پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۱۰

آقای محسن هاشمی! این هفت نکته را چند بار بخوانید

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 526899
صبح شنبه ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به بهره‌برداری رسید و به دنبال آن انتقادات بی اساس برخی افراد نسبت به کمبود واگن‌ها نیز شروع شده است.
آقای محسن هاشمی! این هفت نکته را چند بار بخوانید
به گزارش جهان نيوز، صبح شنبه ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به بهره‌برداری رسید و همزمان با آن ۷ ایستگاه میدان بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت نیز افتتاح شد.

رحمت الله حافظی که یکی از جدی‌ترین منتقدان مدیریت شهری در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در این رابطه گفته: هفته جاری شاهد بهره برداری از خط ۷ متروی تهران بودیم و این اقدام مدیریت شهری قابل تقدیر است. اقدامات مناسبی در راستای بهره برداری از خط ۷ متروی تهران در دستور کار قرار گرفت و اکنون شاهد بهره برداری از این خط هستیم.

این در حالی است که انتقادات سیاسی برخی افراد نسبت به کمبود واگن‌ها نیز شروع شده است.

روز گذشته محسن هاشمی در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان تهران با منتخبین شورای شهر پنجم با تاکید بر این که افتتاح‌های زودرسی که اکنون شاهد آن هستیم، باید متوقف شود، گفت: افتتاح خطی که هواکش ندارد و قطار کافی برای آن وجود ندارد، ایجاد ناامنی برای مسافرین است و هر کس به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شود، باید در اولین روز کاری خود این خطوط را تعطیل کند. در ادامه ۵ نکته را در رابطه با بی اساس بودن این انتقادات می‌خوانید:

۱.  انتقادات به شهرداری تهران در حالی مطرح می‌شود دولتی‌ها برای بهبود وضعیت در حوزه حمل و نقل عمومی «هیچ» کاری نکرده اند. زیرا که بر اساس قانون ۵۰ درصد هزینه حمل‌ونقل عمومی تهران باید ازسوی دولت تأمین شود، اما دولت فعلی حتی یک «ریال» از این سهم قانونی خودش را پرداخت نکرده است. تا جایی که مجموع بدهی انباشته‌شده دولت‌ها به شهرداری تهران نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان است. این مسئله باعث شده که بودجه مترو به‌سختی تأمین شود.
 
۲. قالیباف در مراسم افتتاح خط ۷ مترو تهران در پاسخ به سوالی درباره کمبود واگن ها گفت: در مترو تهران باید ببینیم اولویت کدام است، آیا ساخت مترو مهم است یا اینکه خرید و تجهیز واگن؟ حتما ساخت مترو یک کار اساسی است و باید تکمیل شود. مثل این می ماند که ما جاده نداشته باشیم و ماشین بخریم؛ طبیعتا اگر جاده داشته باشیم، خرید ماشین راحت ترین کار ممکن است. با توجه به اینکه در زمینه مترو هیچ کمکی از طرف دولت انجام نمی گیرد اگر سرفاصله حرکت قطارها از هفت دقیقه بیشتر شود، به معنی کمبود قطار است. اگر دولت سهم قانونی خود را پرداخت کند می توانیم تعداد قطارها را بیشتر و هر دو دقیقه یک قطار به ایستگاه ها اعزام کنیم و ظرفیت فعلی مترو را به بیش از دو و نیم برابر افزایش دهیم.
 
۳. در حالی که احداث هر کیلومتر خط مترو به ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که در طول این سال‌ها شهرداری تهران به‌تنهایی و با اقدامی جهادی، خطوط مترو را گسترش داده و دولت هیچ کمکی به او نکرده است.

۴. در سال 84 پایتخت تنها ۷۰ کیلومتر مترو در تهران وجود داشت و شهرداری تهران با وجود تمام مشکلات، تحریم‌ها و کمبود اعتبارات توانست این مقدار را به بیش از سیصد کیلومتر برساند. فقط در دو سال اخیر صد کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شده و ۲۷ کیلومتر از خط ۶ متروی پایتخت که حدود ۳۲ کیلومتر است تنها در کمتر از ۱۷ ماه به سرانجام رسیده است.

۵. دولت بودجه مترو را نمی‌دهد و در حق مردم ظلم می‌کند، اگر قرار باشد شهرداری تهران هم اگر دست روی دست بگذارد و برای ساخت خطوط مترو هیچ کاری انجام ندهد و مانند سایر مسئولان بهانه جویی کند، آن وقت چه بلایی سر شهر تهران می‌آید؟ کاملا واضح است که در آن شرایط با مشکلات جدی در حمل و نقل در داخل شهر تهران مواجه می‌شدیم. اما شهرداری تهران نشان داده که تحت هر شرایطی برای رفاه مردم تمام تلاش خود را می‌کند حتی اگر دولت مانع پیشرفت کار شود.
 
۶. آقای هاشمی فراموش کرده‌اید تا سال ۸۹ رئیس مترو بوده و خط ۴ را در سال ۸۷ افتتاح و آغاز به بهره برداری کردید. اما این خط تا پایان دوره ریاستتان فاقد سیستم هواکش بود. آیا ایمنی مردم در آن زمان مطرح نبود؟
 
۷. آقای هاشمی! اگر توان انجام کاری را نداریم، نباید نسبت به کسی که آن کار را خوب انجام می‌دهد انتقادات بی اساس یا غرغر کنیم. متاسفانه گاهی اوقات، حسادت و ناتوانی از انجام کارهای بزرگ باعث می‌شود حرف‌هایی را بزنیم که نتیجه عکس داشته باشد و باعث تخریب خودتان شود. کینه و حسد برای هیچ جامعه‌ای به خصوص جامعه اسلامی مناسب نیست. بهتر است با آغاز کار شورای جدید بواسطه همسوییتان با دولت مطالبات شهر را از دولت وصول کنید و به ارتقا کیفیت خدمات شهری به مردم بیاندیشید.

منبع: فردا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این جماعت که فقط صدای بلندی دارند ،عادت دارند که پروژه های دیگران را افتتاح کنند .ناراحته که چرا زحمت دیگران را نمیتونه به اسم خودش افتتاح کنه.
مردم شریف تهران هم به زودی از مزایای بی پایان رائی که بهشون دادند ،برخوردار میشوند و از نمایشهای جر وبحث دائم وسیل سخنان در انتقاد از شهردار قبلی ووعده های بی سرانجام این عده که هر کدوم دومیلیارد خرج کردن تا وارد لیست شوند ،بهره مند میشوند.نوش جونشون.
Iran, Islamic Republic of
انشالله که بدهی دولت به شهرداری در این دوره یکجا پرداخت شود وسر از جیب ذخایر نظام که هر صندلی در شورای شهر براشون دو میلیاردی اب خورده ،سر درمیاره !
Iran, Islamic Republic of
انشالله قالیباف که بره هم به تهران بودجه میدن، هم واگن میدن...
سلطان
Iran, Islamic Republic of
حسادت باعث شد تا هابیل توسط برادرش قابیل کشته شود
نمیدانم این طیف سیاسی تشکر خشک و خالی هم بلد نیستند به خاطر این همه کارهای مثبتی که انجام شده
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
Iran, Islamic Republic of
جالبه! روحانی از یه طرف میگه چرا از خوبیهای دولتی نمیگید. یا میگه انتقاد یعنی دستاوردهای {نداشته} دولت رو بگید بعد اونا رو نقد کنید. ولی خودشون حاضر نیستن حتی دستاوردهای دولت قبل یا کارهای عظیم قالیباف رو بشنوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ali
Iran, Islamic Republic of
اگر هواکش و تعداد واگن کافی وجود نداشته باشد افتتاح نمایش می باشد حالا جه هاشمی باشد یا قالیباف صورت مساله را پاک نکنید.
جواد
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی نظر شما در مورد افتتاح خط 2 متروی مشهد توسط رئیس جمهور در ایام انتخابات با پیشرفت کمتر از 50 درصد چیست؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
کارهایی که کرده باید افتتاح کنه که نمونه شورای شهر بعدی بیاد افتتاح کنه بگن کار من بود. ایشان اگر انتقادی دارد اوا باید پاسخ دهد چند میلیادر برای حضور در لیست داده و در مورد افتتاح های سوری انتخاباتی دولت مورد حمایتش پاسخ دهد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
یکی از مسائل ریشه یا مهم در کشور ما رانت خواری است. و پارتی بازی و ناعدالتی در توزیع فرصت ها .
این طور می شه که فرزندان مسئولانی مانند هاشمی به راحتی پله های ترقی را پیمومده و صاحب پست و مقام می شوند و فرزندان مردم عادی در پائین ترین سطوح می مانند هر چند استعداد آنها در حد یک رئیس جمهور باشد.
Iran, Islamic Republic of
دوباره به ذخایر نظام توهین کردید!؟ بیسوادهای....!!!