پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شوخی جالب پوتین با ترامپ درباره توافق پاریس

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 524195
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اشاره به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس گفت که ما حتی باید از دونالد ترامپ ممنون باشیم، به این دلیل که دیگر می توان وی را مقصر بدی آب و هوا در مسکو دانست.
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد که ترامپ را نباید به دلیل تصمیم خروج از پیمان پاریس سرزنش کرد، در حالیکه می توانست این کار را نکند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه با اعلام این خبر نوشت: پوتین همچنین با یادآوری اینکه روسیه هنوز این شرایط (توافق پاریس) را تصویب نکرده است، اظهار کرد، ما اقدامی انجام ندادیم، زیرا می خواهیم تا زمان مشخص شدن قوانین تخصیص منابع و سایر خدمات فنی صبر کنیم.

توافق پاریس به عنوان نخستین تلاش جهانی برای کنترل تاثیرات گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی تاریخ ساز شد. اما بدون تعهد آمریکا، این توافق به شکل چشمگیری تضعیف شده است؛ هر چند که باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا سایر کشورها نیز از آن خارج خواهند شد.
به دنبال تصمیم دو روز پیش ترامپ، رهبران اتحادیه اروپا و چین بر تعهد خود در قبال این توافق تاکید کردند. (نفوذ چین می تواند در نتیجه تصمیم ترامپ افزایش یابد؛ این بِدان معناست که به رسمیت شناختن تصمیم آمریکا از سوی جامعه بین المللی به نفع این کشورخواهد بود.)

گذشته از این، تصمیم ترامپ آمریکا را از تلاش های بین المللی در کاستن از روندی که دانشمندان می گویند فاجعه بارترین تاثیرات تغییر آب و هوایی است، خارج می کند.
 
برخی از ایالت و شهرهای آمریکایی تعهد خود را به حفظ توافق پاریس و تلاش برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن ابراز کرده اند.
 
توافق اقلیمی پاریس در تاریخ 12 دسامبر سال 2015 (22 آذر 1394) در چارچوب کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد با هدف جلوگیری از افزایش دمای زمین بیش از دو درجه سانتیگراد در قرن جاری و تلاش برای محدودیت افزایش دما به زیر 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به سطح آن پیش از انقلاب صنعتی، تهیه و تدوین شد. 195 کشور جهان پیمان را امضا کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *