جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آزمون ششمین گلزن برتر تاریخ ایران شد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 524422
سردار آزمون با ۲ گلی که مقابل مونته نگرو به ثمر رساند ششمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران شد.
آزمون ششمین گلزن برتر تاریخ ایران شد

به گزارش جهان نيوز، تیم‌های ملی فوتبال ایران و مونته‌نگرو از ساعت 23 شب گذشته در ورزشگاه Podgorica City شهر پودگوریسا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید.
هر دو گل ایران را سردار آزمون به ثمر رساند تا این بازیکن 22 ساله و جوان تیم ملی در بیست و پنجمین بازی ملی با پیراهن تیم ملی 18 گله شود.
سردار که پیش از این با 16 گل از 24 بازی در رده هشتم بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران قرار داشت شب گذشته با 2 گلی که به ثمر رساند 18 گله شده و با سبقت از قوچان‌نژاد (17 گله) در رده ششم مشترک با فرشاد پیوس از این لحاظ قرار گرفت.
نکته دیگر اینکه در حال حاضر از لحاظ کیفی (میانگین تعداد بازی به تعداد گل) علی دایی با 109 گل زده از 149 بازی در رده اول بهترین مهاجمان تاریخ ایران با میانگین 0.73 قرار دارد و پس از دایی، سردار آزمون با 0.72 در رده بعدی قرار دارد (18 گل در 25 بازی) و این یعنی اگر آزمون موفق شود در دیدارهای بعدی همین روند خود را حفظ کند از لحاظ کیفی نیز بهترین مهاجم تاریخ ایران خواهد شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *