شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آمادگی ایران برای ارسال کمک به یمن

سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب: 523173
رئیس جمعیت هلال احمر از آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های دارویی و درمانی برای بیماران و آسیب دیدگان یمنی بر اثر مناقشات جنگ‌ و همچنین شیوع «وبا» که تاکنون صدها نفر فوت کردند، خبر داد.
آمادگی ایران برای ارسال کمک به یمن

به گزارش جهان نيوز، حدود 10 روز قبل صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که یمن با 19 میلیون محتاج کمک تبدیل به بزرگترین بحران بشردوستانه جهان شده است.
در این رابطه سید امیر محسن ضیایی - رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز به تسنیم عنوان کرد: وضعیت مردم یمن به شدت بحرانی شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر درباره چگونگی کمک به بیماران و آسیب دیدگان یمنی بیان داشت: ما آمادگی برای ارسال هر نوع کمک دارویی و پزشکی داریم و با جمعیت هلال احمر یمن نیز در ارتباط هستیم و هر زمان بتوان مسیری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه کشورمان به مردم مظلوم یمن ارسال کرد این کار را انجام خواهیم داد.
همچنین در رابطه نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن در توییتی نوشت: حملات شدید هوایی علیه صنعا ادامه دارد و این نخستین باری است که من با «وبا» و حملات هوایی به‌طور همزمان درگیر هستم.
گفتنی است با گذشت حدود سه هفته از شیوع وبا در یمن، کمیته بین المللی صلیب سرخ  با اعلام 20 هزار مورد مشکوک به «وبا» از فوت صدها نفر بر اثر این بیماری خبر داد. مسئولان این سازمان ضمن ابراز نگرانی از رشد آمار این بیماری هشدار دادند در صورت بارش مجدد باران شرایط وخیم‌تر خواهد شد.
در همین حال ادامه مناقشات در این کشور جنگ‌زده شرایط را برای کمک‌های انساندوستانه سخت‌تر کرده است، و کمک‌های سازمان‌های بشردوستانه همچون صلیب سرخ جهانی در چنین بحران‌هایی حیاتی و مؤثر هستند اما نمی‌توانند تا ابد و برای چنین تعداد بالایی از نیازمندان ادامه پیدا کنند، یافتن راه حل سیاسی برای خروج از بحران یمن مورد نیاز است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *