پیرامون نماز شب قدر بیان کرد: صد رکعت نماز در شب قدر برای این است که بگوییم خدایا فقط تو را می‌پرستم و فقط تو را می‌شناسم که قابلیت عطا کردن داری. کن فیکن هر چیزی که خداوند اراده کند، می‌شود. به شرط اینکه بنده هم سمت و سو را گم نکند. دعا، تضرع، قرآن و توجه به امام زمان در این شب‌ها بسیار اهمیت دارد.  چون امام زمان زنده و حاضر است و ما را می‌بیند، چقدر خوب است که امام زمان(عج) را راضی کنیم که حضرت زهرا(س) راضی باشد. 
 
حجت‌الاسلام صابری بیان کرد: مرحوم امام(ره) می‌فرمودند: حتی نخود و لوبیا را از خدا بخواهید. در شب نوزدهم هر آن چیزی که از خداوند می‌خواهیم فرشته‌های الهی می‌نویسند. در شب بیست و یکم شروع به بررسی می‌کنند که آیا قابلیت برآورده شدن آن را داریم یا نه. بهتر است در این فرصت باقیمانده قابلیت در خودمان به وجود بیاوریم، خدا را قسم به بدهیم و بگوییم هر چند من بنده‌ام ولی هر چه هستم بنده توام. اگر بدی از من سر زده هرچه خوبیست از توست. قرار است در شب 23 رمضان بررسی‌هایی که شده امضا و تصویب شود بنابراین باید خیلی تلاش کنیم. اگر بگویند که در یک سوپرمارکت سکه پخش می‌کنند، مردم صف می‌بندد. اما اگر بگویند در مساجد و تکایا قسمت و روزی فراوان پخش می‌کنند، آن وقت چه؟ شب بیست و سوم شب امضاست. غافل نشویم. از امام حسین بخواهیم شفاعت‌مان بکند. در این شب‌های عزیز توجه کنیم که آن کسی که می‌تواند مشکلات ما را حل کند و آن کسی که دعایش مستجاب می‌شود امام زمان است. به ایشان توسل کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *