پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
معاون دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت:

یمن از بدترین بحران غذایی در جهان رنج می برد

سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 523177
معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت گفت که یمن از بدترین بحران غذایی در جهان رنج می برد.
یمن از بدترین بحران غذایی در جهان رنج می برد

به گزارش جهان نيوز، شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در نشست شورای امنیت با هدف بررسی اوضاع یمن اعلام کرد، چهل درصد از خانه های شهر المخاء یمن در جنگ ویران شده است.
وی افزود: هفت میلیون غیر نظامی در یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و وبا تا الان پانصد تن را در این کشور از پای در آورده است.
وی درباره اقتصاد یمن گفت، افق ها برای بهبود اقتصاد یمن روشن نیست.
 
استفان اوبراین معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت گفت: یمن از بدترین بحران غذایی در جهان رنج می برد.
 
وی گفت: تهدید قحطی در یمن به سبب تنش ها رو به افزایش است. مردم یمن به سبب تنش و درگیری موجود در آن کشور، در معرض قتل و محرومیت قرار گرفته اند.
اوبراین هشدار داد: قیمت مواد غذایی و سوخت در یمن به طور مرتب در حال افزایش است و اقتصاد آن کشور به سوی بحران پیش می رود.
 
استفان اوبراین معاون دبیر کل سازمان ملل دراموربشردوستانه در نشست شورای امنیت افزود:  کودکان یمنی به سبب بیماری‌ای که می توان از آن جلوگیری کرد جانشان را از دست می دهند. دختران یمنی در سنین پایین و فقط به دلیل فشار فقر مجبور به ازدواج می شوند. یک سوم موارد ابتلا به وبا در این کشور از کودکان هستند و منتشر شدن وبا در این کشور به سبب افزایش تنش ها و در گیری هاست. 
 
وی افزود: راه ها و بندرها در یمن باید باز بمانند تا کمک های انسان دوستانه به این کشور برسد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *