پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۹
۱۹
دمورکراسی به شرط چاقو؛

مردودی دوباره مدعیان مردم سالاری/ نفر اول انتخابات را به شورای شهر بوشهر راه ندادند!

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 523325
در اقدامی نادر و عجیب، هیات اجرایی انتخابات شوراها، نامزدی که بیشترین آراء را از سوی مردم بوشهر گرفته بود، حذف کرد.
مردودی دوباره مدعیان مردم سالاری/  نفر اول انتخابات را به شورای شهر بوشهر راه ندادند!
به گزارش جهان نيوز، انتخابات شورای اسلامی در بندر بوشهر همزمان با سایر نقاط کشور 29 اردیبهشت ماه در این شهر برگزار شد. بر خلاف سایر شهرهای کشور اما نتیجه این انتخابات دیر از سایر نقاط ایران اعلام شد.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده اعتدالگرای بوشهر در مجلس و رییس هیات نظارت استان بوشهر، عملکرد فرماندار بوشهر را در این زمینه "ضعیف" دانست و با انتقاد از هیات اجرایی انتخابات گفت: متأسفانه عملکرد فرماندار بوشهر در برگزاری انتخابات را بسیار ضعیف می دانم و اجازه نخواهم داد حقوق مردم از دست برود.
بالاخره پس از مدت زمانی طولانی نتیجه انتخابات اعلام شد.

نفر اول انتخاب مردم "کیوان هاشم زاده" بود، جوانی که از لیست اصولگرایان موفق شده بود به عنوان نفر نخست به شورا راه یابد. او با 13 هزار و 844 رای و با اختلاف بیش از دو هزار رای نسبت به نفر دوم، توانست از سایر کاندیداها پیشی بگیرد و وارد شورا شود. با این حال مجریان انتخابات نتوانستند تنها گزینه اصولگرایی را که منتخب مردم شده بود تحمل کنند و در اقدامی عجیب و در روز روشن رای های او را باطل کرده و فرد دیگری را جایگزین او کردند.
 

عطا قائدی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان بوشهر در این باره گفت: بر اساس شنیده هایی که از هیئت اجرایی انتخابات شورا به گوش می رسد؛ کل آراء کیوان هاشم زاده و برخی از صندوق‌های روح الله نصرتی نیز ابطال شده و تغییراتی در ترکیب اعضای شورا پیش آمده است که تاکنون به صورت رسمی به هیأت نظارت شهرستان اعلام نشده است که باید گفت این اظهارنظر نیز در حد پیشنهاد بوده و فصل الخطاب نظر هیئت نظارت شهرستان است.

*آیا هاشم زاده تاوان حمایت از رئیسی را می دهد؟

برخی معتقدند که حمایت هاشم زاده از حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری باعث شده تا مدعیان مردم سالاری مانع ورود انتخاب اول مردم بوشهر به شورای شهر شوند. گروهی دیگر نیز فعالیت های رسانه ای و افشاگری های کیوان هاشم زاده بر علیه فتنه گران و عناصر مسئله دار در طی سالیان اخیر را علت این امر می دانند. 

کاندیدای مردمی اصولگرایان در حالی توانسته بود بیشترین میزان آراء را از مردم بوشهر بگیرد که در ایام تبلیغات انتخابات بیشترین هجمه و تخریب دولتی ها و ستاد بنفش علیه وی بوده است با این حال مردم بوشهر بدون توجه به جوسازی های مدعیان اعتدال و اصلاح طلبی، بیشترین آراء را به وی دادند.

آنها در ادامه اتهاماتی را بدون سند متوجه هاشم زاده کرده و تلاش کردند که دلایلی را برای حذف وی ذکر کنند اما این در شرایطی است که در همه نظرسنجی های معتبر پیش از انتخابات نیز هاشم زاده بخت اول ورود به شورای شهر بوشهر بوده و با وجود تخلفات و زدوبندهای عناصر اعتدالی قبل و حین برگزاری انتخابات، هاشم زاده موفق به جلب نظر مردم شده است.

حذف انتخاب اول مردم از شورای شهر نه تنها نفی مردم سالاری و صندوق رای است بلکه به معنای توهین به انتخاب مردم نیز می باشد و این در حالی است که هیات اجرایی انتخابات تا کنون هیچ توضیحی درباره این اقدام خود ارائه نداده است.

در واکنش به اقدام عجیب هیات اجرایی انتخابات کیوان هاشم زاده در صفحه اجتماعی خود نوشت: «با قانون از آراي مردم و طرفدارانم دفاع مي كنم... مدعي هستم و اطمينان دارم كه در صورت بازشماري آراء، ميزان راي من افزايش خواهد يافت».

* واکنش های مردمی

حذف انتخاب اول مردم از شورای شهر واکنش های گسترده ای را در میان گروه های مردمی و فعالان سیاسی و فرهنگی بوشهر در پی داشت. در همین زمینه سید محمد حسینی در کانال پرمخاطب "تحلیل راهبردی" نوشت: مانده ایم ادعای دروغین دفاع از حقوق و رأی مردم را باور کنیم یا تحمل نکردن تنها عضو‌اصولگرای شورای شهر بوشهر را! یکی نیست به فرمانداری بوشهر بگوید آیا نفر اول شورای شهر بوشهر در آستانه انتخابات،مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و‌بهزیستی را سه برابر افزایش داده،سهام عدالت توزیع کرده،وام ۱۰میلیونی به دهیاران داده،یارانه قطع شده ها را وصل کرده،روزنامه ایران ارگان انتخاباتی اش بوده،استانداری ها،فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور ستاد انتخاباتی اش بوده اند که اینگونه ترمز بریده اید؟خب این تخلفات را کاندیدای دیگری انجام داده،تازه آن فرد کاندیدای شورای شهر هم  نبوده است؟!!ظاهرا اشتباه گرفته اید آقای فرماندار!

*همان ملتی که به روحانی رای داده، به هاشم زاده هم رای داده است

عیسی حیدری از فعالان سیاسی و فرهنگی بوشهر هم با انتقاد از اقدام هیات اجرایی ابراز داشت: مهندس کیوان هاشم زاده نه معجزه گر است نه رمالی بلد است منتخب بلاشک سیزده هزارنفر می باشد اگر میزان رای ملت است همان ملتی که به کاندیداهای ریاست جمهوری و سایرین رای داده اند به  ایشان هم رای داده اند. هئیت اجرایی و ناظرین حاضر بر انتخابات هم یکی بوده، است. دلیل این همه گیروپیچ به ایشان از ناحیه گروه فشار بهر چیست؟ 

سایت دانشجونيوز نیز نوشت: حال هیئت اجرایی و نظارت انتخابات بوشهر بر یک دوراهی قرار گرفته اند که یا به ساز و کار انتخابات و آراء مردمی تمکین کنند یا وارد یک بازی سیاسی با نگاه جریانی شود و از کاندیداهای اصلاح طلب و طرفدار دولت حمایت کنند . بی شک اگر راه دوم در پیش گرفته شود نشان می دهد که آقایان اصلاح طلب و اعتدال صرفا رای مردمی را یک امر زینتی و حربه ای برای رسیدن به مقاصد خود می دانند. بی شک مردم و رسانه ها این آزمون را به نظاره خواهند نشست که آیا آقایان مسئول رای مردمی را پاس خواهند داشت یا به گردنکشی همفکران خود تمکین خواهند نمود؟

سایت سپاس هم نوشت: پروژه حذف هاشم زاده و برچسب زدن تخلف به اين نامزد در حالي كليد مي خورد كه رقيب سياسي تنها به خارج كردن نماينده اصولگرايان در شوراي شهر بوشهر اكتفا نكرده و با اين حركت به دنبال حذف كامل جريان مقابل خود از شورا مي باشد. حال هيات نظارت و اجرايي استان در معرض آزمون بزرگي قرار دارند و بايد ديد فشار ليدرهاي اصلاح طلب براي حذف هاشم زاده و جايگزيني پولادي ريشهري براي يكدست شدن اعضاي شورا جواب مي دهد يا اينكه هيات نظارت و اجرايي به خواست مردم قانون را براي همه نامزدها بدون در نظر گرفتن جهت سياسي اعمال مي كند.

* اعتراض یک اصلاح طلب: عادلانه برخورد نکرده ایم

حمید آب‌آذر مدیرمسوول و سردبیر هفته نامه اصلاح‌طلب آوای بهارستان در یادداشتی نوشت: به نظر می‌رسد ناظرین در برخورد با تخلفات برخورد دوگانه‌ای در تصمیم‌گیری در پیش گرفته‌اند. فقط ابطال رای نفر اول که از اصول‌گرایان برجسته استان است در این برخورد دوگانه در سکوت اصلاح‌طلبان می‌تواند در اذهان عمومی و مردم اصلاح طلب استان این شبهه را ایجاد کند که ما اصلاح‌طلبان در برخورد با موضوع تخلف در انتخابات شورای شهر بوشهر عادلانه برخورد نکرده و با سکوت در برابر برخورد دوگانه ناظرین وظیفه اصلاح‌طلبی خود را به جا نیاورده‌ایم.

* آزمون بزرگ هیات نظارت
طبق قانون اقدام مجریان انتخابات باید به تایید هیات نظارت بر انتخابات برسد و این هیات تا کنون نظر خود را اعلام نکرده است. خبرهای رسیده حاکیست که فشارهای زیادی از سوی برخی عناصر دولتی برای حذف هاشم زاده از شورا بر هیات نظارت وارد شده است.

اکنون هیات نظارت بر انتخابات شوراها در آزمونی بزرگ قرار گرفته است و باید تصمیم بگیرد که میان رای و انتخاب مردم و فشارهای سیاسی باندهای منفعت طلب کدام گزینه را انتخاب کند.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعاً ؟؟ !!! باورکردنی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات قطعا عدالت رو رعایت میکنند
منظورتون عدالت اموی معاویه که نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اون شعبده رو سر صندوقهای ریاست جمهوری دراوردن ؛حالا اینجا شرم میکنند؟!
Iran, Islamic Republic of
تبعیض پذیرفته شده نیست
Iran, Islamic Republic of
در مقایسه با اصلاح طلبان صد رحمت به رضا خان ملعون
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میدهم اسحاق جهانگیری رو جایگزین ایشون کنند تا بالاخره تو یه انتخاباتی برنده شده باشه
Iran, Islamic Republic of
حسین فریدون هم خوبه
Iran, Islamic Republic of
اگر هاشم زاده هم بخواهد در برابر همچين تبعيضى سكوت كند ، ما حاميانش سكوت نخواهيم كرد و تا لحظه اخر ايستادگى ميكنيم
Iran, Islamic Republic of
نگران اسحاق نباش برادر اسحاق ميدونه چكار كنه نگران اردوگاه خودتون باشي بهتره
جعفری زاده
Iran, Islamic Republic of
واقعا تعجب بر انگیز است این اقدام،اینها روی هیتلر و همه دیکتاتورها را سفید کرده اند.یکی نیست در استان بوشهر اینها را درس مردم سالاری بدهد؟
جانم فداي رهبر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هر وقت به ضررتان تمام شود نظريه مردم سالاري مطرح ميكنيد درحاليكه واقعيت را نخواهيد بذيرفت
Iran, Islamic Republic of
واقعا با این کار لکه ننگی بر پبشانی اصلاح طلبان خواهد ماندکه ظرفیت تحمل یک رقیب راندارند ،شرم آوراست
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شرم آور است برای اصلاح طلبان وپیروزی وسربلندی اصولگرایان وهاشم زاده در استان وکشور
بوشهري اصل
Iran, Islamic Republic of
واقعا حذف هاشم زاده شوك بزرگي خواهد بود ما مردم راي خود را از هيات نظارت طلب ميكنيم
عبسی
Iran, Islamic Republic of
هاشم زاده زاده تنها نیست بلکه ایشان ازایایگاه اجتماعی بالایی برخوردار ند فرماندار وهبات اجرایی نیک میدانند که نباید اتش به خرمن این پشتوانه مردمی بزندصحبت از۱۴۰۰۰احساس پاک ومردمی که نباید جریحه دار شود
Iran, Islamic Republic of
از نظر سرمایه داران دولتی انتخابات فقط یک معنا داره:ما(اصلاح طلبان) رای بیاریم!
در غیر این صورت ابطال رای نفر اول منتخب مردم به معنای مردم سالاریه.اغتشاش و آشوب و فتنه هم دفاع از حق محسوب میشه و از مصادیق قانون مداریه!!!!
امیدوارم آقای روحانی در دوره جدید دوباره از سند شهروندی جدیدی رونمایی نکنن.داداچ شما همینم اجراکنی ما کلامونو میندازیم هوااااااا...
جانم فداي رهبر
Iran, Islamic Republic of
اينها تمام بازي سياسيه , كه در وحله اول اصولكرايان به راه انداخته اند درحاليكه ندانسته خودشون كرفتار طعمه خودشون شدند .. در هر صورت هر دو جناح بايد بايبند به قانون باشند . اكه بحث تقلب باشد جه دليلي وجود دارد بخاطر مصالح سياسي از افراد متغلب جشم بوشي شود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان دموکراسی رو کشتند ، تعریف اونها از انتخبات یعنی شما مردم فقط حق دارید از میان نامزد های پیشنهادی ما انتخاب و رای بدهید ولاغیر
این یعنی دیکتاتوری درلباس دموکراسی . لطفامنتشر شود