پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قیمت طلا کاهش یافت

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 523819
قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم یک هفته گذشته رسید و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۲۶۲ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.
قیمت طلا کاهش یافت


به گزارش جهان نيوز، در حالی که شاخص ها در بازارهای بورس در حال رشد است و پس از انتشار آمارهای مثبت از میزان اشتغال بخش خصوصی آمریکا که موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده شده، ارزش دلار نیز تقویت شده است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم خود در یک هفته گذشته رسید.
سرمایه گذاران منتظرند تا بعد از انتشار آمارهای اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در اواخر امروز، سرنخ های بیشتری از زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به دست بیاورند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1262 دلار و 10 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز به رقم 1258 دلار و 60 سنت رسید که پایین ترین رقم از 26 می تاکنون بود. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.4 درصد کاهش یافته و ممکن است اولین کاهش هفتگی در طی 4 هفته اخیر را به ثبت برساند.
قیمت طلای آمریکا نیز امروز با نیم درصد افت به 1264 دلار و 40 سنت رسید.
ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار و رشد شاخص ها در بورس آمریکا در کنار تضعیف قیمت نفت همگی به ضرر قیمت طلا در کوتاه مدت است.»
«اما در سمت دیگر، این واقعیت که قیمت ها تاکنون به میزان قابل توجهی کاهش نیافته نشان می دهد که صندوق های سرمایه گذاری همچنان در بازار طلا حضور دارند.»
میزان فعالیت کارخانجات آمریکا پس از کند شدن در دو ماه متوالی گذشته در ماه می تقویت شد و کارفرمایان بخش خصوصی میزان استخدام ها را افزایش دادند. این آمارهای مثبت نشان می دهد که اقتصاد آمریکا پس از آغازی ضعیف در ابتدای سال، روند رو به رشد خود را باز یافته است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *