جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
یادداشت/عبدالله عبداللهی

سازش با آمریکا چند تومان؟!

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 527041
در واقع ترامپ معادل یک هشتم کل بودجه ی امسال امریکا را از جیب عربستان و قطر برداشته؛ بالاخره هزینه ی سازش خیلی بالاست!
سازش با آمریکا چند تومان؟!
به گزارش جهان نيوز، عبدالله عبداللهی در کنال شخصی خود در صفحه تلگرام نوشت: ترامپ انصافا بیزینس من خوبی است؛ چند هفته قبل عربستان را دست کم 400 میلیارد دلار دوشید و به او اسلحه فروخت؛ سپس این پدران تروریسم را تحریک کرد که قطر را به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در منطقه تنبیه و تمام ارتباطات سیاسی و اقتصادیشان با او را قطع کنند؛ پس از آن به قطر هشدار داد که وضعیتش مخاطره آمیز شده لذا فعلا علی الحساب 120 میلیارد دلار هم او باید سر کیسه را شل و تقدیم دولت ترامپ کند.

با تبدیل این ارقام از دلار به تومان، در همین چند هفته اخیر ترامپ حداقل 1900 هزار میلیارد تومان دیکتاتورهای عرب منطقه را دوشیده است.  با قیمت فعلی نفت و میزان نفتی که در بودجه 96 قرار است بفروشیم(روزی 2 میلیون بشکه) 1900 هزار میلیارد تومان معادل کل درآمد ایران از فروش نفت طی 19 سال است!

کل بودجه ی ایران در سال 96 حدود هزارو 152 میلیارد تومان است یعنی رقم دوشیده شده از قطر و عربستان حدود دو برابر بودجه کل یک کشور 80 میلیونی است!

کل بودجه ی دفاعی امریکا در سال 2017 نزدیک به 650 میلیارد دلار است یعنی فقط کمی بیشتر از آنچه طی همین چند هفته اخیر از عربستان و قطر اخاذی کرده.

کل بودجه ی آمریکا در سال 2017 هم 4 هزار  و 100 میلیارد تومان است؛ در واقع ترامپ معادل یک هشتم کل بودجه ی امسال امریکا را از جیب عربستان و قطر برداشته؛ بالاخره هزینه ی سازش خیلی بالاست!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *