چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

امارات: قطر مظلوم نمایی می‌کند

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 526245
وزیر مشاور در امور خارجی امارات دولت قطر را به مظلوم نمایی در جریان بحران اخیر این کشور با برخی از کشورهای عربی از جمله امارات و عربستان متهم کرد.
امارات: قطر مظلوم نمایی می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که دولت قطر درخصوص بحران سیاسی که رفتار خودش باعث و بانی آن شده است، مظلوم نمایی می کند.
وی در اشاره به این گفته قطر که در محاصره قرار گرفته است، افزود: این تفسیر (محاصره) با بنادر و فرودگاه‌های باز و ناوگان بزرگ هواپیماها همخوانی ندارد اما تفکر فرار از اصل و اساس بحران باعث می شود که ما از جزئیات غافل شویم.

قرقاش نوشت: اختلال بزرگی د برخورد با بحران وجود دارد. ریشه مشکل در حمایت قطر از افراط گرایی و جنبش های تروریستی و تاریخ طولانی اقدام علیه ثبات همسایگانش است. فرار به جلو از طریق بازتعریف عباراتی مثل محاصره و حقوق بشر نمی تواند روی فهرست های تروریسم و حمایت قطر از افراط گرایی و هرج و مرج سرپوش بگذارد.

قرقاش افزود: درمان ریشه مشکل از طریق تغییر رویکرد و برخورد طبیعی با محیط پیرامونی توصیه صادقانه ما است. حمایت از افراط گرایی و تروریسم به جایگاه و وجهه قطر ضربه زده است و باید این مسیر اصلاح شود.

درپی تشدید تنش قطر با برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، روز دوشنبه روابط دیپلمات بین آنها قطع شد.
این کشورها دولت قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و در مقابل مقامات قطری نیز از تلاش کشورهای یاد شده برای قیمومیت بر کشور مستقل قطر سخن گفتند.

در همین حال، میانجیگری امیر کویت برای آشتی بین دوطرف نیز بی نتیجه بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *