پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رسانه ملی در سوگ آفتاب

شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 523999
رسانه ملی برای ایام ارتحال ویژه‌برنامه‌های مختلفی درباره شخصیت و قیام امام خمینی(ره) تا پیروزی انقلاب و مباحث پیرامون 15خرداد آماده کرده است.
رسانه ملی در سوگ آفتاب
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، رسانه ملی برای ایام ارتحال ویژه‌برنامه‌های مختلفی درباره شخصیت و قیام امام خمینی(ره) تا پیروزی انقلاب و مباحث پیرامون 15خرداد آماده کرده است. شبکه‌های متعدد رادیو و تلویزیونی از مدت‌ها قبل در تدارک ویژه‌برنامه‌هایی مناسب حال و هوای این ایام بوده‌اند. همچنین مرکز بسیج صدا و سیما نیز با اولویت قرار دادن این موضوع برنامه‌های متنوعی را برای این ایام تهیه دیده که از شبکه‌های مختلف تلویزیون و رادیو روی آنتن می‌رود.
 
روزهای داغ
به گزارش روابط عمومی سیما، شبکه‌یک سیما برنامه‌های مردی برای فردا، نگاه یک، روزهای داغ، روح‌الله، مهر خاوران، اندیشه‌های جاوید و در مسیر آزادی را برای پخش در نظر گرفته است. مردی برای فردا در قالب پنج قسمت به روایت زندگی سیاسی امام(ره) اختصاص دارد. برنامه تحلیلی نگاه یک امشب حوالی ساعت 23 به صورت زنده از حسینیه جماران پخش می‌شود. مستند خاطرات روزهای داغ هم روایت‌های مردم، مسئولان و نزدیکان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را از ایشان به تصویر می‌کشد. مستند روح‌الله هم از زاویه‌ای متفاوت به زندگی امام(ره) می‌پردازد و یکشنبه 14 خرداد ساعت 8 و 45 دقیقه پخش می‌شود. مهر خاوران هم 15خرداد ساعت 7 و 15 دقیقه روی آنتن می‌رود.

همچنین در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) سخنرانی مقام معظم رهبری به طور زنده و از ساعت 19 از حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی پخش می‌شود. مستند اندیشه‌های جاوید به اندیشه‌های امام خمینی(ره) در حوزه استکبارستیزی اختصاص دارد که 14 خرداد ساعت 14 و 45 دقیقه پخش می‌شود. مستند در مسیر آزادی هم 15خرداد ساعت 14 و 45 دقیقه به نگاه امام(ره) در حوزه زنان و نقش آنان در جامعه از سال 42 تا 57 می‌پردازد.

میراث امام (ره)
برنامه جانب عشق 14 و 15 خرداد به ترتیب ساعت 9 و 19 و 15 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود و شناخت میراث انقلابی به جای مانده از امام(ره) را مورد بررسی قرار می‌دهد. مستند از خمین تا نجف دیگر برنامه‌ای است که شبکه دو برای 14 خرداد ساعت 21 در نظر گرفته است. این برنامه به روایت زندگی حضرت امام(ره) از زمان تبعید ایشان به نجف تا بازگشت وی به خمین اختصاص دارد. مستند خط اصیل هم 15خرداد ساعت 21 از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

مکتب امام
برنامه صحیفه مهر با حضور کارشناسانی چون حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، محسن رفیق‌دوست، دکتر عبدالملکی، توکلی بینا، دکتر صادقی و دکتر محمد اسلامی به بررسی اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در حوزه اقتصاد می‌پردازد و از امروز تا 15 خرداد ساعت 17 از شبکه سه پخش می‌شود. مستند مکتب امام هم از امروز تا دوشنبه ساعت 7 و 30 دقیقه از این شبکه روی آنتن می‌رود. این برنامه بر اساس سخنان افراد مختلف سیاسی، علمی و دانشگاهی در رابطه با مکتب امام و سخنان مقام معظم رهبری تهیه شده است. همچنین برنامه‌هایی چون از بلندای عزت 14 و 15 خرداد ساعت 6 و 45 دقیقه، امام ما و به یاد آفتاب 14خرداد به ترتیب 11 و 11 و 30 دقیقه و خاطرات روزهای داغ 15 خرداد ساعت 11به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) و قیام 15 خرداد از شبکه سه سیما پخش می‌شوند.

پا به پای آفتاب
انیمیشن امام و کودک و دلاوران خلیج فارس روزهای 14 و 15 خرداد روی آنتن شبکه پنج می‌رود. همزمان با ایام رحلت امام خمینی(ه) و قیام 15 خرداد، برنامه گمگشته دیار محبت امروز ساعت 22 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود. در این برنامه زندگی سیاسی امام(ره) در قالب عکس در بیت آن حضرت روایت می‌شود. انیمیشن سینمایی پابه‌پای آفتاب به کارگردانی رسول بابارضا 14خرداد ساعت 9 و 30 دقیقه پخش می‌شود و به دوران جوانی و نوجوانی امام(ره) می‌پردازد. برنامه بیت الغزل با موضوع اشعار امام خمینی(ره) 14 و 15 خرداد ساعت 14 و 30 دقیقه از این شبکه روی آنتن می‌رود. برنامه قاموس ققنوس هم 14 و 15 خرداد به ترتیب ساعت 22 و 10 صبح از شبکه آموزش پخش می‌شود.

تبیین اندیشه‌های امام(ره) توسط رهبر انقلاب
علی فروغی، رئیس مرکز بسیج صدا و سیما درباره برنامه‌های این مرکز برای ایام ارتحال حضرت امام(ره) به جام‌جم گفت: رسانه ملی هر سال برنامه‌هایی با محوریت حضرت امام(ره) پخش می‌کند. یکی از اولویت‌های ما در مرکز بسیج، پرداختن به زندگی امام(ره) در قالب روایت مقام معظم رهبری است. فکر می‌کنم بهترین مفسر اندیشه‌های امام(ره) رهبر معظم انقلاب است و ایشان ناب‌ترین تحلیل‌ها، تفسیرها و تبیین اندیشه‌های امام(ره) را دارند.

وی ادامه داد: ما برای این ایام از قالب‌های جدید در حوزه برنامه‌سازی استفاده کرده‌ایم و کارهای کوتاه از جمله نماآهنگ آماده کرده‌ایم که تماشای آن برای مردم حتما جذاب خواهد بود. از سوی دیگر مجموعه بسیج سازمان در همه حوزه‌ها و پایگاه‌ها در سراسر کشور برنامه‌هایی برای گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) دارد.

رئیس مرکز بسیج صدا و سیما ادامه داد: در حوزه تولیدات مجموعه موشن گرافیک، قطعات کوتاه و نماآهنگ درباره امام(ره) آماده کرده‌ایم. مجموعه عبد صالح در قالب پنج قسمت تهیه شده که به روایت مقام معظم رهبری از شخصیت امام(ره) اختصاص دارد. در مجموع، تولیداتی متنوع با محوریت اندیشه و شخصیت حضرت امام(ره) تهیه شده تا از شبکه‌های مختلف پخش شود. دو مستند جغرافیای انقلاب هم تدارک دیده‌ایم که به تاثیر انقلاب اسلامی اختصاص دارد و مخاطبان می‌توانند شاهد تصاویر بدیع در این آثار باشند.

بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی(ره) در شبکه افق
جواد رمضان‌نژاد، مدیر شبکه افق با اشاره به ویژه‌برنامه‌های 14 و 15 خرداد این شبکه اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد سال 42، برنامه‌های مختلفی با حال و هوای متناسب این روزها از شبکه افق پخش خواهد شد.
وی افزود: مستند «تشییع بزرگ» روایتی است جدید از بزرگ‌ترین تشییع جنازه تاریخ و حضور میلیونی مردم ایران برای وداع همیشگی با پیکر امام راحل در خرداد سال 68؛ در این مستند و از زبان خلبانان بالگرد حامل پیکر امام، به بازخوانی واقع و اتفاقات این روز حزن‌انگیز پرداخته شده است.

مدیر شبکه افق با بیان این‌که در این مستند شاهد تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده یا اصلا دیده نشده از 16خرداد سال 1368 یعنی روز تشییع پیکر امام راحل خواهیم بود، گفت: مصطفی فتاحی تهیه‌کنندگی و کارگردانی «تشییع بزرگ» را به عهده داشته است که روز 13 خرداد ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» نیز طی امشب تا دوشنبه، 13 تا 15 خرداد با موضوع کلی «بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی(ره)» و با حضور کارشناسان و شخصیت‌های برجسته، به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود. همچنین مستند دو قسمتی «از بلندای عزت» روایتی از نهضت اسلامی به رهبری امام راحل هم طی روزهای سیزدهم و چهاردهم خرداد برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه افق سیما خاطرنشان کرد: در این مستند با شخصیت‌های انقلابی و افرادی که از نزدیک در جریان نهضت اسلامی بوده‌اند، گفت‌وگو شده و تصاویری آرشیوی و کمتر دیده شده از زندگی امام خمینی(ره) نیز به‌نمایش در می‌آید.

روایت رادیو از آن رحلت جانسوز
همزمان با فرارسیدن 14 و 15 خرداد، ایام رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین 15 خرداد ماه، شبکه‌های رادیویی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان خود می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو ایران با ویژه برنامه «همیشه با امام» به پوشش مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) می‌پردازد. پخش بیانات رهبر معظم انقلاب، سخنرانی فرزند یادگار امام سیدحسن خمینی در بیست‌و‌هشتمین مراسم ارتحال، توصیه‌های حضرت امام راحل (ره) نسبت به توجه بیشتر به خدا و... از بخش‌های دیگر این برنامه است که 14خرداد از ساعت 17 پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد در برنامه «ملازمان آفتاب» 15 خرداد در سه بخش ساعت 6 و 30 دقیقه، 11 و 19، به بررسی نقش فعالان اقتصادی در شکل‌گیری نهضت 15 خرداد خواهد پرداخت.

رادیو پیام نیز همصدا با دیگر شبکه‌ها در این مناسبت به زندگی و معرفی آثار حضرت امام(ره)، وصیت‌نامه حضرت امام(ره)، امام و انقلاب اسلامی، 15 خرداد و انقلاب اسلامی،گرامیداشت 15 خرداد، بعد تاریخی 15 خرداد و .... می‌پردازد.

رادیو تهران برنامه یاد یار را 14 خرداد ساعت 19 به مناسبت رحلت امام(ره) و برنامه طلوع جاوید را 15 خرداد ساعت 9 پخش می‌کند.

برنامه زیردستان بارانی‌ات 14 و 15 خرداد ساعت 6 و 40 دقیقه با نگاهی به زندگی مبارزاتی امام راحل از رادیو جوان پخش می‌شود. مینای مهتاب هم در این روزها ساعت 23 و 30 دقیقه از این شبکه روی آنتن می‌رود.
برنامه خونه زندگی هم روزهای 14 و 15 خرداد ساعت 10 و 30 دقیقه در رادیو سلامت با اشاره به ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، به بررسی اهمیت الگوسازی در خانواده و ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در خانواده می‌پردازد. برنامه قاصدک هم 14 و 15 خرداد ساعت 21 در قالب قصه‌های کودکانه با موضوع امام خمینی(ره) تقدیم شنوندگان رادیو سلامت می‌شود.

این شبکه برنامه صبح و زندگی، تا بیکران، فراسو و به رنگ زندگی هم برای این ایام آماده کرده که به بررسی عرفان امام خمینی(ره) و شناخت ایشان اختصاص دارد.
رادیو صبا برنامه ساده و صمیمی را 14 خرداد ساعت 15 پخش می‌کند. صبح صبا هم 14 و 15 خرداد ساعت 8 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه «سبوی عشق» رادیو فرهنگ 14 خرداد از ساعت 11 تا 12 پخش می‌شود. این برنامه در بخش‌هایی به بررسی و خوانش شعرهای حضرت امام خمینی(ره) اختصاص دارد. برنامه «مهر خرداد» 14 خرداد ساعت 9 از این شبکه پخش می‌شود. این برنامه مروری بر سیره و اندیشه امام خمینی (ره) دارد.

مستند «از ملک خمین تا ملکوت اعلی» با موضوع شخصیت قرآنی امام خمینی(قدس‌سره) ساعت 7 و 10 دقیقه روز 14 خرداد از رادیو قرآن پخش می‌شود.

مستند «امین ایران» هم با موضوع شخصیت قرآنی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) 15 خرداد ساعت 7 و 10 دقیقه روی آنتن می‌رود.«با فرزانگان»، «تفسیر آفتاب»، «قرآن، کتاب زندگی» و «اشاره» از دیگر برنامه‌های این شبکه است.
رادیو گفت‌وگو برنامه «بدون خط‌خوردگی» را با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در حوزه‌های استکبارستیزی و بصیرت انقلابی، امروز ساعت 19 پخش می‌کند. «گفت‌وگوی سیاسی» هم در قالب میزگرد ساعت 17 و 30 دقیقه در این ایام پخش می‌شود و به نگاه امام خمینی(ره) به جوانان و هویت انقلابی و... اختصاص دارد. برنامه «آرام جان» همزمان با سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) 14خرداد ساعت 10 و 10 دقیقه از رادیو معارف روی آنتن می‌رود. برنامه «نیمه خرداد» نیز به مناسبت سالگرد قیام 15خرداد با هدف تبیین آثار و نتایج این قیام و نقش حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی نهایی آن 15 خرداد ساعت 10 و 10 از این شبکه پخش خواهد شد.

14 و 15 خرداد ماه سه نمایش رادیویی «موج‌های کوچک»، «وقتی که کوچک بودم» و «کرامت» روی آنتن رادیو نمایش می‌رود. «ورزش در اندیشه امام» برنامه‌ای از رادیو ورزش است که به بیان و تبیین آرمان‌های الهی امام خمینی(ره) در حوزه ورزش می‌‌پردازد. این برنامه ساعت 14 روز 14 خرداد ماه روی آنتن می‌رود. «نیمه خرداد» هم 15 خرداد همین ساعت از این شبکه پخش می‌شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *