جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
لزوم هوشیاری هواداران تیم ملی

فوتبال علیه دشمن؛ توصیه‌های رئیس حراست فدراسیون

جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 525516
رییس حراست فدراسیون فوتبال اعلام کرد دیدار ایران و ازبکستان بدون هیچ مشکلی و در امنیت کامل روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
فوتبال علیه دشمن؛ توصیه‌های رئیس حراست فدراسیون

به گزارش جهان نيوز، حوادث تروریستی روز چهارشنبه در تهران بازتاب گسترده‌ای در سطح دنیا داشت و بسیاری اقدام به محکوم کردن این حواشی انجام دادند. در این راستا فدراسیون جهانی فوتبال که همواره فوتبال را مقوله‌ای جدا از سیاست دانسته و برای برگزاری مسابقات در امنیت کامل تلاش کرده، نامه‌ای را به فدراسیون ایران ارسال کرد. در نامه فیفا به فدراسیون ایران درباره امنیت تهران برای برگزاری دیدار تیم‌های ایران - ازبکستان و عراق - ژاپن سوال شده بود. حتی مسئولان مسئولان فیفا و AFC از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران درخواست کردند ضمانت‌های لازم را برای تأمین امنیت در تهران را بدهند. آنها همچنین تهدید کرده بودند که اگر ضمانت‌های لازم داده نشود اجازه برگزاری این مسابقات را در تهران نمی‌دهند.

از این رو روز پنجشنبه معاون امنیتی دادستان تهران تضمین داد که تدابیر ویژه‌ای برای بازی فوتبال ایران و ازبکستان و همچنین دیدار والیبال ایران و بلژیک در نظر گرفته و شورای تامین نیز برنامه‌های لازم را اجرا می‌کند.
با این حال فیفا منتظر جواب مسئولان ایرانی بود و پس از نامه‌ای که فدراسیون به فیفا ارسال کرد، رییس کمیته حراست فدراسیون نیز اطمینان داد دیدار روز دوشنبه در امنیت کامل برگزار خواهد شد.
محمدحسین حمیسی در این باره به میزان گفت: «این اقدام کور ترویستی هیچ خللی در برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی نخواهد داشت. ایران اسلامی کشور امن و لنگرگاه ثبات در منطقه است. وزارت ورزش و جوانان با همکاری سایر ارگان‌های انتظامی و امنیتی برنامه ریزی خوبی در راستای حفظ و ارتقای مسائل امنیتی چه در استادیوم و سالن‌های برگزاری مسابقات اعم از فوتبال و والیبال را در دستور کار دارد.»
او درباره بلیت‌فروشی بازی ایران و ازبکستان نیز توضیح داد: «فروش بلیت برای تماشاگران به صورت الکترونیکی خواهد بود و هواداران هم برای تماشای بازی ایران و ازبکستان می‌توانند از طریق سایت اقدام کنند.»
بر اساس مسائل مطرح شده دیدار ایران و ازبکستان روز دوشنبه با حضور ده‌ها هزار هوادار مشتاق برگزار می‌شود؛ دیداری که برای تیم ملی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند صعود تاریخی به جام‌جهانی روسیه را رقم بزند. از این رو فدراسیون فوتبال پیش‌بینی‌های لازم برای حضور پرتعداد علاقه‌مندان در ورزشگاه را انجام داده و به نظر می‌رسد در صورت برد تیم ملی مقابل ازبکستان یک جشن باشکوه در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *