پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱
سروری:

جامعه ما بیش از هر زمانی به امام و مبانی مقدس ایشان نیازمند است/ اشرافی‌گری توسط برخی از مسئولین در حال برندسازی استد/ برخی از مسئولین اشرافی‌گری را نوعی افتخار می‌دانند

يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 524300
دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: در مسئله اشرافی‌گری ملاحظه می‌شود که حفره عمیقی بین آنچه که امام بدان اعتقاد داشتند و آنچه که امروز مسئولین انجام می‌دهند وجود دارد.
جامعه ما بیش از هر زمانی به امام و مبانی مقدس ایشان نیازمند است/ اشرافی‌گری توسط برخی از مسئولین در حال برندسازی استد/ برخی از مسئولین اشرافی‌گری را نوعی افتخار می‌دانند
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اشرافی‌گری برخی از مسئولین اظهار داشت: هر روزی که از عمر انقلاب می‌گذرد توجه به مبانی ارزشی امام (ره) جدی‌تر می‌شود اما در مسئله اشرافی‌گری ملاحظه می‌شود که حفره عمیقی بین آنچه که امام بدان اعتقاد داشتند و آنچه که امروز مسئولین انجام می‌دهند وجود دارد.

وی افزود: امامی که ساده‌زیستی را افتخار می‌دانستند و همواره آن را مورد تاکید قرار می‌دادند اما امروز می‌بینیم که برخی از مسئولین اشرافی‌گری را نوعی افتخار می‌دانند و رفته رفته این صفت جز لاینفک زندگی آنان می‌شود.

سروری بیان داشت: امروز شاهد این مسئله هستیم که اشرافی‌گری توسط برخی از مسئولین در حال برندسازی است و برخی از آنان این صفت سخیف را به عنوان یک پدیده قابل مطرح عنوان می‌کنند که این خطر بزرگی است و جامعه انقلابی ما را تهدید می‌کند و عادی‌سازی اشرافی‌گری در لایه‌های بالای جامعه به ویژه در بین مسئولین امری خطرناک تلقی می‌شود.

دبیر کل جمعیت رهپویان تصریح کرد: امروز و در سالگرد امام راحل احساس می‌شود که یک تضاد بین آنچه امام بدان تاکید داشتند و آنچه که برخی مسئولین انجام می‌دهند وجود دارد و این بیگانگی به جایی رسیده که برخی مبانی امام را غیرقابل انطباق با زندگی امروز دانسته و تفکر ایشان را متعلق به نسل گذشته می‌دانند و معتقدند که این مبانی با متقاضیات جامعه سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: لذا باید با این تفکر غلط مبارزه شود چرا که این خطر بزرگی است که جامعه انقلابی ما را تهدید می‌کند. امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به امام و مبانی مقدس ایشان نیازمند است.

دبیر کل جمعیت رهپویان در خصوص تحقق آرمان‌های امام راحل در طی 38 سال گذشته تا کنون افزود: ما نمی‌توانیم به طور مطلق بگوییم که چه مقدار از آرمان‌های امام (ره) محقق گشته و به چند درصد از آن جامعه عمل پوشانده نشده است به عنوان مثال موضوع اقتدار و عزت ملت شریف ایران در دنیا امری است که طبق آرمان‌های امام محقق گشته و شاهد این هستیم که کشور عزیزمان در همه تحولات منطقه و جهان نقش دارد و هیچ کس نمی‌تواند این جایگاه مستحکم را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که حضرت امام به آن تاکید داشته‌اند این بود که ایران به کشوری بدون وابستگی و عزتمند تبدیل شود و به این آرمان امام جامعه عمل پوشانده شده است.

سروری تصریح کرد: در ابعاد دیگری هنوز نتوانسته‌ایم به آرمان‌های امام دست پیدا کنیم به عنوان مثال فاصله طبقاتی در جامعه رو به افزایش است و این مسئله نیز که امام (ره) به شدت با آن مخالف بودند و معتقد بودند که منابع کشور باید به طور عادلانه برای همه اقشار جامعه فراهم باشد.

دبیر کل جمعیت رهپویان بیان داشت: در بسیاری از مسائل نیز در جهت تحقق آرمان‌های امام روند رو به رشدی داشته به عنوان مثال در زمینه مشارکت مردمی رکورددار هستیم و مردم در بسیاری از عرصه‌ها مشارکت دارند و قدرت را به صورت مسالمت‌آمیز جا به جا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که روز به روز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزایش پیدا کرده‌اند و اینها دلیل آن است که ما از اهداف حضرت امام (ره) در جهت توجه و تمرکز برای حل مشکلات مستضعفین و محرومین که بهترین و بیشترین حامیان نظام هستند فاصله گرفته‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شا غلام
Iran, Islamic Republic of
خداوند مسببین و پایه گذاران اشرافی گری در دولت ومسئولین دولتی را هزاران بار لعنت کند و به عذاب قبر آنان بیفزاید که را ه انقلاب را منحرف کردند و به بیراه بردند و پیروان آنان را هم .