شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۴۲

توهین بهناز جعفری به مردم و خبرنگاران در نشست خبری

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 526904
بازیگر سریال زیر پای مادر با توهینی بی سابقه علیه اهالی رسانه و منتقدان آنها را جمعی بی سواد دانست. وی با وقاحت خطاب به خبرنگاران گفت: شما کارمندانی هستید که فقط دارید تایمتان را می گذرانید!
توهین بهناز جعفری به مردم و خبرنگاران در نشست خبری
به گزارش جهان نيوز، بهناز جعفری بازیگر سینما و تلویزیون در نشست خبری سریال «زیر پای مادر» با رفتار خارج از عرف خود که باعث بهم خوردن این نشست شد به مردم و خبرنگاران توهین کرد.

این نشست در حالی که اکثر اصحاب رسانه سر وقت رسیده بودند، به خاطر نبودن عوامل با یک ساعت تاخیر (ساعت 19) و با حضور بهرنگ توفیقی (کارگردان)، زینب تقوایی (تهیه کننده)، علیرضا آرا، مجید نوروزی آغاز شد و پس از حدود 45 دقیقه بهناز جعفری و درسا بختیاری به جمع عوامل این سریال اضافه شدند. جعفری از همان بدو ورود از عکاسان خواست تا از او عکاسی نکنند چرا که تست گریم داده است! 

ماجرا از آنجایی آغاز شد که یکی از خبرنگاران ضمن تاکید بر علاقه خود به سریال، نظرش را مبنی بر اینکه زیر پای مادر را شاید بتوان شبیه کارهای مسعود کیمیایی دانست مطرح کرد و از کارگردان خواست تا او در این باره صحبت کند. پس از پایان صحبت های بهرنگ توفیقی بهناز جعفری با شماتت خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: « من فکر می کنم تقصیر جامعه منتقدان و کلاً جامعه ما هست که به خاطر عدم آگاهی و شناختشون و تنبل بودنشون تقصیرها را گردن چیزهای دیگری می اندازند و میخواهند بگویند که مثلاً ما کیمیایی را می شناسیم. در حالی که حتی خود کیمیایی هم نمی شناسید. من اینجا نشسته ام و میبینم که هیچ بار شناخت و تحلیلی در شما وجود ندارد یعنی یک سری آدم که حتی پیش و پا افتاده ترین سوالات برای به چالش کشیدن ما بازیگرها که یک سال زحمت میکشیم وجود ندارد. همه سوالات شما باعث کسالت خاطر است. این به خاطر عدم سواد و عدم شناخت منتقدین است. یعنی در جایگاهی هنوز ننشستند آدمهای منتقد ما که واقعا منتقد باشند و نقد کنند. چون الگویشان یک سری آدمهایی مانند فراستی است.

در این بین یکی از خبرنگاران به جعفری گفت شما هنرمندان گویا نمی دانید به خاطر وجود رسانه و خبرنگاران است که امروز مشهور شده اید و جعفری در جوابی گستاخانه و خارج از ادب گفت: آقای خمار شما مثل اینکه چیزی انداختی بالا! وی در ادامه توهین هایش به خبرنگاران گفت شما کارمندانی هستید که دارید فقط تایمتون رو می گذرانید.

خبرنگاران با این توهین های خانوم بازیگر جلسه را ترک کردند. نکته جالب توجه تعجب کارگردان و تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی از این حرکت جعفری بود. آنچنان که زینب تقوایی خطاب به بهرنگ توفیقی گفت: جعفری چرا اینجوری کرد؟

این اولین بار نیست که بازیگران اینگونه زبان به توهین به اصحاب قلم و رسانه می کنند. کسانی که امروز در شبکه های مجازی به تعداد دنبال کننده هایشان می نازند آنقدر توهم علامه دهر بودن بهشان دست داده که در مورد هرچیزی اظهار نظر میکنند. از سیاست گرفته تا مسائل اجتماعی و حتی مسائل اقتصادی...
در روزهای آینده بیشتر درباره این اتفاق صحبت خواهیم کرد.

لازم به یادآوری است که خبرنگاری که مورد توهین بهناز جعفری قرار گرفت می تواند از وی به خاطر هتک حرمت شکایت قضایی کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته واقعا بیشتر اوقات خبرنگاران عزیز فقط سعی در شلوغ و پلوغکردن اوضاع و مثلا به زعم خودشان به چالش کشیدن را دارند که شبیه رفتار یک منتقد است. یعنی خبرنگاران عزیز پا در کفش منتقدین میکنند و از رسالت خبرنگاری خودشان دور می شوند. یادمان نرود که هستیم!
Iran, Islamic Republic of
خب باشد، شاید یک خبرنگار سوالی بکند که نباید میکرده و به قول شما انتقاد کند اما این دلیل نمیشود که سرکار خانم به همه مردم من جمله خبرنگاران حمله کند، مگه ایشود کی هست؟ حالا که چندصباحی در تلویزیون بازی کرده توجیه نمیشه منو شما و خبرنگارا رو به باد توهین و استهزا بگیره!!!
مگه سعه صدر کجا رفته جایگاه اخلاق چی شد؟ چش میشد مثل بسیاری از افراد جواب خبرنگار رو نده

همینطور از حرف های سرکار خانم برمیاد که ایشون اصلا تاب شنیدن انتقاد را ندارند حالا چه در جمع خبرنگاران باشد چه در جمع منتقدین.
Iran, Islamic Republic of
جالبه این روزا هر تازه به دوران رسیده ای به خود جرات میده به فراستی توهین کنه
Iran, Islamic Republic of
خیلی از خود راضی هست ایشون
مم
Iran, Islamic Republic of
ببخشید به همه بازیگر ها بر نخورد اما برخی بازیگر ها شور خود خواهی و غرور را درآوردند یادشان رفته که به خاطر رسانه شهرت پیدا کردند و چه بسیار بازیگران تئاتر یا سینما که شهرتی ندارند . اگر یک روز شما خانم بازیگر هیچ خبر نگار و مردمی به شما محل نگذارند از بی محلی دق میکنی چون محتاج نگاه مردم و رسانه ای
Iran, Islamic Republic of
اگر اصحاب قلم و رسانه اصحاب قلم و رسانه بودند
انتقاد و منتقدین هزاران برچسب دریافت نمی کردند
حرف حقی از خواهشی باطل
Iran, Islamic Republic of
بهاره رهنما هم توهم سواد زد و به خانم چادری توهین کرد
باید در نطفه خفه شود تا باب توهین ... باز نشود
پارسا
Iran, Islamic Republic of
اینجور که معلومه خود بهنازخانم چیزی بالا انداخته ...
زهرا
Iran, Islamic Republic of
بی تخصص ترین قشر جامعه ک خودشو از همه بالاتر میبینه همین بازیگران هستند حتی خیلیاشون دیپلم هم ندارند اوندقت دهنشونو باز میکنن و بی احترامی میکنن به مردم وخبرنگار !!!
من به شخصه خیلی وقته فیلم ایرانی نمیبینم چون نه خلاقه نه آموزنده همش یا فحشه یا دعوا😏😏😕😕😕
Iran, Islamic Republic of
این بندگان خدا فقط هنرپیشه هستند وقتی برای استفاده ابزاری در مواقع لزرم این قدر بهای بیجا بهشون داده میشه باید باز هم منتظر این جور اتفاق ها باشیم صرفا مطالعه چند تا نمایشنامه و کتاب که نمیتونه عقل انسان رو کامل کنه ...
امیر
Iran, Islamic Republic of
وقتی با هرکی که .... نداره مصاحبه میکنید اجترام زیادی میزارید جوابش میشه این
Iran, Islamic Republic of
ببخشید ولی ایشون کی هستند !!؟
Iran, Islamic Republic of
منم برای اولین بار اسم ایشون رو می شنوم
Iran, Islamic Republic of
این خانم موقع کار گرفتن به تهیه کننده و کارگردانان التماس میکنه و بعد برای جبران کسری شخصیتش به خبرنگاران حمله میکنه . پیشنهاد می کنم فیلم پشت صحنه آب پریها به خصوص آنجا که خانم برومند در خصوص نحوه انتخاب این خانم صحبت می کند را ببینید و باز نشر بدید . برومندمیگه وقتی اینها پیشنهاد شدن گفتم من حوصله ادا و اصول اینها را ندارم (قریب به مضمون) و اینها هم میگن نه خانم ما ادا اصولی نداریم و ...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی جناب آقای آخوندی وزیر رراه با اون لحن گستاخانه به خانم خبرنگار محجبه باشگاه خبرنگاران جوان توهین میکنه خانم جعفری هم که چندوقتیه تصویرش رفته روی آنتن صداوسیما هم باید اینطوری توهین کنه به خبرنگاران
واقعا جای تأسف داره ... ترک جلسه کوچکترین حق خبرنگاران بود انتظار میره اون خبرنگار هم شکایت قضایی بکنه تا خانم جعفری بفهمه چی داره میگه
Iran, Islamic Republic of
البته جعفری حق دارد چنین حرفی را بزند چرا ؟
نگاهی به آن همه نشریات روزانه هفتگی و ماهانه و ... بکنید چقدر اینها را بزرگ کرده اند! چه فرش قرمز هایی که برایشان پهن نکرده اند چه جشنواره هایی که نمی روند. سخنان اخیر امیر جعفری که یادتان هست.
این ها حتی نمی فهمندکه رئیس جمهور هم با رای آدم های معمولی این جامعه رئیس جمهور نمی شود. چقدر حسرت خوردیم که دیدیم در ادبیات سینمایی که کلمه سلبریتی را هم وارد کردند
باید هم توهین کنند! جامعه خبرنگاری اگر عزت می خواهد اعلام کند جعفری تا عذر خواهی رسمی از شخص خبرنگار و ترک رفتار ناشایست بایکوت خبری است و هر کس رفتار مشابه کند عکس العمل مشابه می بیند. حداقل برای دفاع از احترام انسانی خودشان.
بماند کیمیایی در جامعه ما شناخته شده است یا نه؟
فراستی شناخته شده است یا نه؟
خبرنگار محترم حتما شکایت کن وپیگیر باش تا این خانوم جای خودش رو بفهمد
نمی دونم چی بگم....
اما این خانم خودش تو خنداوانه گفت من ام اس دارم و کلا آدمی ام که زود جوش میارم
شاید اون روز ناراحتی داشته باشه و از کوره در رفته باشه
امیدوارم عذر خواهی بکنه
احسان
Iran, Islamic Republic of
انصافا خیلی سریال مزخرفی است. دیالوگهاشون بیشتر شعر گفتنه تا یه صحبت معمولی. شبیه فیلم فارسیهای زمان سابق!! هیچ محتوای قابل استفاده ای هم نداره. امسال تلوزیون با این سریالهای آبکی واقعا گل کاشته.
Iran, Islamic Republic of
شنیدن واقعییت تحمل می خواهد! بجای ابشار معکوس وتوجیه تفکر لازم نیست!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
درجامعه ای که علی رغم تاکیدات مکرر دین مبین اسلام مبنی بر علم آموزی، اهمیتی به علم و دانشمند داده نمی شود و دانشمندان ما ناشناخته و غریب هستند، درحالی که فوتبالیستها و بازیگران مشهور و معروف هستند و طرفداران بسیاری دارند، آدمهای کوچکی مانند این خانم بازیگر خودشان را گم می کنند.
لی لی
Iran, Islamic Republic of
بعد اینا می خان الگوی جوون ها بشن.
م
Iran, Islamic Republic of
دیروز(96/3/24) جمعی از دانشجویان دکتری روزانه به دلیل وضع معیشتی و آینده کاری نامناسب تجمع اعتراضی در همه ی دانشگاهها و مقابل وزارت علوم داشتند که در رسانه ها منعکس نشد. مشکل ما در کشور این هست که یک عده از هم وطنان کلا به فراموشی سپرده می شوند و نادیده گرفته می شوند و به یک عده خاص بیش از اندازه بها داده می شود. این رفتار ناشی از همین دوگانگی عمل رسانه ها در مقابل اقشار مختلف است
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
همه رو به یک چشم دیدن درست نیست، چه این نگاه از سوی یک هنرمند باشه چه اصحاب رسانه و یا ... ولی
شگفتا...
پس هر کسی نامدار میشه از کوششِ اصحاب رسانه هست...
گمان نمیکردم این اندازه اصحاب رسانه در ساخت هنرمند در کشور نقش داشته باشه
چند واحد حمایت اصحاب رسانه هم بگیم، در دانشگاه ها بزارن که هنرمندان بیشتری بتونیم برای کشور بسازیم

به گمانم خیلی ساده تر از اون هست که نیاز به شکافتن داشته باشه
دو گروه نامدارِ به هنرمند داریم:
1. خود ساخته 2. رسانه ساخت
اگر خود ساخته باشن، نامداریشون رو به هیچ کس بدهکار نیستن، چراکه سرانجام کوششها ی خودشون، شده اون چیزی که هستند. این زمانها رسانه تنها یک آگاهی دهنده هست و دیگر هیچ... (اگر اینکارو درست انجام بده)
و اگر رسانه ساخت باشن و پوشالی، اونجاست که باید از اصحاب رسانه خواست که بیان و پاسخگو باشن که چرا قهرمان پوشالی برای مردم میسازن...
Iran, Islamic Republic of
خواهر/برادر رهگذر، بنده خبرنگار نیستم اما تنگ نظر و بی انصاف هم نیستم، اولآ خبرنگاران نگفته اند که همه هنرمندان با ما شهرت یافته اند شاید منظور ایشان هم تنها این خبرنگار بوده است، شما بفرمائید این خانم اگر با بازی در فیلم مختار به شهرت نرسیده چطور مطرح شده؟
سید
Iran, Islamic Republic of
این به اصطلاح هنرمندان اگر دقت شود اکثرشان سواد چندانی ندارند و حداکثر سوادشان لیسانس است که این قدر قمپز در می کنند. وقتی کسی مثل امیرجعفری اوج سیاستش را خرید هواپیما و رفت به جشنواره ها میدانند و یا مشایخی ماندن در ایران را با رای اوردن امثال روحانی برابر میداند دیگر از بقیه علمای هنر چه انتظاری است . بقول وزیر ارشاد فقط بدرد سیاهی لشگر برای رای اوردن کاندیداها می خورند و بس.
Iran, Islamic Republic of
معذرت میخوام ، اون وقت کجای این قضیه توهین به مردم بود ؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
یه جایی به تنبلی مردم اشاره کرده
Iran, Islamic Republic of
به نفع جامعه س که از آدمای تازه به دوران رسیده متوهم شکایت بشه.
Iran, Islamic Republic of
معمولا هنگام روزه داری قند خون پائین می آید و گاهی بدخوابی باعث بی حوصلگی می شود . اینرا به حساب شاید محذوریت وی از عدم عکس گرفتن از گیرمش بگذارید.
بایک عذر خواهی حل می شود.
خواسته بگه بعضی سوالات ازجمله نقد تخصص می خواهد یک کم تند رفته و خارج شده از اصل موضوع .
هم هنرمند و هم خبرنگار در جایگاه خودشان برای مردم عزیز و محترم هستند.
خانم بهناز جعفری با یک وعده افطاری یا شام مثل ما اردبیلی ها از دل طرف در بیاورند. تمام
حامد
Iran, Islamic Republic of
سریال زیر پای مادر هم درست شبیه مدینه، خجسته و مانند اینهاست. اینها سریال نیستند. یک سری از سریال ها هستند با بازیگران مشخص و سازندگان مشخص که همه کلیشه بوده و بسیار شبیه هم هستند. بسیار کش دار و خسته کننده و تکراری . مردم در این سری از سریال ها به گونه ای سخن می گویند که سعدی و فردوسی هم این گونه نمی توانند شاعرانه و مسجع سخن بگویند. 99 درصد این فیلم دیالوگ و مونولوگ است. 99 درصد این سریال ها در داخل ماشین، خانه و بیمارستان است. کل سریال ها به حرف زدن ها صرف می شود. بودجه های بیت المال را در جیب اینها می ریزند. بازیگران را هم در الهه و خدا بالا می برند. طوری که بازیگری که چیزی جز دیالوگ و مونولوگ خوانی بلد نیست می شود جامعه شناس، سیاست مدار، فیلسوف، روان شناس، ادیب، عالم دینی ، روشن فکر، اندیشمند، استاد و فیزیک دان ! حتی خود را برتر از مردم دانسته و برای مردم رئیس جمهور و دولت هم تعیین می کنند.
از ماست که بر ماست.
Iran, Islamic Republic of
باید شکایت کند
Iran, Islamic Republic of
بابا بنده خدا مریضه درکش کنید
به خاطر این ام اس که گریبانشو گرفته اعصاب مصاب نداره
البته که توجیه خوبی برا بی ادبی نیست
طاهر
Iran, Islamic Republic of
حیف پولی که برای نشریات خرج میشه
Iran, Islamic Republic of
خیلی بابی ادبی حرف زد
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین!!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
در كشوري كه عليرغم تاكيدات اسلام مبني بر علم آموزي و اهميت دادن به علم و عالم، هيچ اهميتي به دانشمندان نمي شود و بازيگران و فوتباليستها ميشوند تيتر اول مجلات و رسانه ها، اين خانم حق داره اينقدر گستاخ باشه.
بچه مسجدی
Iran, Islamic Republic of
جالبه که فراستی عزیز خار چشم خیلی ها شده است
خار چشم حق به جانبانی که تحمل شنیدن انتقاد ندارند
و هر کس با آنها نباشد بی سواد است و جالب است شعار آزادی بیان هم می دهند
گویا با حذف فراستی از رسانه ملی هنوز دلشان خنک نشده است مدعیان آزادی بیان
Iran, Islamic Republic of
جامعه خبرنگارا اين افراد را بايكوت كنن نه اينكه دايم تيتر بزنن ازوداج كرد طلاق گرفت تولد گرفت مگه اينا كي هستن و چه كار خارق‌العادهاي انجام مي دن ادا و اصول كه علم و معرفت نمي خواد با اون پوششاي مزخرفشون
man
Iran, Islamic Republic of
حقتونه . تا شما رسانه ای ها باشید این جماعت ... حزب باد رو گنده نکنید
علی
Iran, Islamic Republic of
جدای از بحث برخورد ناشایست ایشان با خبرنگار محترم، ولی مطلبی که این خانم بازیگر در باب وقت گذراندن اصحاب قلم و رسانه گفته اند ، جای تامل داره.
چرا خبرنگاران چشمهاشون را بر موضوعاتی چون بی عدالتی ،گسترش فقر، رانت بازیها ، چپاول بیت المال،تبعیضات ووووووو موجود در جامعه بسته اند و البته گهگاهی گریزی زود گذر برای اعلام وجودی میزنند.
اصحاب رسانه بایستی بدون در نظر گرفتن جناح بازی به وظیفه اصلی خودش عمل کنه.
شما فکر میکنید تاکنون به این مهم عمل نموده اند؟
Iran, Islamic Republic of
اصحاب رسانه که به اعتراف خودشون کارشون هنرمند سازی و به قول ما بزرگنمایی هنرمندان است لیاقتشون از این بیشتر نیست