جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
همزمان با ۱۴ و ۱۵ خرداد صورت می‌گیرد

وداع با غواصان دست بسته در معراج شهدا

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 524146
همزمان با چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه ۹۶ برنامه زیارت و وداع با پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده و شهدای غواص دست بسته در معراج شهدای تهران برپاست.
وداع با غواصان دست بسته در معراج شهدا

به گزارش جهان نيوز، همزمان با چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه 96 و مصادف با بیست و هشتمین سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره)  و قیام خونین پانزده خرداد، برنامه زیارت شهدای تازه تفحص شده در معراج شهدای تهران برپاست. این اقدام با عنایت به درخواست‌های مکرر مردم شهیدپرور برای زیارت شهدای تازه تفحص شده علی‌الخصوص 3 شهید غواص دست بسته صورت گرفته است.
حسینیه معراج شهدای تهران که همیشه میزبان 6 شهید گمنام است؛ این روزها میزبان پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده و سه شهید غواص دست بسته عملیات کربلای 4 است که به تازگی در جریان عملیات تفحص کشف شده و به کشور بازگشته‌اند. پیکر مطهر این شهدا که روال کار کارشناسی برای شناسایی هویت را طی می‌کنند در ضریح حسینیه معراج شهدای مرکز برای زیارت عموم مردم و هیئت‌های مذهبی در 14 و 15 خرداد ماه قرار گرفته‌اند.
عموم مردم می‌توانند جهت زیارت پیکر مطهر شهدای گمنام در این ایام از ساعت 10 الی 18 به معراج شهدای مرکز واقع در ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، کوچه معراج مراجعه کنند.
پیکرهای مطهر 135 شهید دفاع مقدس صبح روز پنج‌شنبه، چهارم خرداد ماه 96  از آبراه اروند وارد کشور شدند. پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و حوالی شهر کوت عراق تفحص شد که در عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای 4 و تک‌های دشمن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. 18 نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص پیدا شده‌اند. پیکر سه تن از این شهدای غواص با دستان بسته پیدا شده است. همچنین پیکر مطهر جانباز شهید علی محمدرضایی با یک پای مصنوعی اهل قزوین و برادر شهید مدافع حرم حمید محمدرضایی یکی از این پیکرهای تازه تفحص شده است.
کار شناسایی پیکرهای مطهر شهدا از چند روز گذشته آغاز شده و فرآیند نمونه‌گیری و کارهای کارشناسی در این زمینه ادامه دارد. طبق اعلام سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس ستاد معراج شهدای مرکز مشخصات شهدایی که هویت آن‌ها بعد از مراحل کارشناسی شناسایی می‌شوند، بعد از ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد. همچنین بعد از انجام کار شناسایی پیکرهای مطهر شهدایی که شناسایی می‌شوند و پیکرهای مطهر شهدای گمنام، بیست و پنجم شوال همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در سراسر کشور تشییع خواهند شد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *