جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دولت را در محافل خصوصی نقد کنید!

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 523925
عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: اصل اولیه و اصلی در برگزاری مجالس مذهبی باید دعوت مردم به اسلام، ایمان، اخلاق و رفتارهای حسنه باشد، نقد ما از تریبون‌های مذهبی نباید به گونه‌ای باشد که در بین مردم اثر سوء داشته باشد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت اصفهان در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه آرامش و همدلی برای حل مشکلات کشور وظیفه مهم ما است، گفت: دوره انتخابات و رقابت‌ها تمام شده است و اکنون وقت همدلی و همفکری برای حل مشکلات مردم است.

او ادامه داد: همه باید در جهت حل مشکلات کشور گام بردارند، در حال حاضر باید نگاه به چپ و راست کنار گذاشته شده و رقابت ها به رفاقت ها تبدیل شود. اگر کسی به دولت انتقادی هم دارد باید ناصحانه و مشفقانه آن را مطرح کند اما به گونه ای که تخریب نباشد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل اولیه و اصلی در برگزاری مجالس مذهبی باید دعوت مردم به اسلام، ایمان، اخلاق و رفتارهای حسنه باشد، گفت: نقد ما از تریبون‌های مذهبی نباید به گونه ای باشد که در بین مردم اثر سوء داشته باشد. اگر کسی به دولت انتقاد دارد می تواند در محافل خصوصی این انتقاد را مطرح کند چون طرح انتقادها در محافل عمومی چندان فایده ای ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ما این همه مطالب قرآنی، روایی و نهج البلاغه داریم و می توانیم از ماه مبارک رمضان و برکات آن سخن بگوییم. خود من هم در مواقعی سخنرانی مذهبی انجام می دهم و خطبه های نماز جمعه را هم بیان می کنم اما نماز جمعه سیاسی-عبادی است اما مجالس مذهبی ما باید توام با رهنمود دادن و ارشاد مردم باشد نه اشاعه تخریب و انتقاد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *