جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اینفوگرافیک/علائم ابتلا به تب کریمه کنگو

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 525367
با مشاهده مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در چند نقطه کشور، محققان توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ارائه کردند.

به گزارش جهان نيوز، بیماری تب کریمه کنگو که در هفته‌های اخیر در برخی از شهرهای کشور مشاهده شده و نگرانی هایی را در پی داشته است، کاملا قابل پیشگیری است.تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در حیوانات اهلی علامت خاصی ندارد، اما می‌تواند به انسان منتقل شده و گاهی باعث مرگ بیمار شود.
تب کریمه کنگو، با علائم تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی و استخوانی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ در بدن بروز می‌کند و بیماران غافل از خطر جدی، آن را با بیماری‌های دیگر اشتباه می‌گیرند.
خونریزی در دهان، لثه، دستگاه تناسلی و وجود خون در ادرار، نشان دهنده ابتلا به بیماری است که متأسفانه بعد از علائم اولیه در بیمار مشهود می‌شود.
افراد بیمار با مراجعه به بیمارستان، مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت تائید بیماری، در شرایط و اتاق‌های خاص نگهداری و درمان می‌شوند.
گفتنی است؛ این ویروس واگیردار بوده و در کمترین زمان ممکن از طریق مخاط و ترشحات بدن فرد بیمار، منتقل می‌شود.
 
علائم ابتلا به تب کریمه کنگو چیست؟ + اینفوگرافی 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *