سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بلندقامتان ایران در آستانه پنجمین لیگ جهانی

چالش نخست «ایگور»
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب: 523708
تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود در لیگ جهانی را با سرمربی جدید مونته نگرویی خود، تجربه خواهد کرد.
بلندقامتان ایران در آستانه پنجمین لیگ جهانی

به گزارش جهان نيوز، نخستین تورنمنت رسمی تیم ملی والیبال ایران در سال 96 رقابت‌های لیگ جهانی 2017 است. مسابقاتی كه پنجمین حضور بلندقامتان ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.
 
 تیم ملی والیبال ایران در شرایطی مسابقات لیگ جهانی در سال 2017 را تجربه خواهد كرد كه برای اولین بار با «ایگور كولاكوویچ» سرمربی جدید خود در یك تورنمنت رسمی شركت می‌كند و این رقابت‌ها بستری را فراهم خواهد كرد كه هم كولاكوویچ عیار بازیكنان ایران را بسنجد و هم بازیكنان ایران به شناخت بهتری از سرمربی جدید خود دست پیدا كنند. 
 
بلندقامتان ایران بامداد روز گذشته راهی ایتالیا شدند تا هفته نخست لیگ جهانی را در این کشور و در نبرد با تیم‌های برزیل، لهستان و ایتالیا تجربه کنند. سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، محمد جواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، عادل غلامی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری 14 بازیکن انتخابی ایگور کولاکوویچ هستند که باید درهفته نخست در ترکیب تیم ملی به میدان بروند. سید محمد موسوی، مدافع روی تور تیم ملی به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو در این هفته تیم ملی را همراهی نمی‌کند.
 
مردان والیبال ایران در این دوره از مسابقات لیگ جهانی مانند چهار  دوره قبل حضورشان، در سطح اول، با حریفان خود رقابت می‌كنند. سطحی كه به جز ایران یازده تیم صربستان، برزیل، فرنسه، ایتالیا، لهستان، امریکا، روسیه، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا با یکدیگر در گروه‌های متفاوت و در سه هفته مسابقه می دهند. 
 
شاگردان ایگور كولاكوویچ در سه هفته‌ای كه مسابقات لیگ جهانی 2017 برگزار می‌شود باید با هشت تیم مختلف از سطح نخست دیدار كنند. ایتالیا، برزیل، لهستان، بلژیك، صربستان، آرژانتین ، امریكا و روسیه حریفان ایران در مرحله مقدماتی لیگ جهانی 2017 خواهند بود.
 
 
بلندقامتان ایران در آستانه پنجمین لیگ جهانی / چالش نخست «ایگور» /////خزاعلی ویژه////
 
 
**ایتالیا، برزیل، لهستان حریفان ایران در سرزمین چكمه
 
ملی پوشان ایران در هفته نخست این مسابقات كه دوم تا چهارم ژوئن (12  تا 14 خرداد 96)  در ایتالیا برگزار می‌شود به مصاف تیم های برزیل، ایتالیا و لهستان در گروه A می‌روند. 
 
 ایتالیا نخستین حریف ایران در پنجمین دوره لیگ جهانی خواهد بود. تیمی كه ملی‌پوشان ایران در سال گذشته دو بازی با این تیم برگزار كردند. آن‌ها در هفته سوم لیگ جهانی 2016 مقابل این تیم به میدان رفتند و با نتیجه سه بر صفر مغلوب این تیم شدند. در مسابقات المپیك هم تیم ملی ایران در مرحله یك چهارم نهایی با ایتالیا دیدار كرد و در آن دیدار هم تن به شكست داد.
 
‌ تیم ملی والیبال ایتالیا در حال حاضر در رنكینگ چهام فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد. شاگردان «لورنزو بلنجینی» در المپیك 2016 تا فینال رسیدند اما با قبول شكست مقابل برزیلِ میزبان، از رسیدن به مدال طلا بازمانده و به مدال نقره رسیدند. آن هم در شرایطی كه در لیگ جهانی 2016 چهارم شده بودند. تیم ملی ایران كه در سال گذشته موفق به شكست دادن لاجوردی‌پوشان نشده است این بار در تلاش خواهد بود ضمن شكست دادن این تیم ، برای نخستین بار لیگ جهانی را با پیروزی آغاز كند. 
 
 دومین حریف ایران در هفته اول مسابقات تیم برزیل است. تیمی كه در رنكینگ نخست فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد و در حال حاضر با قهرمانی در المپیك ریو ، قدرت اول والیبال جهان به شمار می‌رود. مردان والیبال ایران در سال 2016 دو بار در لیگ جهانی و یك بار در المپیك با برزیل دیدار كردند. 
 
تیم ملی ایران كه خود را برای مسابقات المپیك ریو آماده می‌كرد، در هفته اول لیگ جهانی با حساب سه بر صفر مغلوب برزیلی‌ها شد و در هفته دوم با حساب سه بر یك مقابل زردپوشان تن به شكست داد. تیم ملی برزیل در المپیك هم بلندقامتان ایران را شكست داد تا بلندقامتان والیبال ایران، سال قبل مقابل قهرمان المپیك كارنامه درخشانی نداشته باشند.
 
سومین حریف ایران در هفته اول لیگ جهانی تیم لهستان است. لهستانی‌ها در سال 2016 روزهای خوبی را سپری نكردند. نتایج ضعیف این تیم در المپیك موجب شد تا فدراسیون والیبال لهستان عذر استفان آنتیگای فرانسوی را بخواهد و برای یافتن سرمربی جدید تلاش كند. در نهایت «دی‌جورجی» مربی 55 ساله ایتالیایی به عنوان سرمربی لهستانی‌ها معرفی شد. تیم ملی لهستان در سال 2016 دو دیدار با تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیك برگزار كرد كه حاصل این دو دیدار یك شكست در مسابقات انتخابی المپیك و یك پیروزی در ریو مقابل شاگردان لوزانو بود. 
 
بلندقامتان ایران در آستانه پنجمین لیگ جهانی / چالش نخست «ایگور» /////خزاعلی ویژه////
 
** دیدار با صربستان، آرژانتین و بلژیك در سالن 12هزارنفری
 
تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی 2017 میزبان گروه D است. هفته‌ای كه در آن تیم‌های صربستان، آرژانتین و بلژیک به تهران خواهند آمد. هفته دوم ‌مسابقات از 9 تا 11 ژوئن   (19 تا 21 خرداد 96) برگزار می‌شود. 
 
نخستین حریف ایران در تهران و در سالن 12هزار نفری آزادی، تیم ملی والیبال بلژیك است. تیمی كه در رنكینگ هجدهم فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد. این تیم در لیگ جهانی 2016 به عنوان نهمی دست پیدا كرده است و یك تیم معمولی اروپایی به شمار می‌رود. تیم ملی والیبال ایران در سال گذشته دیداری با بلژیك برگزار نكرد. 
 
آخرین رویارویی دو تیم ایران و بلژیك در مسابقات قهرمانی جهان لهستان، در سال 2014 بود كه تیم ملی ایران با هدایت اسلوبودان كواچ، موفق شد این تیم را سه بر یك شكست دهد. این بار تیم ملی والیبال ایران با هدایت كولاكوویچ مقابل این تیم به میدان می‌رود.
 
20 خرداد ایگور، شاگردانش را به مصاف تیم صربستانی می‌فرستد كه سال‌ها هدایت آن تیم را بر عهده داشته است. تیم ملی صربستان در المپیك 2016 حضور نداشت اما در لیگ جهانی با درخششی خیره كننده با شكست تیم ملی فرانسه در دیدار فینال، به مقام قهرمانی رسید. 
 
صرب‌ها در رنكینگ جهانی فدراسیون والیبال دهم هستند و قطعا در تلاش خواهند بود از عنوان قهرمانی خود در لیگ جهانی 2016 دفاع كنند. به نظر می‌رسد دیدار ایران و صربستان به دلیل شناخت خوب سرمربی جدید و مونته‌نگرویی تیم ملی ایران از حریفش ، بازی خوبی برای مردان ایران از آب دربیاید.
 
سومین مسابقه تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ جهانی 2017 و در سالن 12 هزارنفری آزادی، نبرد با شاگردان خولیو ولاسكو است. ولاسكویی كه سال قبل دو بار مقابل تیم ملی ایران به میدان رفت. ابتدا در لیگ جهانی مقابل شاگردان سابقش تن به شكست 3 بر 2 داد  و پس از آن در رقابت‌های المپیك و در بازی نخست موفق شد مردان ایران را 3 بر صفر شكست دهد.
 
بلندقامتان ایران در آستانه پنجمین لیگ جهانی / چالش نخست «ایگور» /////خزاعلی ویژه////
 
 تیم ملی آرژانتین یك رده از ایران در رنكینگ جهانی بالاتر است و در جایگاه ششم قرار دارد. شاگردان ولاسكو  در لیگ جهانی 2016 ، در مرحله مقدماتی به عنوانی بهتر از نهمی دست پیدا نكردند. البته این تیم در تاریخ مسابقات لیگ جهانی هم كارنامه درخشانی ندارد و بهترین عنوانی كه موفق به تصاحب آن شده پنجمی در سال‌های 2009 و 2010 است. 
 
 دو تیم ایران و آرژانتین در حالی آخرین دیدار هفته دوم گروه D‌ را برگزار می‌كنند كه نبرد این دو تیم به دلیل رویارویی ولاسكو با تیمی كه چند سال قبل هدایت آن را برعهده داشت همواره از جذابیت‌هایی برخوردار است. ملی‌پوشان والیبال ایران قطعا با تمام انگیزه در این مسابقه حضور پیدا می‌كنند تا با پیروزی مقابل آرژانتین، توانمندی خود را به مربی پیشین‌شان اثبات كنند.
 
** مصاف با آمریكا، لهستان و روسیه در هفته سوم
 
تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی 2017 با تیم های امریکا، روسیه و لهستان در گروه H همگروه است و از 16 تا 18 ژوئن (25  تا 28 خرداد) در لهستان و در شهر كاتوویسه به مصاف حریفانش می‌رود. 
 
اولین مسابقه شاگردان «ایگور كولاكوویچ» نبرد با تیم ملی آمریكا است. آمریكایی‌ها كه در آخرین دوره مسابقات جام جهانی كه در سال 2015 برگزار شده بود، عنوان قهرمانی را كسب كردند  و در حال حاضر در رده سوم رنكینگ جهانی بعد از تیم‌های برزیل و لهستان قرار دارند. شاگردان «جان اسپرو» در حال حاضر یك از قدرت‌های والیبال جهان هستند.
 
یانکی ها هرچند در المپیك به مدال برنز بسنده كردند و از رسیدن به فینال بازماندند اما این تیم به دلیل سبك و سیاق خاصی كه دارد بی‌شك سرسخت‌ترین حریف ایران در مرحله مقدمانی لیگ جهانی به شمار می‌رود. تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2016 مقابل آمریكا به میدان رفت و با نتیجه سه بر یك تن به شكست داد. این تنها نبرد دو تیم ایران و آمریكا در سال 2016 بود.
 
 نخستین حریف ایران در هفته سوم لیگ جهانی 2017 تیم آمریكا خواهد بود كه شاگردان ایگور قطعا كار سختی مقابل این تیم جوان و قدرتمند دارند.
 
دومین حریف ایران در هفته پایانی دور مقدمانی مسابقات، لهستان است. لهستانی كه در هفته اول و در مسابقاتی كه به میزباتی ایتالیا برگزار می‌شود هم حریف ایران است. بازی سوم هفته سوم برای بلندقامتان ایران نبرد ایران و روسیه خواهد بود. روسیه یكی از تیم‌های پرافتخار در ادوار مختلف لیگ جهانی است. 
 
تیمی كه در حال حاضر در رده پنجم رنكینگ فدراسیون جهانی قرار دارد و در المپیك ریو با قبول شكست مقابل تیم امریكا به مقام چهارمی دست پیدا  كرد و از رسیدن به مدال بازماند. آن هم در حالی كه تیم ملی روسیه درالمپیك 2012 لندن موفق شده بود به مدال طلا دست پیدا كند.
 
 پرونده مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی با دیدار مقابل روسیه بسته خواهد شد و باید دید نتایج كسب شده توسط بلندقامتان ایران به نحوی رقم خواهد خورد كه این تیم به مرحله نهایی مسابقات لیگ جهانی 2017 راه پیدا كند یا خیر.
 
بلندقامتان ایران در آستانه پنجمین لیگ جهانی / چالش نخست «ایگور» /////خزاعلی ویژه////
 
**نحوه گروه‌بندی تیم‌های سطح یك لیگ جهانی 2017 
 
گروه A میزبان ایتالیا: برزیل، ایتالیا، لهستان و ایران
گروه B میزبان صربستان: صربستان، آمریکا، کانادا و بلژیک
گروه C میزبان روسیه: فرانسه، روسیه، بلغارستان و آرژانتین
 
**برنامه مسابقات لیگ جهانی 2017  در سطح A
 
هفته دوم از نهم تا یازدهم ژوئن:
گروه D میزبان ایران: صربستان، آرژانتین، بلژیک و ایران
گروه E میزبان بلغارستان: برزیل، لهستان، کانادا و بلغارستان
گروه F میزبان فرانسه: فرانسه، روسیه، آمریکا و ایتالیا
 
هفته سوم، 16 تا 18 ژوئن:
گروه I میزبان آرژانتین: صربستان، برزیل، بلغارستان و آرژانتین
گروه H میزبان لهستان: امریکا، روسیه، لهستان و ایران
گروه L میزبان بلژیک: فرانسه، ایتالیا، کانادا و بلژیک 
 
**برنامه مسابقات تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی لیگ جهانی 2017 به شرح زیر است:
 
هفته نخست به میزبانی شهر پیسارو - ایتالیا
 
جمعه (12 خرداد) : ایتالیا – ایران
شنبه (13 خرداد) : ایران – برزیل
یكشنبه : (14 خرداد) : ایرن – لهستان
 
هفته دوم به میزبانی شهر تهران – ایران
 
جمعه ( 19 خرداد) :ایران - بلژیك
شنبه (20 خرداد) : ایران - صربستان
یكشنبه (21 خرداد) : ایران - آرژانتین
 
هفته سوم به میزبانی شهر كاتوویسه – لهستان
 
پنج‌شنبه(25 خرداد) :ایران - آمریكا
شنبه (27 خرداد) : لهستان - ایران
یكشنبه (28 خرداد) : ایران - روسیه

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *