جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترزا می: مذاکرات برگزیت به تعویق نمی‌افتد

سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 523026
ترزا می نخست وزیر انگلیس تاکید کرد به هیچ وجه آغاز مذاکرات این کشور با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحایه اروپا) به تعویق نمی‌افتد.
ترزا می: مذاکرات برگزیت به تعویق نمی‌افتد
به گزارش جهان نيوز، نخست وزیر انگلیس تاکید کرد انتخابات تاثیری بر مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا ندارد و این مذاکرات بدون تعویق و در همان تاریخ از پیش تعیین شده، برگزار خواهد شد.
 
به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم می تاکید کرد مذاکرات برگزیت درست 11 روز بعد از برگزاری انتخابات سراسری بریتانیا، برگزار خواهد شد و هیچ چیز آن را به تعویق نمی‌اندازد یا متوقفش نمی‌کند.

نخست وزیر انگلیس همچنین گفت اتحادیه اروپا هم آماده شروع مذاکرات برگزیت در تاریخ از پیش تعیین شده در روز 19 می است.

خانم می همچنین تاکید کرد اگر قرار باشد نتیجه مذاکرات بدون توافق به پایان برسد، در آن صورت از مذاکرات خود را کنار می‌کشد اما جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس گفت اگر در انتخابات8 ژوئن پیروز شود حتما سعی خواهد کرد به توافقی با اروپا دست یابند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی) سال گذشته رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند ولی هنوز مذاکرات خروج آغاز نشده‌اند.

دولت انگلیس هم یک ماه پیش خبر داد انتخابات زودتر از موعد در روز 8 ژوئن برگزار می‌شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *