پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

6 فضیلت خواندنی شب های قدر

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 527066
مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر در شب قدر، مشخص می‌شود.
6 فضیلت خواندنی شب های قدر

به گزارش جهان نيوز،
بهتر از هزار ماه: در فرهنگ غنی اسلام، همه چیز را با معیارهای الهی میسنجند و بر همین اساس قرآن در مورد شب قدر میفرماید: «لَیلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْر» در دعای 44 صحیفه سجادیه نیز میخوانیم: «(عبادت و بندگی در) شبی از شبهای آن، آن را برابر با (عبادت در) شبهای هزار ماه قرار داد (چون خیرات و برکات و سودهای دینی و دنیوی در آن است) و آن را شب قدر نامید».
 
 نزول قرآن: طبق روآیات، مجموع قرآن در شب قدر نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی صلی الله علیه وآله به صورت الفاظ نازل شده است.
 
 نزول ملائکه: نزول ملائکه و روح در شب قدر نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. امام باقر علیه السلام فرمودند: «عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»
 
 عرضه اعمال بر حجت خدا: بنا بر روآیات و ظاهر آیت سوره قدر، شب قدر منحصر به زمان رسول خدا  صلی الله علیه وآله نیست و فرشتگان در شب قدر مقدرات یک سال را نزد «ولی مطلق زمان» میآورند و بر او عرضه می کنند.
 
این واقعیت از روز نخستین وجود داشته است و تا قیامت هم ادامه خواهد یافت. از سویی نیز بنابر روآیات زمین از نخستین روز خلقت تا آخر فنای دنیا بی حجت نخواهد بود. چنانکه امام علی علیهالسلام فرمودند: «شب قدر در هر سالی هست، در این شب امور همه سال (و تقدیرها و سرنوشتها) فرو فرستاده می شود.
 
6 فضیلت خواندنی شب های قدر 
 
 
پس از درگذشت پیامبرصلی الله علیه وآله نیز این شب صاحبانی دارد». حجت خدا در زمین در زمان حاضر وجود مقدس و مبارک حضرت مهدی (عج) است و اوست که حجت خدا و وصی اوصیا و خلیفه رسول خدا  صلی الله علیه وآله و معصوم از هر گناه و پلیدی است و لذا صاحب شب قدر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *